Nieuws



Door:

LeisureKing

Logo LeisureKing

Profiteren van korting? - BLOG

Geplaatst op: maandag 24 september 2018


Het is algemeen bekend dat iedereen van korting houdt, vooral Hollanders! Voor veel mensen is dit, al dan niet onbewust, toch een reden om een aankoop door te zetten. Dit geldt voor elk product of dienst, en dus ook voor jouw bedrijf! Maar hoe kan je hier nou het beste van profiteren?

Een leuke korting in het naseizoen
Het naseizoen zit er aan te komen en dus krijgen we de ene dag regen, en de andere dag weer een heerlijk zonnetje te zien. Leuk die variatie, maar in deze periode reserveren mensen minder snel vooraf. Maak daarom eens gebruik van kortingscodes! Zet bijvoorbeeld een kortingscode op je website die tot eind oktober geldig is, of laat de klant doordeweeks tegen een lagere prijs reserveren. Vaak is dit het laatste duwtje in de rug die jouw toekomstige klant nodig heeft.

Beloon je klanten
Een korting weggeven is natuurlijk ook de ideale manier om klanten te belonen. Jij vindt het toch fijn als ze vooraf online reserveren? Beloon ze hier dan ook voor! Geef bijvoorbeeld 5% korting op alle online reserveringen. Zo nemen de online reserveringen toe. En de verwerking hiervan gaat automatisch, dus het kost jou geen extra tijd. Klanten reserveren toch net iets sneller als ze korting krijgen, echt!

Dit zijn nog maar enkele voorbeelden van de talloze manieren waarvoor je kortingscodes kan inzetten. Maak je gebruik van LeisureKing, maar weet je niet goed hoe je kortingscodes het beste kan inzetten? Neem dan gerust eens contact met ons op! Wij helpen je graag verder en delen graag onze tips over het invoeren van leuke kortingen voor jouw klanten.

Door:

LeisureKing

Logo LeisureKing

Bied jij je materiaal al aan voor verschillende prijzen - BLOG

Geplaatst op: vrijdag 21 september 2018


Je kent het wel, sommige dagdelen of dagen is het gewoon wat minder druk. Dan kan het maar zo dat je de hele dag op de zaak aanwezig bent, maar dat het merendeel van je fietsen stilstaat, de sloepjes aan de kade liggen, je escape rooms niet verhuurd zijn of er nog veel bowlingbanen vrij zijn. Geen kip te bekennen. Ga jij dan zitten wachten op de klant of probeer je de klant naar je toe te halen door je tarieven hierop aan te passen?

Verschillende tarieven per activiteit
Binnen het online reserveringssysteem van LeisureKing kun je heel gemakkelijk verschillende tarieven per activiteit instellen. Dit is bijvoorbeeld handig wanneer je gebruikmaakt van volwassen- en kinderprijzen. Maar je kunt bijvoorbeeld ook lagere tarieven hanteren voor doordeweekse dagen vergeleken met het weekend. Want als je in het weekend toch wel vol zit dan hoef je geen korting te geven toch?! Terwijl lagere tarieven de klant doordeweeks misschien wel kunnen overhalen om die ene activiteit bij jou te boeken. Online natuurlijk, want dat scheelt jou enorm veel tijd. En al die extra boekingen, dat merk je zeker in je omzet!

Verschillende tarieven per seizoen
Daarnaast kun je met LeisureKing ook verschillende tarieven per seizoen, hoogseizoen en laagseizoen hanteren. Zodra het zonnetje weer begint te schijnen gaan mensen op zoek naar leuke dingen om te doen, vaak buiten. Daar zit je dan met je bowlingbaan of binnenspeeltuin. Een seizoensprijs is voor jou dan ideaal! Geef de klant een paar euro korting om de prijs aantrekkelijk te maken en zelfs met hoge temperaturen willen ze dan bij jou een leuke middag hebben. Maar andersom geldt natuurlijk ook. Met een beetje frisse wind in het voor- of najaar kun je prima sloepje varen, met een beetje korting dan natuurlijk...

Ook omzet genereren in rustige tijden?
Wil jij ook per activiteit diverse prijzen hanteren voor verschillende doelgroepen, dagen of bijvoorbeeld dagdelen? Meld je vandaag nog aan voor LeisureKing en ervaar zelf het gemak van online reserveren. En heb je vragen tijdens het instellen van je account? Dan helpen wij je natuurlijk graag!

