Nieuws



Door:

LeisureKing

Logo LeisureKing

83% van onze reserveringen worden online gedaan

Geplaatst op: woensdag 26 juli 2017


Hoger dan dit zal het niet worden, verwacht Erik Kroon (eigenaar van SOS Events in Uddel). Met zijn Klimbos in Garderen en verhuurshops met bijzondere vervoersmiddelen is hij zes jaar geleden begonnen met het online aanbieden van zijn diensten. Dat maar liefst 83% van de reserveringen inmiddels online plaatsvinden had hij vooraf niet kunnen bedenken.

Iedereen moet online kunnen reserveren
De visie van Erik is simpel: iedereen moet zijn diensten online kunnen reserveren. Is er een reservering gedaan? Dan krijgt de klant een week voordat de activiteit plaatsvindt via de mail tips toegestuurd en diverse upsell mogelijkheden aangeboden. Denk aan een combinatie met andere activiteiten of picknickmogelijkheden voor onderweg. "Op dit moment onderzoeken we zelfs de mogelijkheid om activiteiten te combineren met een overnachting. Dat zou een win-win situatie betekenen voor de toerist en diverse ondernemers in de omgeving."

Online reserveren levert alleen maar voordelen op
Kroon merkt dat steeds meer bedrijven de voordelen inzien van online boekbaar zijn. "Wanneer klanten je diensten of producten online afnemen, dan gaat de telefoon een stuk minder vaak en hoef je in de avonduren niet meer vele mailtjes te beantwoorden. Je houdt in feite tijd over, dus kan je je bezighouden met je handel. En daar gaat het om! Daarnaast heb je meer zekerheid dat de klant daadwerkelijk komt opdagen, omdat deze van tevoren heeft betaald. Alleen maar voordelen dus."

De voordelen voor bedrijven zijn wel duidelijk, maar dat de klant ook graag online activiteiten en tickets reserveert blijkt wel uit het hoge percentage. Al komt dit volgens Kroon mede doordat zijn klanten worden beloond wanneer zij online reserveren. Bijvoorbeeld met korting op de toegangsprijs of gratis koffie/thee of een ijsje. "Dit is natuurlijk niet uniek. Attractieparken maken al langer gebruik van diverse online acties om hun parken vol te krijgen."

100% online verkoop is volgens Kroon niet mogelijk: "Je hebt altijd klanten die ter plekke een uitje plannen of toch liever via de telefoon of mail reserveren. Uiteraard staan we ze dan graag te woord. Het enige verschil is dat zij geen korting krijgen aangeboden en mogelijk in de toekomst zelfs geld moeten betalen voor het afhandelen van de reservering. Op die manier proberen we ook de twijfelaar zover te krijgen dat hij/zij online gaat boeken."

Vergroot je bereik met de Front Office App
Daarnaast biedt Kroon zijn aanbod van SOS Events ook aan via de Front Office App. Een uniek concept waarbij verblijf wordt gekoppeld aan activiteiten om zo samen de toerist te bereiken. Met de Front Office App kunnen hotels en bungalowparken de diensten van SOS Events online verkopen aan hun gasten: via de receptie of via hun eigen website.

Meer informatie over de online boekingsmogelijkheden van de Front Office App? Kijk dan eens op de volgende website: www.rentseedo.com/nl/over/front-office-app

Door:

LeisureKing

Logo LeisureKing

Arrangementenweb gaat samenwerken met LeisureKing

Geplaatst op: donderdag 8 juni 2017


Een bijzonder mooie samenwerking is een feit: Arrangementenweb gaat LeisureKing gebruiken om zijn online diensten nog meer te optimaliseren. Arrangementenweb werd in het verleden al enorm gewaardeerd door zijn gerichte arrangementen rondom de feestdagen. En nu breiden zij dit uit met meerdere portals, met uiteraard ook andere diensten en activiteiten, om de bezoekers van hun sites nog betere deals aan te kunnen bieden.

Zo worden straks high teas en activiteiten rondom hotels en restaurants op een slimme manier gecombineerd met behulp van LeisureKing. LeisureKing zal hierbij zorgen dat de diensten en activiteiten online boekbaar en afgerekend kunnen worden.

LeisureKing gebruikers kunnen uiteraard ook gratis gebruikmaken van het succesvolle platform van Arrangementenweb. Weer een mooie manier om op no cure no pay basis onder de aandacht te komen bij potentiële klanten.

