Schrijf u in voor onze nieuwsbrief!
Het laatste nieuws over
LeisureKing ontvangen?

Nieuws



Door:

LeisureKing

Heb je hier al aan gedacht?

Geplaatst op: maandag 1 maart 2021


De eerste zonnige dagen hebben we weer achter de rug. Bij LeisureKing zien we dat ook direct terug in de boekingen. Door heel Nederland gaan mensen eropuit om die paar activiteiten te doen die wel mogen. Afgelopen week werden er alweer veel fietsen en kano’s online geboekt. Maar dit geldt mogelijk niet voor jouw activiteit(en).

Stuur je boeker belangrijke info via de mail
Ben je er wel klaar voor als je straks weer open mag? Heb je alles netjes op orde of loop je toch nog tegen bepaalde zaken aan? Wist je dat je met LeisureKing heel gemakkelijk de bij jou geldende coronamaatregelen in een apart mailtje naar de boeker kunt sturen? Zo ontvangt jouw boeker, na de reservering en betaling, bijvoorbeeld de routeomschrijving naar je locatie en kledingadvies of andere zaken die voor jouw activiteit belangrijk zijn.

Vergroot je omzet met upsell
Wat wij ook steeds meer zien is dat bedrijven naast hun eigen activiteiten upsell gaan verkopen, zoals een lunchpakketje. In LeisureKing kun je dit als upsell in het verkooptraject opnemen, maar je kunt de boeker bijvoorbeeld ook een herinneringsmail sturen met de vraag of ze bij de activiteit ook koffie met gebak, lunch of diner willen reserveren. In LeisureKing kun je dan gemakkelijk en overzichtelijk terugzien wie welke horeca heeft afgenomen.

Profiteer van het gemak van online reserveren
Straks, als het seizoen weer los mag en gaat, profiteer jij van het gemak wanneer je alles van tevoren hebt geautomatiseerd. Het klinkt ingewikkeld, maar het is vooral accepteren dat je minder zelf hoeft te doen. De telefoon gaat niet meer over, want de klant kan online reserveren. Je hebt minder "no show", want je klant heeft al betaald en komt ondanks het mindere weer gewoon opdagen. En je pinautomaat is gekoppeld aan LeisureKing, waardoor je administratie op orde is. Gemak.

Scannen
Maak jij gebruik van tickets? Om het je nog makkelijker te maken scan je de ticket, die de bezoeker via de mail heeft ontvangen, bij binnenkomst. Gewoon via je smartphone of pc. Maar de scanfunctie kun je bijvoorbeeld ook gebruiken om bij te houden aan wie je welk materiaal hebt verhuurd. Of om kapot materiaal te registreren. Even scannen en het wordt administratief verwerkt.

Wil je zelf eens ervaren hoe LeisureKing voor jou kan werken? Probeer het eens een maand lang gratis! Dit is het ideale moment. Er komen boekingen binnen, maar je bent nog niet super druk. Perfect om te ervaren hoe LeisureKing jouw organisatie kan helpen.

Tijdens de gratis demo maand heb je toegang tot alle functionaliteiten die ons ticket- en reserveringssysteem te bieden heeft. Uiteraard krijg je ook volledige support, zodat je het maximale uit het systeem kunt halen. Profiteer dus dubbel van dit mooie weer en meld je vandaag nog aan!

Door:

LeisureKing

Last minute acties? LeisureKing is jouw ideale partner!

Geplaatst op: maandag 22 februari 2021


Een dikke week geleden zaten we in een waar winterwonderland. Mensen gingen lekker naar buiten om te langlaufen en schaatsen. Iedereen was heerlijk aan het genieten van het witte landschap. Super om te zien hoe velen van jullie direct van deze kans gebruik hebben gemaakt. We willen graag even stilstaan bij deze last minute acties waarin ons reserveringssysteem vele partijen heeft geholpen.

De schaatsbanen in Nederland mochten open! Geweldig natuurlijk, maar in dit rare coronajaar wel even een hoop gedoe. Tijdsloten, maximum aantal deelnemers en dan ook nog eens enkel voor leden. LeisureKing heeft meerdere schaatsbanen binnen één dag online weten te krijgen. En zodra het licht op groen stond en de baan open kon werden de tickets gretig gekocht. Binnen een half uur werden er soms meer dan 1000 kaarten verkocht! Heel goed, en wat fijn dat wij hierin een rol mochten spelen.

Daarnaast hebben we voor een aantal klanten de activiteit langlaufen online gezet. Ook dit waren weer last minute acties. Snel meedenken, regelen en alles binnen een paar uur online. Zo konden diverse LeisureKing klanten profiteren van de ongewone sneeuwval en zo, in deze moeilijke tijd, toch nog een mooie bonus omzet meepakken.

Fantastisch natuurlijk, maar wat kun jij met deze informatie hoor ik je denken… LeisureKing wordt vaak gezien als reserveringstool, waar alles standaard is en waar je dus af en toe omheen moet werken. Maar het tegendeel is juist waar! LeisureKing zorgt er juist voor dat jij snel kunt schakelen.