Door:

LeisureKing

Logo LeisureKing

Ik wil de controle over mijn bedrijf niet verliezen

Geplaatst op: donderdag 20 september 2018


Tijdens mijn afspraak vorige week zag ik het weer gebeuren: de ondernemer met wie ik sprak was bang om de controle over zijn bedrijf te verliezen wanneer hij een reserveringssysteem zou gebruiken. Hij zei letterlijk: “Dan staat alles in de computer en niet in mijn papierenagenda, hoe moet dat dat? Ik heb dan toch geen overzicht meer en dat is niet wat ik wil.”

Tegenwoordig gaat bijna alles digitaal
Je denkt misschien dat deze opmerking een uitzondering is, maar ik krijg het wel vaker te horen. En ergens is het ook wel te begrijpen. Als je al 20 of 30 jaar op dezelfde manier werkt, waarbij de papierenagenda wordt gevuld met reserveringen, en dat de papierenagenda vervolgens aan de kant wordt geschoven… Dan lijkt het alsof je de controle kwijtraakt. Het accepteren dat de werkwijze anders kan en misschien tegenwoordig ook wel anders 'moet' is dan ook de eerste stap die moet worden genomen.

Welke voordelen levert LeisureKing jou op?
Daarom is het belangrijk om voor jezelf duidelijk te hebben waarom je een reserveringssysteem nodig hebt en welke voordelen het jou oplevert. Hieronder heb ik een aantal voordelen voor je op een rijtje gezet:

- Jouw activiteiten zijn via je eigen website online boekbaar.
- De klant betaalt vooraf, waardoor je het geld dus van tevoren op je rekening hebt.
- Je kunt nooit meer verkopen dan je op voorraad hebt.
- Je kunt je activiteiten eventueel via andere partijen aanbieden, waardoor je een bredere afzetmarkt hebt.
- En misschien wel het belangrijkste voordeel: LeisureKing zorgt ervoor dat je per dag minder tijd kwijt bent aan administratie, onnodige telefoontjes en urenlang e-mail afhandelen.

Stap over op online reserveren en hou tijd over
Alle reserveringen verlopen via het reserveringssysteem van LeisureKing waardoor je juist wél de controle hebt over je bedrijf. En niet te vergeten, je houdt tijd over voor nuttige zaken. Dus leg je papierenagenda aan de kant, dan helpen wij je met het instellen van je LeisureKing-account. Blijf nog steeds doen wat jij zo leuk vindt en hoe je het gewend bent, maar dan wel digitaal. Ik ben heel benieuwd wat jij straks met je extra vrije tijd gaat doen!

Ik heb altijd tijd voor een kop koffie en een goed gesprek. Wanneer zullen we de mogelijkheden van LeisureKing voor jouw bedrijf bespreken?


Met vriendelijke groet,

Ernest van Veldhuizen
Accountmanager LeisureKing

Door:

LeisureKing

Logo LeisureKing

Ik heb computervrees - BLOG

Geplaatst op: woensdag 19 september 2018


Wees gerust, we horen het vaker. Je bent niet de enige met dit virus hoor. Je wil niet met computers werken, je kunt niet met computers werken en je hebt ook geen zin om het te leren. Wij begrijpen het volledig. Jij wil graag bezig zijn met je bedrijf, evenement, materiaal, activiteiten of andere zaken waar je welverstand van hebt!

Ondanks dat je misschien denkt dat je de enige bent, kunnen wij je verzekeren dat dat niet het geval is. En dat weten wij uit ervaring. Veel bedrijven die activiteiten verzorgen of materialen verhuren zijn daar het liefst mee bezig en willen niet suf achter een computer zitten en zich druk maken over een website of andere zaken.

