Nieuws



Door:

LeisureKing

Logo LeisureKing

Iedere maand een gratis LeisureKing webinar - BLOG

Geplaatst op: vrijdag 20 november 2020


We krijgen regelmatig vragen van onze klanten, via de telefoon, mail en chat. Bijvoorbeeld over hoe functies werken of waar bepaalde informatie te vinden en aan te passen is. Op deze vragen kunnen we vaak snel een antwoord geven en dan kan de klant weer verder. Klant blij, wij blij. Toch denken we dat dit sneller en handiger kan. Daarom gaan we met LeisureKing vanaf nu iedere maand een gratis webinar verzorgen. Speciaal voor jou, zodat jij het maximale uit je online ticket- en reserveringssysteem kunt halen.

Wat zijn de belangrijkste (nieuwe) functies van LeisureKing? Hoe werken ze precies? Zijn jouw activiteiten wel optimaal boekbaar? Maak jij al gebruik van de gouden online boekregels, of mis je er nog één? Elke maand komt er een ander thema aan bod. En omdat we, zo richting het einde van het jaar, steeds meer vragen krijgen over financiële overzichten trappen we daarmee af.

A.s. woensdag 25 november gaan we het hebben over de jaarafsluiting en waar je welke informatie in LeisureKing kan vinden. En uiteraard krijg je de gelegenheid om vragen te stellen. Iedereen mag gratis deelnemen aan de webinars, dus nodig gerust je boekhouder uit om mee te kijken. Net zo makkelijk!

Benieuwd wanneer de webinars plaatsvinden? Check welke thema’s er op de planning staan en schrijf je direct in!

Door:

LeisureKing

Logo LeisureKing

Morgen kunnen jouw tickets online boekbaar zijn - BLOG

Geplaatst op: maandag 9 november 2020


De boodschap van onze minister-president in mei 2020 was duidelijk, ook in tijden van corona kun je heel goed een bezoek brengen aan een museum. Maar… dan moet je wel van tevoren reserveren. Het is nu namelijk belangrijker dan ooit dat het niet te druk wordt en de 1,5-meter richtlijn goed gewaarborgd kan worden. Maar hoe regel je dat nou precies? En kan het ook geautomatiseerd worden? Jazeker, met LeisureKing is het een fluitje van een cent! Maar een online reserveringssysteem heeft nog meer voordelen: meer verkoop, automatische bezoekersregistratie (naar de richtlijnen van het RIVM) en een 24/7 reserveringsmogelijkheid. Handig!

Bij LeisureKing merken we dat musea en attractieparken het toch nog een grote stap vinden om over te gaan op een ticket- en reserveringssysteem. Voor ons reden genoeg om de overstap voor deze en andere bedrijven zo simpel mogelijk te maken. Dit doen wij door het aanbieden van verschillende starterspakketten, waarbij je zelf kunt kiezen hoeveel werk wij jou uit handen nemen.

LeisureKing werkt eenvoudig. Jij bepaalt jouw openingstijden, mogelijke tijdsloten en maximale aantal bezoekers in dat tijdslot, zonder dat je de richtlijnen van het RIVM overschrijdt. Nadat wij dit samen met jou hebben afgestemd en ingesteld, plaats je een boekingsscherm op jouw eigen website. De klant kiest een datum, ziet welke tijdsblokken er nog beschikbaar zijn en bestelt de kaartjes. Na de betaling, bijvoorbeeld via iDEAL, worden de toegangskaartjes automatisch via de mail naar je klant gestuurd.

Wat je net hebt gelezen, zit allemaal in Starterspakket A. Met dit pakket zetten we dus een LeisureKing-account voor je klaar dat je direct kunt gebruiken. Je betaalt eenmalig aansluitkosten en daarna gaat LeisureKing gratis voor jou aan het werk! Klinkt goed toch?!

De overige pakketten bieden jou extra opties om het ticketsysteem nog completer in te richten. Denk bijvoorbeeld aan een ticket-scanner, training voor je personeel, LeisureKing-pinapparaat of website op maat. Je kunt dus echt een pakket kiezen dat aansluit op de wensen en behoeften van jouw bedrijf.

Wij helpen je graag, ook in deze tijd. Dus heb je vragen over onze starterspakketten of ben je benieuwd wat LeisureKing jouw organisatie te bieden heeft? Neem even contact met ons op, dan plannen we een afspraak in om alles door te nemen. Tot snel!

