Nieuws



Door:

LeisureKing

Logo LeisureKing

Ik wil de controle over mijn bedrijf niet verliezen

Geplaatst op: donderdag 20 september 2018


Tijdens mijn afspraak vorige week zag ik het weer gebeuren: de ondernemer met wie ik sprak was bang om de controle over zijn bedrijf te verliezen wanneer hij een reserveringssysteem zou gebruiken. Hij zei letterlijk: “Dan staat alles in de computer en niet in mijn papierenagenda, hoe moet dat dat? Ik heb dan toch geen overzicht meer en dat is niet wat ik wil.”

Tegenwoordig gaat bijna alles digitaal
Je denkt misschien dat deze opmerking een uitzondering is, maar ik krijg het wel vaker te horen. En ergens is het ook wel te begrijpen. Als je al 20 of 30 jaar op dezelfde manier werkt, waarbij de papierenagenda wordt gevuld met reserveringen, en dat de papierenagenda vervolgens aan de kant wordt geschoven… Dan lijkt het alsof je de controle kwijtraakt. Het accepteren dat de werkwijze anders kan en misschien tegenwoordig ook wel anders 'moet' is dan ook de eerste stap die moet worden genomen.

Welke voordelen levert LeisureKing jou op?
Daarom is het belangrijk om voor jezelf duidelijk te hebben waarom je een reserveringssysteem nodig hebt en welke voordelen het jou oplevert. Hieronder heb ik een aantal voordelen voor je op een rijtje gezet:

- Jouw activiteiten zijn via je eigen website online boekbaar.
- De klant betaalt vooraf, waardoor je het geld dus van tevoren op je rekening hebt.
- Je kunt nooit meer verkopen dan je op voorraad hebt.
- Je kunt je activiteiten eventueel via andere partijen aanbieden, waardoor je een bredere afzetmarkt hebt.
- En misschien wel het belangrijkste voordeel: LeisureKing zorgt ervoor dat je per dag minder tijd kwijt bent aan administratie, onnodige telefoontjes en urenlang e-mail afhandelen.

Stap over op online reserveren en hou tijd over
Alle reserveringen verlopen via het reserveringssysteem van LeisureKing waardoor je juist wél de controle hebt over je bedrijf. En niet te vergeten, je houdt tijd over voor nuttige zaken. Dus leg je papierenagenda aan de kant, dan helpen wij je met het instellen van je LeisureKing-account. Blijf nog steeds doen wat jij zo leuk vindt en hoe je het gewend bent, maar dan wel digitaal. Ik ben heel benieuwd wat jij straks met je extra vrije tijd gaat doen!

Ik heb altijd tijd voor een kop koffie en een goed gesprek. Wanneer zullen we de mogelijkheden van LeisureKing voor jouw bedrijf bespreken?


Met vriendelijke groet,

Ernest van Veldhuizen
Accountmanager LeisureKing

Door:

LeisureKing

Logo LeisureKing

Ik heb computervrees - BLOG

Geplaatst op: woensdag 19 september 2018


Wees gerust, we horen het vaker. Je bent niet de enige met dit virus hoor. Je wil niet met computers werken, je kunt niet met computers werken en je hebt ook geen zin om het te leren. Wij begrijpen het volledig. Jij wil graag bezig zijn met je bedrijf, evenement, materiaal, activiteiten of andere zaken waar je welverstand van hebt!

Ondanks dat je misschien denkt dat je de enige bent, kunnen wij je verzekeren dat dat niet het geval is. En dat weten wij uit ervaring. Veel bedrijven die activiteiten verzorgen of materialen verhuren zijn daar het liefst mee bezig en willen niet suf achter een computer zitten en zich druk maken over een website of andere zaken.

