Schrijf u in voor onze nieuwsbrief!
Het laatste nieuws over
LeisureKing ontvangen?

FAQ


Veelgestelde vragen


LeisureKing algemeen

1. Wie zijn de mensen achter LeisureKing?
2. Wat is het verdienmodel van LeisureKing?
3. Hoe veilig is LeisureKing?
4. Hoe gaat LeisureKing om met de privacy gegevens van mijn klant?
5. Heeft LeisureKing ook een hulplijn als ik er even niet uitkom?
6. Ik wil morgen LeisureKing al gaan gebruiken, kan dit?
7. Ik werk al met een systeem maar ben niet tevreden. Helpt LeisureKing met het overzetten van mijn activiteiten in het andere systeem?
8. Er is een storing met internet en ik heb geen inzicht in mijn reserveringen. Wat nu?
9. Heb ik een snelle computer nodig voor LeisureKing?
10. Is LeisureKing alleen in Nederland te verkrijgen?

Betaalopties

1. Kan mijn klant ook betalen via LeisureKing?
2. Ik wil geen reserveringskosten op mijn website, kan dit ook?
3. Kan mijn klant ook in de winkel betalen?
4. Kan ik ook een pin apparaat via LeisureKing aanschaffen?

LeisureKing en uw website

1. Is LeisureKing geschikt voor alle websites?
2. Ik wil graag online te boeken zijn, wat moet ik dan doen?
3. Ik heb vooral veel buitenlandse gasten, kunnen die wel in hun eigen taal reserveren?

Systeemfuncties

1. Kan ik ook offertes maken vanuit LeisureKing?
2. Is LeisureKing een kassasysteem?
3. Kan ik ook tickets aanbieden via het systeem van LeisureKing?
4. Ik wil niet dat de klant op de dag zelf online kan boeken, kan hiermee rekening gehouden worden?
5. Ik wil mijn reserveringen gewoon per mail ontvangen, kan dat?
6. Ik wil voor elke activiteit een aparte bevestiging versturen naar mijn klant, kan dat?
7. Ik wil mijn voorraad kunnen scannen, kan dat?

Marketing en overige functies

1. Zorgt LeisureKing ervoor dat ik beter vindbaar ben bij Google?
2. Ik heb geen locatie maar mijn materiaal staat bij hotels in de omgeving.
3. Ik wil graag dat een hotel of een camping online mijn diensten kan boeken, is dit mogelijk?
4. Kan ik mijn diensten koppelen aan een hotelovernachting?
5. Voor de lokale marketing in onze omgeving willen we online samenwerken, kan dat?
6. Is LeisureKing affiliate software?
7. Ik heb reeds een facturatie- / boekhoudprogramma, kan ik dit combineren met LeisureKing?


LeisureKing algemeen

1. Wie zijn de mensen achter LeisureKing?
LeisureKing is ontstaan door onze eigen ervaring vanuit de buitensport. Wij hebben naast LeisureKing een eigen klimbos, escaperooms en meerdere verhuur winkels op de Veluwe. Vanuit onze ervaring is LeisureKing ontstaan en geheel zelf gebouwd.

2. Wat is het verdienmodel van LeisureKing?
LeisureKing staat bekend als het no cure - no pay reserveringssysteem. Na de eenmalige instelkosten van €199,00 (na de proefperiode) kunt u gratis gebruik maken van LeisureKing. U betaalt alleen per reservering welke online geplaatst wordt. Alles wat u handmatig plaatst is volledig gratis. Klik hier voor het kostenoverzicht van LeisureKing

3. Hoe veilig is LeisureKing?
Met LeisureKing kunt u straks vanaf uw vakantieadres inzien hoe het gaat met uw omzet en met de reserveringen. Uiteraard werken wij met de beste server leveranciers waarbij wij het hoogste servicelevel krijgen. Veiligheid is hier dan ook belangrijk en daarom wordt alle communicatie veilig versleuteld via het hoogst wenselijke niveau.

4. Hoe gaat LeisureKing om met de privacy gegevens van mijn klant?
Privacy gegevens van uw klant zijn natuurlijk erg belangrijk. Met LeisureKing is alles volgens de laatste AVG wetgeving geregeld. U hoeft zich dus geen zorgen te maken dat u de gegevens op een verkeerde manier verwerkt.

5. Heeft LeisureKing ook een hulplijn als ik er even niet uitkom?
Na aanmelding krijgt u van ons een uitgebreide handleiding. Deze handleiding kan u vaak voldoende op weg helpen. Komt u er toch niet uit dan kunt u altijd contact opnemen met uw accountmanager. Tevens heeft LeisureKing een online chatfunctie waarmee we u direct kunnen helpen.

6. Ik wil morgen LeisureKing al gaan gebruiken, kan dit?
U kunt u aanmelden via de website. Na de aanmelding nemen we contact met u op om het account voor u in te richten. Dit is meestal binnen een dag geregeld. U kunt daarna direct aan de slag met (bijna) alle functies die LeisureKing te bieden heeft.