Een computercursus is niet nodig
Zodra we deze bedrijven hebben gerustgesteld dat ze echt geen computercursus hoeven te volgen of hun website moeten verbouwen om hun activiteit(en) online boekbaar te maken worden ze iets minder argwanend. En wanneer we doorvragen naar hoeveel tijd ze bezig zijn met mail beantwoorden krijgen we vaak te horen dat dit soms wel 2 of 3 uur is. Ja, mail verwerken valt blijkbaar voor velen niet onder computervrees. Toch grappig, want dit wordt vaak wel op een computer gedaan. Uit het gesprek blijkt verder al snel dat ze dit ook eerst hebben moeten leren, maar dat ze het nu zien als de nieuwe manier van post. Deze aanpassing in de werkwijze kan dus wel, en de wil om te leren is er gelukkig ook…

Wij nemen je veel werk uit handen
De computervrees zit hem dus vooral in iets wat spannend lijkt en waarbij de verwachting is dat er veel zelfgeregeld moet worden. Echter, het tegendeel is het geval. Wij nemen het liefst zoveel mogelijk werk voor je uit handen. In de praktijk betekent dit dat wij ervoor zorgen dat jouw activiteit(en) online te boeken zijn, zonder dat jij hiervoor iets hoeft in te stellen. Vooraf nemen we een wensenlijstje met je door m.b.t. de hoeveelheid materialen, welke tijden, wat mag het kosten, welk btw-tarief hoort erbij, etc. En zodra wij alles hebben ingesteld nemen we, wanneer je dat wilt, ook nog even contact op met de websitebouwer om ervoor te zorgen dat alles netjes op je site komt te staan.

Nieuwe reserveringen in je mailbox
Klanten kunnen nu via je website een reservering plaatsen en deze komen dan binnen in het systeem. Via je mailbox krijg je hiervan een seintje, zodat de computervrees niet direct weer toeslaat. In de mail vind je informatie over de reservering en met één druk op de knop kun je dit ook terugvinden in het reserveringssysteem. Hier zie je dan ook nog meer gegevens van de klant.

Uiteindelijk is het, net zoals met de mail, dus een kwestie van leren omgaan met ons reserveringssysteem LeisureKing. En natuurlijk kunnen wij je hierbij helpen, bijvoorbeeld door een training te geven aan jou en je medewerkers.

Demonstratie van het systeem op jouw locatie?
Is je computervrees al iets minder geworden? Neem dan gerust eens contact met ons op via de mail om een afspraak te maken, eventueel bij jullie op locatie. Dan kunnen wij vrijblijvend op jullie eigen computer ons systeem een keer demonstreren.

Door:

LeisureKing

Logo LeisureKing

Helaas, ik heb hier geen materiaal meer beschikbaar - BLOG

Geplaatst op: maandag 20 augustus 2018


Een reactie die je misschien best vaak geeft aan een klant die opbelt. Hoe mooi zou het zijn als de klant deze informatie al op je website kan lezen en kan zien dat je morgen nog wel materiaal beschikbaar hebt. Klanten moeten vooral niet gaan bellen toch?

Kalender met kleurtjes voor beschikbaarheid
Met LeisureKing kun je dit heel eenvoudig realiseren: een kalender met kleurtjes op je website. Rood staat voor niet meer beschikbaar, oranje geeft beperkte beschikbaarheid aan en bij groen is er nog voldoende beschikbaar. Door je klanten erop te attenderen dat ze jouw activiteiten online kunnen reserveren, eventueel met een kleine korting, zul je al snel merken dat ze minder gaan bellen en snel boeken wanneer de voorraad nog oranje is.

Heb je meerdere vestigingen?
Geen probleem, want binnen het reserverings- en kassasysteem van LeisureKing schakel je heel gemakkelijk tussen vestigingen. Hierdoor kun je klanten snel informeren over de beschikbaarheid bij andere vestigingen en zelfs reserveringen plaatsen. LeisureKing is een reserveringssysteem waarbij de gast aan je balie, telefonisch of online altijd dezelfde voorraad te horen/zien krijgt. Altijd up-to-date, je verhuurt dus nooit teveel en kunt de klant optimale service bieden.

Kan dit morgen al geregeld zijn?
Ja hoor, LeisureKing is makkelijk in te richten. En als je het zelf niet kunt, dan richten wij het voor je in. Je bent dan per vestiging online boekbaar en uiteraard kun jij vanaf je mobiel of werkplek alle vestigingen in de gaten houden. Zo kun je niet alleen de voorraad zien, maar ook de omzetten per dienst en per dag, week, maand of andere gewenste periode. En je kunt gemakkelijk vergelijkingen maken met voorgaande jaren. Bovendien hebben wij Bench getallen voor je beschikbaar, waardoor we je goed kunnen helpen met het verbeteren van je activiteiten.

Nieuwsgierig geworden? Neem contact met ons op voor een vrijblijvende afspraak.

    
Meld u hier aan voor meer informatie