Schrijf u in voor onze nieuwsbrief!
Het laatste nieuws over
LeisureKing ontvangen?

Nieuws



Door:

LeisureKing

Samen krijgen we die glimlach terug! - BLOG

Geplaatst op: vrijdag 1 mei 2020


Het zijn rare tijden... Die zin hoor ik tijdens elk telefoongesprek minimaal één keer. Rare tijden zijn het zeker ja. Voor mij reden genoeg om in de digitale pen te klimmen.

In de eerste weken was er paniek: Bestaat de recreatiebranche straks nog wel? Gelukkig laten de meeste ondernemers zien waarom de recreatiebranche zo mooi is en tal van creatieve initiatieven werden zichtbaar. Alles om hun bedrijf door deze donkere tijden heen te loodsen. En gelukkig, het meest donkere lijkt achter de rug.

Licht aan het einde van de tunnel, langzaamaan wordt het allemaal steeds duidelijker. We mogen stiekem weer dromen over gevulde agenda's en lege loodsen of kades, bezoekers in musea en speelparken. Wanneer alles weer mogelijk is, daar is helaas nog geen antwoord op te geven. Maar dat we straks weer met zijn allen naar buiten willen en leuke dingen willen doen, dat staat als een paal boven water!

Tijdsloten en spreiding, dat zijn twee belangrijke sleutelwoorden is de laatste tijd al wel gebleken. Van bestaande klanten krijgen we bij LeisureKing dan ook regelmatig de vraag of dit mogelijk is. Jazeker! Juist timelocks, tijdsloten en tijdsblokken is wat we al die jaren realiseren voor onze klanten en waar we sterk in zijn. Hier is ons hele systeem op gebouwd en dat maakt het ook zo krachtig. En juist nu hebben vele bedrijven, ook die in het verleden nog niet klaar waren voor automatisering, deze mooie oplossing nodig. Ze zijn allemaal op zoek naar mogelijkheden van online reserveren en betalen met als belangrijkste tool: corona-proof zijn met tijdsloten.

Elkaar helpen is een ander belangrijk sleutelwoord. We zien steeds meer mooie initiatieven ontstaan van samenwerkende bedrijven, en ook in de recreatiebranche moeten we verder kijken. Misschien vind je het lastig om in deze tijden een concurrent te helpen, maar daarmee vergroot je wel de kans dat onze mooie branche straks nog bestaat.

Wij voeren nu gesprekken met bedrijven die straks, als deze crisis voorbij is, ons misschien niet meer nodig hebben. Als alles weer 'normaal' is, gaan ze mogelijk weer terug naar hun oude gewoontes en bedrijfsvoering. En dat is natuurlijk prima! Als wij ze met LeisureKing door deze moeilijke periode kunnen helpen, dan zijn wij meer dan tevreden.

Ik denk dat we juist nu minder moeten kijken naar concurrentie en eigen belangen. Wij moeten met zijn allen de recreatiebranche helpen en ervoor zorgen dat de leuke uitjes, de schoolreisjes en de bedrijfsevenementen straks weer 'gewoon' door kunnen gaan. Dit is het moment om er voor elkaar te zijn en elkaar te steunen met tips en tricks om de mensen weer een mooie dag te kunnen laten beleven. Uiteraard met gepaste afstand en de juiste maatregelen. Op dit moment is Nederland het meest toe aan een glimlach… En wij, de recreatiebranche, wij zorgen voor die glimlach!

Ik kom graag met je in gesprek om te kijken hoe ik je kan helpen in deze tijden. Dan zorgen we er samen voor dat die glimlach weer terugkeert!

Ernest - Accountmanager LeisureKing

Door:

LeisureKing

Zit jij al aan de 78 procent online boekingen?

Geplaatst op: dinsdag 16 juli 2019


Heb je het ook gelezen? Uit cijfers van het CBS blijkt dat 78%, zo'n 11,5 miljoen mensen, in 2018 wel eens online aankopen deed. En toegangskaartjes voor concerten, evenementen en themaparken staan hierbij op de tweede plek. Goed nieuws voor jou als activiteitenaanbieder!