Door:

LeisureKing

Logo LeisureKing

Samen krijgen we die glimlach terug! - BLOG

Geplaatst op: vrijdag 1 mei 2020


Het zijn rare tijden... Die zin hoor ik tijdens elk telefoongesprek minimaal één keer. Rare tijden zijn het zeker ja. Voor mij reden genoeg om in de digitale pen te klimmen.

In de eerste weken was er paniek: Bestaat de recreatiebranche straks nog wel? Gelukkig laten de meeste ondernemers zien waarom de recreatiebranche zo mooi is en tal van creatieve initiatieven werden zichtbaar. Alles om hun bedrijf door deze donkere tijden heen te loodsen. En gelukkig, het meest donkere lijkt achter de rug.

Licht aan het einde van de tunnel, langzaamaan wordt het allemaal steeds duidelijker. We mogen stiekem weer dromen over gevulde agenda's en lege loodsen of kades, bezoekers in musea en speelparken. Wanneer alles weer mogelijk is, daar is helaas nog geen antwoord op te geven. Maar dat we straks weer met zijn allen naar buiten willen en leuke dingen willen doen, dat staat als een paal boven water!

Tijdsloten en spreiding, dat zijn twee belangrijke sleutelwoorden is de laatste tijd al wel gebleken. Van bestaande klanten krijgen we bij LeisureKing dan ook regelmatig de vraag of dit mogelijk is. Jazeker! Juist timelocks, tijdsloten en tijdsblokken is wat we al die jaren realiseren voor onze klanten en waar we sterk in zijn. Hier is ons hele systeem op gebouwd en dat maakt het ook zo krachtig. En juist nu hebben vele bedrijven, ook die in het verleden nog niet klaar waren voor automatisering, deze mooie oplossing nodig. Ze zijn allemaal op zoek naar mogelijkheden van online reserveren en betalen met als belangrijkste tool: corona-proof zijn met tijdsloten.

Elkaar helpen is een ander belangrijk sleutelwoord. We zien steeds meer mooie initiatieven ontstaan van samenwerkende bedrijven, en ook in de recreatiebranche moeten we verder kijken. Misschien vind je het lastig om in deze tijden een concurrent te helpen, maar daarmee vergroot je wel de kans dat onze mooie branche straks nog bestaat.

Wij voeren nu gesprekken met bedrijven die straks, als deze crisis voorbij is, ons misschien niet meer nodig hebben. Als alles weer 'normaal' is, gaan ze mogelijk weer terug naar hun oude gewoontes en bedrijfsvoering. En dat is natuurlijk prima! Als wij ze met LeisureKing door deze moeilijke periode kunnen helpen, dan zijn wij meer dan tevreden.

Ik denk dat we juist nu minder moeten kijken naar concurrentie en eigen belangen. Wij moeten met zijn allen de recreatiebranche helpen en ervoor zorgen dat de leuke uitjes, de schoolreisjes en de bedrijfsevenementen straks weer 'gewoon' door kunnen gaan. Dit is het moment om er voor elkaar te zijn en elkaar te steunen met tips en tricks om de mensen weer een mooie dag te kunnen laten beleven. Uiteraard met gepaste afstand en de juiste maatregelen. Op dit moment is Nederland het meest toe aan een glimlach… En wij, de recreatiebranche, wij zorgen voor die glimlach!

Ik kom graag met je in gesprek om te kijken hoe ik je kan helpen in deze tijden. Dan zorgen we er samen voor dat die glimlach weer terugkeert!

Ernest - Accountmanager LeisureKing

Door:

LeisureKing

Logo LeisureKing

Zit jij al aan de 78 procent online boekingen?

Geplaatst op: dinsdag 16 juli 2019


Heb je het ook gelezen? Uit cijfers van het CBS blijkt dat 78%, zo'n 11,5 miljoen mensen, in 2018 wel eens online aankopen deed. En toegangskaartjes voor concerten, evenementen en themaparken staan hierbij op de tweede plek. Goed nieuws voor jou als activiteitenaanbieder!

Die 78% komt voor ons niet uit de lucht vallen. Wij zien ook dat veruit de meeste boekingen van onze LeisureKing klanten online via hun eigen website verlopen. En het mooie is, onze klanten halen dat hoge percentage online boekingen ook! Kunnen jouw klanten je activiteiten al online boeken? En haal jij die 78%? Nee? Jammer, want reserveringen via de telefoon en mail kosten gewoon veel tijd. Met online boekingen kan je echt tijd besparen, hoe meer hoe beter dus! Ben je wel online boekbaar, maar haal je dat hoge percentage niet? Wij garanderen je dat je met een paar kleine aanpassingen het aantal online boekingen aanzienlijk kan vergroten.

