Nieuws



Door:

LeisureKing

Logo LeisureKing

TicketsPlus en Front Office App gaan samen verder

Geplaatst op: maandag 3 december 2018


Het zat eraan te komen en nu is het een feit: de regiofunctie van TicketsPlus en de Front Office App van LeisureKing gaan samenwerken. Hierdoor wordt het mogelijk dat alle receptiemedewerkers, van een hotel of vakantiepark, makkelijk en snel tickets en activiteiten uit hun directe omgeving kunnen boeken. En zo hun gasten direct kunnen voorzien van een leuke activiteit of entreeticket in de regio.

De overeenkomst is een win-win-win situatie aldus Willem-Jan Brabers, directeur en eigenaar van TicketsPlus: "We zien in LeisureKing een serieuze partner die begrijpt dat kleinschalig aangeboden activiteiten een toegevoegde waarde zijn voor de toerist die verblijft op vakantieparken. LeisureKing is al jaren actief in het inregelen en online boekbaar maken van activiteiten en tickets. Bijvoorbeeld voor klimbossen, escape rooms, sloepverhuurders maar ook voor fietsverhuurders of bowlingbanen. Daarnaast zijn zij erg actief in het verbinden van deze diensten met lokale attractieparken, d.m.v. de Front Office App."

Erik Kroon, oprichter van LeisureKing vervolgt enthousiast: "TicketsPlus biedt reeds alle grote attracties en musea van Nederland aan via haar regiofunctie en deze samenwerking maakt het aanbod completer dan ooit. Een groot voordeel voor ieder vakantiepark, hotel of VVV. Hierdoor kunnen we sneller schakelen en zo hebben nog meer vakantieparken volgend jaar een completer aanbod aan tickets en activiteiten."

De Front Office App zal voortaan onder de naam TicketsPlus Regio verder gaan.

Door:

LeisureKing

Logo LeisureKing

Welke websitebezoekers worden boekers? - BLOG

Geplaatst op: maandag 15 oktober 2018


Dat is wel interessant om te weten toch?! Met Google Analytics kun je heel gemakkelijk de bezoekersaantallen op je website meten. En waarschijnlijk doe je dat al wel. Maar welke bezoekers boeken daadwerkelijk die fiets, sloep, bowlingsbaan of escape room bij jou via LeisureKing? Dat wil je natuurlijk ook weten.

Meten is weten
Het online venster van LeisureKing wordt door Google Analytics gezien als een aparte pagina. Je zou het kunnen vergelijken met een andere website. Wanneer een bezoeker op jouw website kijkt naar de fietsen die je verhuurt en vervolgens naar www.nu.nl gaat om het nieuws te checken of gewoon wegklikt, dan kan je de bezoeker met de Google Analytics-code op je website helaas niet meer volgen. Hetzelfde geldt voor het online venster van LeisureKing. Zodra je bezoeker op reserveren klikt en het boekingsproces ingaat is de Google Analytics-code die op je site staat de bezoeker kwijt. O jee, en nu? Want je wilt natuurlijk wel weten wie jouw boekers zijn en hoe ze het boekingsproces doorlopen.

De oplossing is simpel
Om ervoor te zorgen dat je de acties van jouw websitebezoeker ook in het boekingsproces kan volgens hoef je alleen maar jouw Google Analytics-code in LeisureKing toe te voegen aan het online venster dat je gebruikt. Het online venster wordt door Google Analytics nu niet langer gezien als een andere website en jij kan precies nagaan of je bezoekers boekers worden en wanneer ze afhaken. Enorm handig, want daar kan jij dan weer op inspelen als dat nodig is.

Wil je meer informatie over het online venster van LeisureKing en Google Analytics? Neem dan gerust eens contact met ons op. Wij helpen je graag verder.

Door:

LeisureKing

Logo LeisureKing

Wat als iemand toch via de telefoon wil reserveren? - BLOG

Geplaatst op: maandag 8 oktober 2018


Een online reserveringssysteem is enorm handig, maar er zullen altijd klanten zijn die toch graag even bellen om een reservering te maken. En dan zijn er natuurlijk nog de klanten die tijdens hun vakantie of dagje uit gewoon bij je binnenlopen om te kijken welke activiteiten ze bij je kunnen doen. Zij hebben niet van tevoren online een reservering geplaatst, maar je hebt wel materiaal vrij. En nu?

Handmatig een reservering invoeren kost je niks
De oplossing is simpel, je kunt namelijk in het systeem van LeisureKing ook zelf handmatig een reservering invoeren. Zo loop je dus nooit meer reserveringen mis. En het leuke is, voor handmatige reserveringen rekenen wij geen transactiekosten! Dat is mooi meegenomen. De reserveringen die je met de hand invoert komen ook in het reserveringsoverzicht te staan. Het is dus niet (meer) nodig om meerdere reserveringssystemen te gebruiken. Met LeisureKing heb je alles op één plek inzichtelijk.