Die 78% komt voor ons niet uit de lucht vallen. Wij zien ook dat veruit de meeste boekingen van onze LeisureKing klanten online via hun eigen website verlopen. En het mooie is, onze klanten halen dat hoge percentage online boekingen ook! Kunnen jouw klanten je activiteiten al online boeken? En haal jij die 78%? Nee? Jammer, want reserveringen via de telefoon en mail kosten gewoon veel tijd. Met online boekingen kan je echt tijd besparen, hoe meer hoe beter dus! Ben je wel online boekbaar, maar haal je dat hoge percentage niet? Wij garanderen je dat je met een paar kleine aanpassingen het aantal online boekingen aanzienlijk kan vergroten.

Tips voor meer online boekingen
Je fietsen, boten, scooters, escape room of bowlingbanen zijn online boekbaar, maar hoe vergroot je het aantal online boekingen? We geven je een paar tips. Waar je het online boekingsscherm op je website plaatst is bijvoorbeeld erg belangrijk! Je klanten moeten in één oogopslag kunnen zien dat ze jouw activiteiten online kunnen reserveren. Daarnaast helpt het vaak ook als je je klanten beloont wanneer zij online boeken. Een kleine korting op een online boeking doet al wonderen. Probeer het zelf maar eens!

Boekingen via de mobiel
In het onderzoek wordt niet gesproken over de manier van boeken. Wij zien bij onze LeisureKing klanten dat maar liefst 60% van de boekingen via een mobiel apparaat (tablet of smartphone) worden gedaan. Dat je website er goed uitziet op mobiel is dus ook ontzettend belangrijk. En dat is dan ook precies de reden dat wij ons online boekingsvenster onlangs hebben aangepast. Maak jij al gebruik van de nieuwste versie? Zeker doen, want het kan je direct meer omzet opleveren!

Benieuwd naar nog meer tips om je aantal online boekingen te vergroten? Neem gerust contact met ons op, we vertellen je graag meer over de mogelijkheden. Zijn je activiteiten nog niet online boekbaar, maar wil je dat wel? Probeer LeisureKing nu 30 dagen gratis!

Door:

LeisureKing

E-ticket handig? Vergeet het maar! - BLOG

Geplaatst op: donderdag 10 januari 2019


Tenminste, volgens de familie Zuyderwijk. Het was tijdens onze (kerst)vakantie in Sri Lanka, eind 2018. Onze reisleider wist de desbetreffende familie te overtuigen om de tickets voor het museum en de oude tempelstad Polonnaruwa alvast online te kopen, omdat ze niet genoeg dollars meer hadden. Via een krakende internetverbinding werden de tickets aangeschaft, met een kleine toelage van een paar dollar. Wat slim! Geen wachtrij en direct doorlopen, terwijl de rest van de groep achteraan moet aansluiten om hun tickets ter plekke contant af te rekenen. Tot zo ver een goed verhaal toch?

Op de dag van het museumbezoek wandelde de familie Zuyderwijk, net als ik, het gebouw binnen en ik moest me melden bij de kassa. Zij liepen direct door naar de ingang om vervolgens te worden tegengehouden door een medewerker van het museum. De e-tickets, die met pijn en moeite de avond ervoor waren uitgeprint, werden ingenomen. De medewerker wist even niet wat hij ermee moest en meldde zich bij de kassa, waar ik ondertussen vooraan was beland om af te rekenen en toen gebeurde het onmogelijke...

De tickets werden niet gescand, ook al stond er op iedere uitgeprinte ticket een prachtige QR-code. Nee, de barcodes (bestaande uit 13 getallen) werden door de kassamedewerker met de hand overgeschreven in een dik boek. Ja echt! Alle codes van alle tickets! Vervolgens werden de codes opgezocht in het dikke boek, doorgekrast en kreeg de familie de toegangskaarten in hun handen gedrukt. Dit waren dezelfde toegangskaarten als de kaarten die wij 11 minuten daarvoor al bij de kassa hadden afgerekend.

Conclusie: e-tickets werken uitstekend, mits de organisatie er ook op is ingesteld. E-tickets zijn er juist voor om papierwerk en arbeid te verminderen. Daarnaast dienen e-tickets goedkoper te zijn dan de kassaprijzen, wat de online verkoop extra stimuleert. Blijkbaar hebben ze in Sri Lanka de klok horen luiden, maar de klepel nog niet gevonden.