Door:

LeisureKing

Logo LeisureKing

Go-Kids kiest voor LeisureKing

Geplaatst op: donderdag 18 mei 2017


Go-Kids is niet meer weg te denken als platform voor allerlei leuke kindvriendelijke plekken en activiteiten in de regio. Met 15 verschillende regio’s zijn zij inmiddels dan ook de grootste speler van Nederland. Duizenden gezinnen en kinderuitjes worden via de website gevonden. Een professionele organisatie die marketing zeer serieus neemt.

Via de website van Go-Kids en met behulp van LeisureKing zijn inmiddels al verschillende attracties online te boeken en betalen. De koppeling tussen Go-Kids en LeisureKing is dus een feit. En dat is ook goed nieuws voor andere gebruikers van LeisureKing!

Wil jij met jouw activiteiten ook op de website van Go-Kids komen te staan? Meld je dan aan via Go-Kids en geef gerust aan dat je een LeisureKing gebruiker bent. Hierdoor ben je nog sneller ook via deze site te boeken en bereik je duizenden extra potentiële klanten.

Logo Go-Kids

Door:

LeisureKing

Logo LeisureKing

Tips voor de beveiliging van persoonsgegevens

Geplaatst op: vrijdag 7 april 2017


Afgelopen maandag 3 april kwam naar buiten dat de gegevens van 450.000 loterijdeelnemers inzichtelijk zijn geworden door een beveiligingslek. Het bleek achteraf om een onderzoek te gaan, maar het zet je wel aan het denken. Het gemak en de snelheid van online reserveren gaan namelijk gepaard met een snelle uitwisseling van persoonsgegevens. Wat wordt er gedaan aan de bescherming van je persoonsgegevens?

Bij LeisureKing nemen we de bescherming van persoonsgegevens serieus. Wij verzamelen daarom ook niet meer gegevens dan dat wij daadwerkelijk nodig hebben. Lees voor meer informatie hierover ons privacybeleid. Daarnaast verlopen onze betalingen via Pay.nl. Zij verzamelen en beheren als betaalprovider de financiële gegevens. Pay.nl hanteert een streng en gecontroleerd privacybeleid. Benieuwd naar hun beleid? Lees hem hier.

De gegevens van bedrijven en klanten worden verzameld in LeisureKing. Maar hoe zorgen wij ervoor dat de veiligheid van deze gegevens wordt gewaarborgd? En wat kun jij doen?

Een sterk wachtwoord is een van de basisbeginselen. Wist je dat 99% van alle gebruikte zwakke wachtwoorden samen te voegen zijn tot een lijst van 10.000 stuks? Om een sterk wachtwoord te realiseren is het belangrijk om een combinatie van hoofdletters, kleine letters, cijfers en numerieke tekens te gebruiken. Daarnaast kun je letters in cijfers veranderen, bijvoorbeeld v3r4nd3r3n.

Het regelmatig wijzigen van je wachtwoord kan de bescherming van gegevens versterken. Wij willen hier wel bij opmerken dat het vaak gemakzucht oplevert. Als je het doet, zorg er dan voor dat het vernieuwde wachtwoord even sterk is als je voorgaande wachtwoord.

Gebruik het wachtwoord slechts op één plek. Veel partijen gaan over op een e-mailadres en wachtwoord als inlog. Hierdoor ben je al snel afhankelijk van de betrouwbaarheid van de externe partij, want wat doen zij met jouw wachtwoord? Wij verzamelen bij LeisureKing daarom alleen gebruikersnamen.

Bij LeisureKing maken wij gebruik van persoonlijke 2 factor authenticatie. Dit bekent dat wanneer iemand het wachtwoord is vergeten, deze persoon persoonlijk contact moet opnemen met LeisureKing. Na verificatie zal een van onze medewerkers toegang verstrekken tot het account waarna er een nieuw wachtwoord kan worden aangemaakt.

Unieke username en wachtwoord voor elke gebruiker binnen je LeisureKing account. Vaak worden wachtwoorden gedeeld met derden, bijvoorbeeld tussen collega’s onderling. Een collega dient een eigen gebruikersnaam en wachtwoord te hebben waarmee hij of zij kan inloggen en bepaalde acties kan uitvoeren. Mocht er ooit discussie komen over een uitgevoerde actie, dan kan dit worden nagezocht.

Niet meer rechten dan noodzakelijk. Binnen LeisureKing kun je voor alle gebruikers binnen je account aangeven tot welke functies zij toegang hebben. Zo kun je er bijvoorbeeld voor zorgen dat een kassamedewerker geen inzicht heeft in de statistieken.

Wij hopen dat je na het lezen van de bovenstaande informatie een beter inzicht hebt gekregen in de beveiliging van je gegevens. Daarnaast zijn wij benieuwd naar je antwoorden op de volgende vragen.