Probeer LeisureKing 30 dagen GRATIS
Wij begrijpen dat het spannend is om over te stappen op een nieuwe werkwijze. Daarom mag je LeisureKing 30 dagen gratis testen. Zelf ervaren hoeveel werk LeisureKing je uit handen neemt? Vraag geheel vrijblijvend een testaccount aan en ga aan de slag!

Door:

LeisureKing

Logo LeisureKing

Profiteren van korting? - BLOG

Geplaatst op: maandag 24 september 2018


Het is algemeen bekend dat iedereen van korting houdt, vooral Hollanders! Voor veel mensen is dit, al dan niet onbewust, toch een reden om een aankoop door te zetten. Dit geldt voor elk product of dienst, en dus ook voor jouw bedrijf! Maar hoe kan je hier nou het beste van profiteren?

Een leuke korting in het naseizoen
Het naseizoen zit er aan te komen en dus krijgen we de ene dag regen, en de andere dag weer een heerlijk zonnetje te zien. Leuk die variatie, maar in deze periode reserveren mensen minder snel vooraf. Maak daarom eens gebruik van kortingscodes! Zet bijvoorbeeld een kortingscode op je website die tot eind oktober geldig is, of laat de klant doordeweeks tegen een lagere prijs reserveren. Vaak is dit het laatste duwtje in de rug die jouw toekomstige klant nodig heeft.

Beloon je klanten
Een korting weggeven is natuurlijk ook de ideale manier om klanten te belonen. Jij vindt het toch fijn als ze vooraf online reserveren? Beloon ze hier dan ook voor! Geef bijvoorbeeld 5% korting op alle online reserveringen. Zo nemen de online reserveringen toe. En de verwerking hiervan gaat automatisch, dus het kost jou geen extra tijd. Klanten reserveren toch net iets sneller als ze korting krijgen, echt!

Dit zijn nog maar enkele voorbeelden van de talloze manieren waarvoor je kortingscodes kan inzetten. Maak je gebruik van LeisureKing, maar weet je niet goed hoe je kortingscodes het beste kan inzetten? Neem dan gerust eens contact met ons op! Wij helpen je graag verder en delen graag onze tips over het invoeren van leuke kortingen voor jouw klanten.

Door:

LeisureKing

Logo LeisureKing

Bied jij je materiaal al aan voor verschillende prijzen - BLOG

Geplaatst op: vrijdag 21 september 2018


Je kent het wel, sommige dagdelen of dagen is het gewoon wat minder druk. Dan kan het maar zo dat je de hele dag op de zaak aanwezig bent, maar dat het merendeel van je fietsen stilstaat, de sloepjes aan de kade liggen, je escape rooms niet verhuurd zijn of er nog veel bowlingbanen vrij zijn. Geen kip te bekennen. Ga jij dan zitten wachten op de klant of probeer je de klant naar je toe te halen door je tarieven hierop aan te passen?

Verschillende tarieven per activiteit
Binnen het online reserveringssysteem van LeisureKing kun je heel gemakkelijk verschillende tarieven per activiteit instellen. Dit is bijvoorbeeld handig wanneer je gebruikmaakt van volwassen- en kinderprijzen. Maar je kunt bijvoorbeeld ook lagere tarieven hanteren voor doordeweekse dagen vergeleken met het weekend. Want als je in het weekend toch wel vol zit dan hoef je geen korting te geven toch?! Terwijl lagere tarieven de klant doordeweeks misschien wel kunnen overhalen om die ene activiteit bij jou te boeken. Online natuurlijk, want dat scheelt jou enorm veel tijd. En al die extra boekingen, dat merk je zeker in je omzet!

Verschillende tarieven per seizoen
Daarnaast kun je met LeisureKing ook verschillende tarieven per seizoen, hoogseizoen en laagseizoen hanteren. Zodra het zonnetje weer begint te schijnen gaan mensen op zoek naar leuke dingen om te doen, vaak buiten. Daar zit je dan met je bowlingbaan of binnenspeeltuin. Een seizoensprijs is voor jou dan ideaal! Geef de klant een paar euro korting om de prijs aantrekkelijk te maken en zelfs met hoge temperaturen willen ze dan bij jou een leuke middag hebben. Maar andersom geldt natuurlijk ook. Met een beetje frisse wind in het voor- of najaar kun je prima sloepje varen, met een beetje korting dan natuurlijk...

Ook omzet genereren in rustige tijden?
Wil jij ook per activiteit diverse prijzen hanteren voor verschillende doelgroepen, dagen of bijvoorbeeld dagdelen? Meld je vandaag nog aan voor LeisureKing en ervaar zelf het gemak van online reserveren. En heb je vragen tijdens het instellen van je account? Dan helpen wij je natuurlijk graag!

    
Meld u hier aan voor meer informatie