De familie Zuyderwijk heeft er natuurlijk hard om gelachen en vond net als ik het museum en Sri Lanka geweldig!

Wil jij ook e-tickets gaan verkopen en ben je bereid om je organisatie klaar te maken voor de toekomst? Neem dan contact op met Leisureking voor een perfect werkend online reserveringssysteem.

Erik Kroon - Oprichter LeisureKing

E-ticket handig? Vergeet het maar!

Door:

LeisureKing

TicketsPlus en Front Office App gaan samen verder

Geplaatst op: maandag 3 december 2018


Het zat eraan te komen en nu is het een feit: de regiofunctie van TicketsPlus en de Front Office App van LeisureKing gaan samenwerken. Hierdoor wordt het mogelijk dat alle receptiemedewerkers, van een hotel of vakantiepark, makkelijk en snel tickets en activiteiten uit hun directe omgeving kunnen boeken. En zo hun gasten direct kunnen voorzien van een leuke activiteit of entreeticket in de regio.

De overeenkomst is een win-win-win situatie aldus Willem-Jan Brabers, directeur en eigenaar van TicketsPlus: "We zien in LeisureKing een serieuze partner die begrijpt dat kleinschalig aangeboden activiteiten een toegevoegde waarde zijn voor de toerist die verblijft op vakantieparken. LeisureKing is al jaren actief in het inregelen en online boekbaar maken van activiteiten en tickets. Bijvoorbeeld voor klimbossen, escape rooms, sloepverhuurders maar ook voor fietsverhuurders of bowlingbanen. Daarnaast zijn zij erg actief in het verbinden van deze diensten met lokale attractieparken, d.m.v. de Front Office App."

Erik Kroon, oprichter van LeisureKing vervolgt enthousiast: "TicketsPlus biedt reeds alle grote attracties en musea van Nederland aan via haar regiofunctie en deze samenwerking maakt het aanbod completer dan ooit. Een groot voordeel voor ieder vakantiepark, hotel of VVV. Hierdoor kunnen we sneller schakelen en zo hebben nog meer vakantieparken volgend jaar een completer aanbod aan tickets en activiteiten."

De Front Office App zal voortaan onder de naam TicketsPlus Regio verder gaan.

Door:

LeisureKing

Welke websitebezoekers worden boekers? - BLOG

Geplaatst op: maandag 15 oktober 2018


Dat is wel interessant om te weten toch?! Met Google Analytics kun je heel gemakkelijk de bezoekersaantallen op je website meten. En waarschijnlijk doe je dat al wel. Maar welke bezoekers boeken daadwerkelijk die fiets, sloep, bowlingsbaan of escape room bij jou via LeisureKing? Dat wil je natuurlijk ook weten.

Meten is weten
Het online venster van LeisureKing wordt door Google Analytics gezien als een aparte pagina. Je zou het kunnen vergelijken met een andere website. Wanneer een bezoeker op jouw website kijkt naar de fietsen die je verhuurt en vervolgens naar www.nu.nl gaat om het nieuws te checken of gewoon wegklikt, dan kan je de bezoeker met de Google Analytics-code op je website helaas niet meer volgen. Hetzelfde geldt voor het online venster van LeisureKing. Zodra je bezoeker op reserveren klikt en het boekingsproces ingaat is de Google Analytics-code die op je site staat de bezoeker kwijt. O jee, en nu? Want je wilt natuurlijk wel weten wie jouw boekers zijn en hoe ze het boekingsproces doorlopen.

De oplossing is simpel
Om ervoor te zorgen dat je de acties van jouw websitebezoeker ook in het boekingsproces kan volgens hoef je alleen maar jouw Google Analytics-code in LeisureKing toe te voegen aan het online venster dat je gebruikt. Het online venster wordt door Google Analytics nu niet langer gezien als een andere website en jij kan precies nagaan of je bezoekers boekers worden en wanneer ze afhaken. Enorm handig, want daar kan jij dan weer op inspelen als dat nodig is.

Wil je meer informatie over het online venster van LeisureKing en Google Analytics? Neem dan gerust eens contact met ons op. Wij helpen je graag verder.

Ouder nieuws »

Dit zeggen onze klanten over ons:

De volgende bedrijven maken o.a. gebruik van LeisureKing