Een computercursus is niet nodig
Zodra we deze bedrijven hebben gerustgesteld dat ze echt geen computercursus hoeven te volgen of hun website moeten verbouwen om hun activiteit(en) online boekbaar te maken worden ze iets minder argwanend. En wanneer we doorvragen naar hoeveel tijd ze bezig zijn met mail beantwoorden krijgen we vaak te horen dat dit soms wel 2 of 3 uur is. Ja, mail verwerken valt blijkbaar voor velen niet onder computervrees. Toch grappig, want dit wordt vaak wel op een computer gedaan. Uit het gesprek blijkt verder al snel dat ze dit ook eerst hebben moeten leren, maar dat ze het nu zien als de nieuwe manier van post. Deze aanpassing in de werkwijze kan dus wel, en de wil om te leren is er gelukkig ook…

Wij nemen je veel werk uit handen
De computervrees zit hem dus vooral in iets wat spannend lijkt en waarbij de verwachting is dat er veel zelfgeregeld moet worden. Echter, het tegendeel is het geval. Wij nemen het liefst zoveel mogelijk werk voor je uit handen. In de praktijk betekent dit dat wij ervoor zorgen dat jouw activiteit(en) online te boeken zijn, zonder dat jij hiervoor iets hoeft in te stellen. Vooraf nemen we een wensenlijstje met je door m.b.t. de hoeveelheid materialen, welke tijden, wat mag het kosten, welk btw-tarief hoort erbij, etc. En zodra wij alles hebben ingesteld nemen we, wanneer je dat wilt, ook nog even contact op met de websitebouwer om ervoor te zorgen dat alles netjes op je site komt te staan.

Nieuwe reserveringen in je mailbox
Klanten kunnen nu via je website een reservering plaatsen en deze komen dan binnen in het systeem. Via je mailbox krijg je hiervan een seintje, zodat de computervrees niet direct weer toeslaat. In de mail vind je informatie over de reservering en met één druk op de knop kun je dit ook terugvinden in het reserveringssysteem. Hier zie je dan ook nog meer gegevens van de klant.

Uiteindelijk is het, net zoals met de mail, dus een kwestie van leren omgaan met ons reserveringssysteem LeisureKing. En natuurlijk kunnen wij je hierbij helpen, bijvoorbeeld door een training te geven aan jou en je medewerkers.

Demonstratie van het systeem op jouw locatie?
Is je computervrees al iets minder geworden? Neem dan gerust eens contact met ons op via de mail om een afspraak te maken, eventueel bij jullie op locatie. Dan kunnen wij vrijblijvend op jullie eigen computer ons systeem een keer demonstreren.

Door:

LeisureKing

Logo LeisureKing

Helaas, ik heb hier geen materiaal meer beschikbaar - BLOG

Geplaatst op: maandag 20 augustus 2018


Een reactie die je misschien best vaak geeft aan een klant die opbelt. Hoe mooi zou het zijn als de klant deze informatie al op je website kan lezen en kan zien dat je morgen nog wel materiaal beschikbaar hebt. Klanten moeten vooral niet gaan bellen toch?

Kalender met kleurtjes voor beschikbaarheid
Met LeisureKing kun je dit heel eenvoudig realiseren: een kalender met kleurtjes op je website. Rood staat voor niet meer beschikbaar, oranje geeft beperkte beschikbaarheid aan en bij groen is er nog voldoende beschikbaar. Door je klanten erop te attenderen dat ze jouw activiteiten online kunnen reserveren, eventueel met een kleine korting, zul je al snel merken dat ze minder gaan bellen en snel boeken wanneer de voorraad nog oranje is.

Heb je meerdere vestigingen?
Geen probleem, want binnen het reserverings- en kassasysteem van LeisureKing schakel je heel gemakkelijk tussen vestigingen. Hierdoor kun je klanten snel informeren over de beschikbaarheid bij andere vestigingen en zelfs reserveringen plaatsen. LeisureKing is een reserveringssysteem waarbij de gast aan je balie, telefonisch of online altijd dezelfde voorraad te horen/zien krijgt. Altijd up-to-date, je verhuurt dus nooit teveel en kunt de klant optimale service bieden.

Kan dit morgen al geregeld zijn?
Ja hoor, LeisureKing is makkelijk in te richten. En als je het zelf niet kunt, dan richten wij het voor je in. Je bent dan per vestiging online boekbaar en uiteraard kun jij vanaf je mobiel of werkplek alle vestigingen in de gaten houden. Zo kun je niet alleen de voorraad zien, maar ook de omzetten per dienst en per dag, week, maand of andere gewenste periode. En je kunt gemakkelijk vergelijkingen maken met voorgaande jaren. Bovendien hebben wij Bench getallen voor je beschikbaar, waardoor we je goed kunnen helpen met het verbeteren van je activiteiten.