7. Ik werk al met een systeem maar ben niet tevreden. Helpt LeisureKing met het overzetten van mijn reeds aangemaakte activiteiten?
Een systeem wat niet goed werkt kan heel erg vervelend zijn. Een reden om niet over te stappen is vaak dat het zoveel werk is alles opnieuw in een systeem te zetten. LeisureKing werkt echter zeer makkelijk. 1 activiteit aanmaken is soms niet meer dan 1 minuut werk. Uiteraard helpen we u hier graag mee om de overgang zo soepel mogelijk te laten verlopen.

8. Er is een storing met internet en ik heb geen inzicht in mijn reserveringen. Wat nu?
Omdat LeisureKing geheel online draait kan het voorkomen dat er een internetstoring is en u geen inzicht heeft in uw reserveringen. Vandaar dat wij altijd in de avond een automatische mail sturen met daarin de reserveringen voor de volgende dag. Daarnaast heeft LeisureKing bij het serverpark het hoogst responsive service level.

9. Heb ik een snelle computer nodig voor LeisureKing?
Het LeisureKing reserveringssysteem komt niet op je computer te staan maar is bereikbaar via internet. Een goede internetverbinding is voldoende. LeisureKing is daardoor ook via uw smartphone en tablet te gebruiken en uiteraard geheel responsive.

10. Is LeisureKing alleen in Nederland te verkrijgen?
Leisureking.nl heeft als doelstelling een Europese dekking te krijgen. Het is daarom ook in meerdere talen te gebruiken zodat u ook uw buitenlandse klanten via uw website kunt bedienen. Het is een startup uit Nederland.


Betaalopties

1. Kan mijn klant ook betalen via LeisureKing?
LeisureKing doet, voor Europa, zaken met Pay.nl. Dit is een online bank die onder toezicht staat van De Nederlandsche Bank en de Europese bank. Wanneer u op uw website de mogelijkheid wilt dat uw klant direct kan betalen, melden wij u aan bij Pay.nl. Zij zorgen voor een wekelijkse, directe uitbetaling naar uw rekening. Dit kan naar wens overigens ook dagelijks.

2. Ik wil geen reserveringskosten op mijn website, kan dit ook?
Het is niet verplicht reserveringskosten te nemen. U kunt er ook voor kiezen dit uit te zetten, dan betaalt de klant enkel de kosten van de activiteit. U zal dan zelf voor bepaalde transactiekosten moeten betalen. Uw accountmanager van LeisureKing kan u hierover meer vertellen.

3. Kan mijn klant ook in de winkel betalen?
Online betalen is optioneel. Als u graag wilt dat uw klant gewoon in de winkel zelf betaald is dat geen probleem. Wij kunnen ook helpen met de aanschaf van een pin apparaat zodat alles geheel via LeisureKing kan lopen.

4. Kan ik ook een pin apparaat via LeisureKing aanschaffen?
Door onze samenwerking met Pay.nl kunnen we ook een pin apparaat voor u regelen waardoor ook de pin betalingen op locatie geheel verzorgd worden.


LeisureKing en uw website

1. Is LeisureKing geschikt voor alle websites?
Wanneer u op uw eigen sites boekbaar wilt zijn, is LeisureKing uw partij. Wij zorgen ervoor dat uw gast online kan boeken. Daarvoor blijven ze gewoon op uw site. Het maakt niet uit in welk systeem uw site is gebouwd of hoe oud uw site is. Vanuit onze ervaring weten we altijd een passende oplossing te vinden.

2. Ik wil graag online te boeken zijn, wat moet ik dan doen?
Alles draait om voorraad en standaard. Wanneer u voorraad heeft, u verhuurt bijvoorbeeld fietsen, scooters, sloepjes of verzorgt activiteiten zoals wandelingen met een gids, escape room of een bowlingbaan. Dan heeft u altijd een beperking in materiaal, tijd of minimale-maximale aantal deelnemers. Deze beperking levert voor veel ondernemers moeilijkheden op. Met LeisureKing is dit verleden tijd. Wij hebben dit volledig verwerkt in ons reserveringssysteem. Ook maatwerk programma’s kunnen in LeisureKing makkelijk verwerkt worden.

3. Ik heb vooral veel buitenlandse gasten, kunnen die wel in hun eigen taal reserveren?
LeisureKing is meertalig beschikbaar. Zo kunnen uw gasten dus gewoon in hun eigen taal reserveren. Ook de bevestiging mail krijgen ze dan in de juiste taal toe gestuurd. Ook de online betalingen zijn mogelijk voor uw buitenlandse gasten. Zo is LeisureKing dus ook uitermate geschikt voor bedrijven met veel toeristen vanuit het buitenland.


Systeemfuncties

1. Kan ik ook offertes maken vanuit LeisureKing?
LeisureKing maakt het ook mogelijk om offertes en aanvragen te versturen vanuit het systeem. U kunt daarom ook makkelijk uw maatwerk programma’s voor uw klanten samenstellen en vanuit LeisureKing beheren.

2. Is LeisureKing een kassasysteem?
Ja, LeisureKing is niet alleen een reserveringssysteem of voorraadsysteem maar u kunt er uiteraard ook de klantgegevens of passanten in kwijt. LeisureKing heeft ook de functie om te fungeren als horeca kassa. Zo kunt u vanuit 1 systeem uw reserveringen en uw horeca beheren.

