Door:

LeisureKing

Logo LeisureKing

Werk aan een Fred-proof website met LeisureKing! - Blog

Geplaatst op maandag 7 augustus 2017


De komst van Google’s algortime-update genaamd Fred maakt relevante content op websites belangrijker dan ooit. De update is nu een aantal maanden actief op het web, maar de gevolgen zijn goed zichtbaar. Fred rekent genadeloos af met websites die vol staan met waardeloze content en advertenties. Ondanks de onduidelijkheid over de update(s) van Google is één ding zeker: het is een vastberaden typetje, die Fred.

SEO voor gevorderden
De online aanwezigheid is voor ondernemers in de leisure branche niet meer weg te denken. Sinds een aantal jaar is de online toerist een begrip: dagattracties, activiteiten en andere uitjes worden online geboekt en betaald door middel van een online reserveringssysteem. Als ondernemer in de leisure branche wil je daarom je online vindbaarheid vergroten. Investeren in zoekmachineoptimalisatie (SEO) is daarom belangrijk en waardevol. Helaas werken de klassieke SEO-trucs die vroeger al voldoende waren voor een hogere ranking tegenwoordig al niet meer. Het verkleinen van afbeeldingen en het invullen van metatags en keyword tags maken anno 2017 niet meer het verschil.

Relevantie is the key
De Fred-update van Google zorgt voor nog meer focus op relevantie en dat is vrij logisch. Als ondernemer ben je ook op zoek naar de juiste, ook wel relevante, klant. Stel, je biedt verschillende outdoor activiteiten aan en je bent ook online boekbaar. Dan zijn toeristen die op zoek zijn naar outdoor activiteiten, een sportief uitje of een actief vrijgezellenfeest zoals klimmen voor jou wellicht relevant. De online toerist die op zoek is naar producten die outdoor gerelateerd zijn, zoals klimmaterialen, dus niet. Dit geldt ook voor diezelfde online toerist. Relevantie is bij Google de sleutel.

Fred-proof met LeisureKing
Er zijn een aantal mogelijkheden waarmee je ervoor zorgt dat jouw website Fred-proof is. LeisureKing helpt je hierbij. De belangrijkste verschuiving heeft namelijk betrekking op content. Probeer jouw website te voorzien van veel en vooral zelfgeschreven content. In het Iframe van LeisureKing bieden wij de ruimte om deze zelfgeschreven content te plaatsen. Wij stimuleren Iframes die een specifieke activiteit of activiteit categorie bevatten. Dit geldt ook voor de tekst in de bijbehorende tekstvakken. Pas hierbij op dat je wel gaat voor kwaliteit en niet voor kwantiteit. Zelfgeschreven content die gaat over jouw activiteiten is daarom een must. Zorg dat je goed in kaart hebt waar de interesses van jouw doelgroep liggen en pas je content daarop aan. Google Analytics kun je hier goed voor gebruiken.

Naast content zijn er nog een aantal andere zaken waarmee jij je website Fred-proof kunt maken, namelijk:
• Probeer de advertentieruimte die je op je website beschikbaar stelt te beperken tot een minimum. Vul deze ruimte liever in met relevante content.
• Maak je gebruik van links in de tekst? Zorg dan dat de content waar de link naar verwijst, gelinkt is aan het onderwerp. Gebruik dus niet 'klik hier', maar 'meld je aan voor de nieuwsbrief'.
• Je website beschikt vaak over backlinks. Zorg ervoor dat ook deze van goede kwaliteit zijn. Met behulp van Google Analytics krijg je hier duidelijk inzicht in.

Succes met het Fred-proof maken van je website!

Deel dit artikel

Vragen of opmerkingen over dit artikel? U kunt ons altijd bereiken op info@leisureking.nl.
Meld u hier aan voor meer informatie