Nieuwsgierig geworden? Neem contact met ons op voor een vrijblijvende afspraak.

Door:

LeisureKing

Logo LeisureKing

Hoe controleer jij je verhuurde materialen? - Blog

Geplaatst op: donderdag 16 augustus 2018


Als fietsverhuurder hoor je weleens van een hotel: “Zet maar een 10-tal e-bikes bij me neer”. In Excel wordt bijgehouden hoeveel fietsen er worden verhuurd en aan het einde van de maand krijg je te horen voor welk bedrag je een factuur mag versturen. Alles op goed vertrouwen, maar ook een receptioniste vergeet weleens iets of de conciërge wist niet van het bestaan van het lijstje af. Het gebeurt gewoon en je omzet is ongecontroleerd. En soms duurt het ook nog eens twee maanden voordat je je geld krijgt. Niet fijn natuurlijk… Maar met LeisureKing is dit verleden tijd!

Hoe werkt het dan?
Wij maken voor elk hotel of camping een vestiging aan in ons reserverings- en kassasysteem zodat ze via LeisureKing de reserveringen kunnen invullen. Via LeisureKing werken kost net zoveel tijd als een kruisje zetten in een Excelbestand, maar dan heb je wel alles digitaal en kun je op afstand zien wat er is verhuurd. Eventueel kun je nog steekproefsgewijs langs de verschillende locaties rijden om te checken of het allemaal klopt. Daarnaast kunnen hotels en campings makkelijk bijhouden welke materialen ze aan welke klant hebben meegegeven en kun jij aan het einde van de maand automatisch via LeisureKing je factuur versturen. Een factuur die zeker weten klopt. Lekker makkelijk toch?! O ja, en is de locatie te laat met betalen? Dan krijgen ze hier automatisch een berichtje over.

Het hotel kan jouw materialen ook via hun website verkopen
LeisureKing heeft speciaal voor hotels en campings een applicatie ontwikkeld waarmee zij jouw materialen ook via hun website kunnen verhuren. Jouw activiteiten staan dan op de website van het hotel of de camping zodat hun gasten deze online kunnen boeken (en betalen). Een andere optie is dat het hotel of de camping natuurlijk ook van tevoren een mailtje kan sturen naar al haar gasten met de informatie: reserveer alvast een e-bike of sloepje. Want deze activiteiten zijn natuurlijk altijd in trek.

Kost veel geld zeker?
Nee hoor, wij rekenen namelijk geen maandelijkse kosten. Want in sommige maanden verdien jij geen geld en waarom zou jij dan in die periode voor een systeem moeten betalen? Ons verdienmodel zit aan de afrekenkant (met iDEAL), want de klant betaalt een klein bedrag over de reservering. Uiteraard kun je er ook voor kiezen om dit kleine bedrag zelf te betalen en dit niet door je klant te laten betalen.

Nieuwsgierig geworden? Neem contact met ons op voor een vrijblijvende afspraak.

Door:

LeisureKing

Logo LeisureKing

LeisureKing & TicketsPlus werken samen aan het succes van de Front Office App

Geplaatst op: dinsdag 6 maart 2018


LeisureKing en Ticketplus

Op 5 maart jl, zijn wij een samenwerking aangegaan met TicketsPlus. Een mooie samenwerking waar zowel de verblijfsaccommodaties als de attractieparken baat bij hebben. Door het samenvoegen van onze kennis en diensten kunnen wij ervoor zorgen dat de Front Office App van LeisureKing nog completer wordt gevuld.

De Front Office App van LeisureKing wordt op deze manier de meest toegankelijk en inzetbare applicatie voor iedere receptiemedewerker. Vele grote bungalowparken en hotelketens zijn reeds enthousiaste gebruikers en met de samenwerking met TicketsPlus kunnen we nu ook sneller groeien.

Even de voordelen van de Front Office App op een rijtje:
  • - Extra service voor de gast
  • - Verdienmodel
  • - Overzichtelijke evenementenkalender, tevens koppelbaar aan je eigen narrowcasting of app
  • - Zowel grote als kleine attracties uit je omgeving boekbaar


Kijk dan voor meer info op LeisureKing/foa

    
Meld u hier aan voor meer informatie