3. Kan ik ook tickets aanbieden via het systeem van LeisureKing?
Uiteraard! LeisureKing is een reserveringssysteem welke zich richt op leisure bedrijven in de breedste zin van het woord. Heeft u toegangskaarten met of zonder voorraad? Dan kan dit ook verwerkt worden in het systeem van LeisureKing. U kunt deze tickets dan uiteraard ook online via uw eigen site verkopen. Ook combinaties met andere activiteiten, met voorraad, kunt u kwijt in LeisureKing waardoor u al uw diensten in één overzichtelijk systeem heeft.

4. Ik wil niet dat de klant op de dag zelf online kan boeken, kan hiermee rekening gehouden worden?
Ja zeker. Bij elke activiteit kunt u aangeven dat er een bepaalde boekingsmarge is. Hier geeft u aan hoeveel dagen van te voren u online te boeken bent. Wilt u op de dag zelf niet voor verrassingen komen te staan? Dan kunt u dit dus gewoon aangeven.

5. Ik wil mijn reserveringen gewoon per mail ontvangen, kan dat?
Van elke reservering kunt u een kopie ontvangen in uw email. Zeker in het begin is dit aan te raden, wanneer u nog niet gewend bent aan online boekingen. U wilt dan niet voor verrassingen komen te staan. Een simpel mailtje in uw mailbox met de reserveringen zorgt ervoor dat u langzaam aan het systeem kunt wennen.

6. Ik wil voor elke activiteit een aparte bevestiging versturen naar mijn klant, kan dat?
Uiteraard kan dat, LeisureKing heeft een volledige geautomatiseerde mailfunctie. Voor elke activiteit kun je een geheel gepersonaliseerde mail maken.

7. Ik wil mijn voorraad kunnen scannen, kan dat?
Wanneer u streepjescodes of QR-code wilt koppelen aan uw klant dan kan dit met LeisureKing. Zo scant u de code van bijvoorbeeld een sloep of fiets en deze wordt automatisch opgeslagen bij de klant. Ook handig om bijvoorbeeld bij evenementen tickets te verkopen. Scan aan de deur en u weet dat de klant binnen is.


Marketing en overige functies

1. Zorgt LeisureKing ervoor dat ik beter vindbaar ben bij Google?
Voor uw eigen site moet u zelf zorgen voor vindbaarheid bij Google. Uiteraard zorgt LeisureKing er wel voor dat u uw boeker geen moment uit het oog verliest. Als u marketing verricht via facebook of google dan kunt u altijd ziet wat het slagingspercentage van uw marketing is.

2. Ik heb geen locatie maar mijn materiaal staat bij hotels in de omgeving.
Met LeisureKing is het mogelijk om de voorraad bij elk hotel online in de gaten te houden. U kunt dan vanuit uw hangmat precies in de gaten houden welke hotels voor u het hardst werken.

3. Ik wil graag dat een hotel of een camping online mijn diensten kan boeken, is dit mogelijk?
Met LeisureKing kunnen wij toegang verlenen aan bedrijven in uw directe omgeving waarbij zij uw voorraad kunnen zien en waarbij zij tevens uw diensten online kunnen boeken. Zij reserveren dan uw activiteiten zonder tussenkomst van telefoon of mail.

4. Kan ik mijn diensten koppelen aan een hotelovernachting?
Wanneer u LeisureKing gebruikt kunnen wij toestemming geven aan hotels waar u mee samenwerkt om uw activiteiten te koppelen aan hun boekingssysteem. Daarnaast is het mogelijk om uw diensten ook online boekbaar te maken via de website van een hotel. Alles werkt vanuit 1 voorraad dus u kunt geen dubbele boekingen verwachten en weet precies via welk kanaal de reservering binnen komt.

5. Voor regiomarketing in ons gebied willen we online samenwerken, kan dat?
Met LeisureKing kunnen we alle partners in een bepaalde regio online boekbaar maken. Wij hebben hier al verschillende regio’s enthousiast voor weten te maken. Wilt u meer informatie om uw regio samen te laten werken neem ik dan contact met ons op.

6. Is LeisureKing affiliate software?
Ja. Met LeisureKing is het mogelijk dat je diensten ook boekbaar zijn via andere sites. Je kunt zelf aangeven in LeisureKing via welke sites je boekbaar wilt zijn of niet. Kijk bij onze partners welke websites je direct bij kunt aansluiten.

7. Ik heb reeds een facturatie- / boekhoudprogramma, kan ik dit combineren met LeisureKing?
LeisureKing is geen boekhoudprogramma, maar maakt wel facturen. Wanneer u LeisureKing wilt koppelen aan uw huidige boekhoudprogramma is dat geen enkel probleem. Wij kunnen koppelingen maken met de boekhoudsoftware waarmee u werkt. Zo nemen we ook de boekhouding uit handen!

Dit zeggen onze klanten over ons:

De volgende bedrijven maken o.a. gebruik van LeisureKing