Tips voor meer online boekingen
Je fietsen, boten, scooters, escape room of bowlingbanen zijn online boekbaar, maar hoe vergroot je het aantal online boekingen? We geven je een paar tips. Waar je het online boekingsscherm op je website plaatst is bijvoorbeeld erg belangrijk! Je klanten moeten in één oogopslag kunnen zien dat ze jouw activiteiten online kunnen reserveren. Daarnaast helpt het vaak ook als je je klanten beloont wanneer zij online boeken. Een kleine korting op een online boeking doet al wonderen. Probeer het zelf maar eens!

Boekingen via de mobiel
In het onderzoek wordt niet gesproken over de manier van boeken. Wij zien bij onze LeisureKing klanten dat maar liefst 60% van de boekingen via een mobiel apparaat (tablet of smartphone) worden gedaan. Dat je website er goed uitziet op mobiel is dus ook ontzettend belangrijk. En dat is dan ook precies de reden dat wij ons online boekingsvenster onlangs hebben aangepast. Maak jij al gebruik van de nieuwste versie? Zeker doen, want het kan je direct meer omzet opleveren!

Benieuwd naar nog meer tips om je aantal online boekingen te vergroten? Neem gerust contact met ons op, we vertellen je graag meer over de mogelijkheden. Zijn je activiteiten nog niet online boekbaar, maar wil je dat wel? Probeer LeisureKing nu 30 dagen gratis!

Door:

LeisureKing

Logo LeisureKing

E-ticket handig? Vergeet het maar! - BLOG

Geplaatst op: donderdag 10 januari 2019


Tenminste, volgens de familie Zuyderwijk. Het was tijdens onze (kerst)vakantie in Sri Lanka, eind 2018. Onze reisleider wist de desbetreffende familie te overtuigen om de tickets voor het museum en de oude tempelstad Polonnaruwa alvast online te kopen, omdat ze niet genoeg dollars meer hadden. Via een krakende internetverbinding werden de tickets aangeschaft, met een kleine toelage van een paar dollar. Wat slim! Geen wachtrij en direct doorlopen, terwijl de rest van de groep achteraan moet aansluiten om hun tickets ter plekke contant af te rekenen. Tot zo ver een goed verhaal toch?

Op de dag van het museumbezoek wandelde de familie Zuyderwijk, net als ik, het gebouw binnen en ik moest me melden bij de kassa. Zij liepen direct door naar de ingang om vervolgens te worden tegengehouden door een medewerker van het museum. De e-tickets, die met pijn en moeite de avond ervoor waren uitgeprint, werden ingenomen. De medewerker wist even niet wat hij ermee moest en meldde zich bij de kassa, waar ik ondertussen vooraan was beland om af te rekenen en toen gebeurde het onmogelijke...

De tickets werden niet gescand, ook al stond er op iedere uitgeprinte ticket een prachtige QR-code. Nee, de barcodes (bestaande uit 13 getallen) werden door de kassamedewerker met de hand overgeschreven in een dik boek. Ja echt! Alle codes van alle tickets! Vervolgens werden de codes opgezocht in het dikke boek, doorgekrast en kreeg de familie de toegangskaarten in hun handen gedrukt. Dit waren dezelfde toegangskaarten als de kaarten die wij 11 minuten daarvoor al bij de kassa hadden afgerekend.

Conclusie: e-tickets werken uitstekend, mits de organisatie er ook op is ingesteld. E-tickets zijn er juist voor om papierwerk en arbeid te verminderen. Daarnaast dienen e-tickets goedkoper te zijn dan de kassaprijzen, wat de online verkoop extra stimuleert. Blijkbaar hebben ze in Sri Lanka de klok horen luiden, maar de klepel nog niet gevonden.

De familie Zuyderwijk heeft er natuurlijk hard om gelachen en vond net als ik het museum en Sri Lanka geweldig!

Wil jij ook e-tickets gaan verkopen en ben je bereid om je organisatie klaar te maken voor de toekomst? Neem dan contact op met Leisureking voor een perfect werkend online reserveringssysteem.

Erik Kroon - Oprichter LeisureKing

E-ticket handig? Vergeet het maar!

    
Meld u hier aan voor meer informatie