• Gebruik je het wachtwoord ook voor overige inlog data?
• Maak je gebruik van één inlog voor meerdere gebruikers?
• Hebben jouw gebruikers niet teveel rechten?

Kun je deze vragen niet allemaal met nee beantwoorden? Probeer dan bovenstaande tips in acht te nemen. Wij helpen je hier graag bij!

Bekijk onze video’s over het wijzigen van gebruikersinstellingen en het chatten via de online helpdesk.

Door:

LeisureKing

Logo LeisureKing

Ticketshops op boulevards stoppen massaal!

Geplaatst op: donderdag 9 maart 2017


Het is 1 april 2020 en je loopt over de boulevard van je vakantiedorp. De winkeltjes zijn door de jaren heen in grote lijn gelijk gebleven. Souvenir shops, eettentjes, ijskramen en een Engelse pub vullen het straatbeeld. Je mist alleen één soort winkeltje: dat winkeltje waar je 'vroeger' je activiteit altijd boekte. Als je daar naar binnen liep dan zat er altijd iemand, een man of vrouw, van 9 uur 's ochtends tot 's avonds laat. Altijd te wachten op toeristen, die spontaan of gericht een leuke activiteit tijdens hun vakantie wilden gaan doen. Misschien heb jij hebt daar weleens een rondvaartboot geboekt om dolfijnen te bekijken of een auto gehuurd om de omgeving te verkennen. Het boeken van zo'n activiteit duurde dan altijd zo’n 20 minuten. En je kreeg een geschreven bonnetje mee als bewijs dat je had betaald. De volgende dag werd je opgehaald bij je hotel, je bonnetje was je ticket en het avontuur kon beginnen.

Maar waar zijn in 2020 die ticketshops dan toch gebleven? Eerst even het volgende: is het niet raar dat je je hotel verlaat en op een boulevard op zoek gaat naar een shop waar je tickets voor activiteiten kunt kopen? Het is natuurlijk niet raar dat je op een boulevard loopt, maar bij de receptie van je hotel heb je misschien ook al gevraagd waar je een auto kunt huren of welke activiteiten je in de omgeving kunt doen. Waarom kun je dit dan niet aan de receptie afhandelen? Waarom moet je voor het boeken van activiteiten naar een andere locatie toe? Waarom kan de receptiemedewerker de ticket of activiteit niet voor je boeken of reserveren? Ze hebben je toch ook al informatie gegeven?

Een ander voorbeeld dat misschien nu al veel meer tot de verbeelding spreekt: in 2006 (ja, zo lang is het nog niet geleden hoor), als je op vakantie ging, dan boekte je je reis via een reiswinkel. Je kreeg dan advies over welk hotel bij je paste en de medewerkers zochten samen met jou in dikke boeken van reisaanbieders naar de juiste vakantiebestemming. Eenmaal op reis werd je door de reisbegeleiding ontvangen in het hotel en kreeg je een welkomstdrankje met natuurlijk een verkooppraatje over activiteiten en excursies in de omgeving. En niet te vergeten het nodige advies waar je veilig een auto kon huren. Bij de reisorganisatie boekte je de tickets voor activiteiten die je wilde gaan doen, want dit was veiliger (en vaak duurder, maar dat namen we op de koop toe). Tegenwoordig koop je je tickets eenvoudig via een ticketshop. De wereld is ondertussen veranderd en de reisbureaus zijn uit het straatbeeld verdwenen...

Maar straks zullen de ticketshops er ook niet meer zijn, want de tickets voor activiteiten (van attracties tot je huurauto) regel je dan gewoon via de receptie van het hotel of via de receptiemedewerker van de camping. Je boekt straks je tickets online via de site van je verblijfsaccommodatie of cruiseschip. Je koopt op voorhand kant-en-klare arrangementen inclusief een fiets, activiteit en ticket van een attractiepark.

Met de Front Office app van RentSeeDo.com, een marketingplatform van LeisureKing, is dit al mogelijk. Er zijn al vele hotels en bungalowparken die via deze app tickets van lokale attracties, musea en activiteiten aan hun gasten verkopen. De locatie bepaalt zelf welke tickets zij wil aanbieden en maakt zelf de commissiedeal waardoor er een verdienmodel ontstaat. De Front Office app is makkelijk in gebruik en wordt gezien als de gamechanger in receptie- en ticketland.

Geniet van de boulevard en je vakantie en regel straks makkelijk en snel al je activiteiten via je verblijf of van tevoren via www.RentSeeDo.com.

    
Meld u hier aan voor meer informatie