Ben je bijvoorbeeld als ondernemer betrokken bij een lokaal evenement van één of meerdere dagen? En heb je hier straks een bezoekersregistratie voor nodig? Wij kunnen dit voor je regelen! Want naast het online reserveren van fietsen, sloepen, bowlingbanen en vele andere activiteiten, heeft LeisureKing ook een volledig ticketsysteem. Van klantregistratie tot het scannen van tickets met je mobiele telefoon, alles van A tot Z geregeld.

Dus, ben jij betrokken bij (lokale) evenementen of ben je vanuit je eigen bedrijf altijd actief met nieuwe snelle acties? LeisureKing is hiervoor jouw ideale partner!

Door:

LeisureKing

Snel schakelen is de key

Geplaatst op: maandag 8 februari 2021


Afgelopen week was er weer een persconferentie rondom de coronamaatregelen. Wederom werden er diverse punten besproken waar jij als bedrijf mee te maken krijgt. Dan is het belangrijk dat je snel kunt schakelen binnen je bedrijf.

Hopelijk mag je straks weer open en kunnen de mensen weer heerlijk genieten van een dagje uit met jouw activiteit en bijvoorbeeld een BBQ als afsluiting. Maar het kan natuurlijk ook gebeuren dat je de eerste paar weken maar een minimale bezetting mag hebben. Dan is het handig als je een systeem hebt waarin je zelf alles kunt instellen, zodat je snel kunt schakelen wanneer dat nodig is. Zaken als de beschikbaarheid moeten gewoon direct kunnen worden aangepast. Snel kunnen schakelen is essentieel!

Met LeisureKing hou je de vrijheid van het ondernemen. Wij leveren enkel het systeem. Jij krijgt alle vrijheid om aan alle knoppen te draaien, zoveel je wil. Je prijs aanpassen aan de weersomstandigheden? Extra verhuurmogelijkheid instellen om in te spelen op de vraag? Extra mogelijkheden met speciale acties tijdens vakanties en feestdagen? Dat kun je allemaal zelf regelen, en binnen één minuut is het ook online aangepast. Je hoeft hiervoor geen contact met ons op te nemen. Vind je het toch wel spannend om wijzigingen door te voeren? Dan helpen we je natuurlijk, zodat ook jij morgen zorgeloos kunt ondernemen.

En komt de overheid weer met een nieuwe maatregel? Dan helpen wij je met het instellen van tijdsblokken en maximaal aantal bezoekers per blok. Alles online en scanbaar. LeisureKing is de tool, je klanten kunnen makkelijk online reserveren en betalen, en jij krijgt de vrijheid!

Wil je ook snel kunnen schakelen? De vrijheid van het ondernemen behouden? En alles in eigen beheer hebben? Je bent er slechts één telefoontje van verwijderd. Neem dus snel contact met ons op.

Door:

LeisureKing

Tijd om te schaatsen!?

Geplaatst op: donderdag 4 februari 2021


Winterweer Volgende week wordt het weer lekker koud. Dat is goed nieuws, want dan kan er weer geschaatst worden!

De lokale schaatsbanen hebben dan wel een uitdaging. Want ja, we zitten natuurlijk nog steeds in corona-tijd... Dat betekent dat de bezoekers aan de hand van vooraf bepaalde tijdsloten mogen binnenkomen. En daar kan LeisureKing natuurlijk bij helpen! Met LeisureKing kunnen de bezoekers zich via jouw website of Facebook-pagina gemakkelijk registeren. Jij bepaalt zelf hoeveel bezoekers er welkom zijn binnen het tijdslot. Na registratie ontvangt jouw bezoeker direct een mailtje met daarin een QR-code en deze scan je gemakkelijk in de LeisureKing-app. Zo weet jij precies wie er in welk tijdslot komt schaatsen, en wordt het nooit te druk.

Door ons unieke No Cure – No Pay principe heb jij binnen 24 uur al een gratis LeisureKing-ticketsysteem op jouw website staan, volledig ingericht. Laat ons weten of wij jou mogen helpen. Bellen is het snelst en kan via 088 730 76 76. Maar mailen naar bart@leisureking.nl of direct aanmelden mag natuurlijk ook.

Door:

LeisureKing

Tips om je omzet te vergroten

Geplaatst op: vrijdag 29 januari 2021


Het lijkt erop dat de vakantieparken en campings weer gaan volstromen. Ben jij er al klaar voor als straks de deuren weer open mogen?

Zet je boekingsmarge op nul
Bij LeisureKing kijken we graag naar cijfers, want meten is weten natuurlijk. Zo weten we dat maar liefst 63% van de toeristen en dagjesmensen binnen 10 uur voor het uitje pas boekt. Veel last minute boekingen dus. Ben jij hierop voorbereid? We zien dat veel LeisureKing gebruikers de boekingsmarge op 2, 3 of soms zelfs 5 dagen hebben staan. Dat betekent dat je 5 dagen voor aanvang de kans op online boekingen dus volledig misloopt. Daar gaat je omzet... Ja, maar ze bellen mij dan toch gewoon? Nou, als het aanbod van je buurman op dat moment wel te boeken is, dan kijken ze eerst daar voordat ze jou bellen. En dan ben jij dus klanten kwijt, zonde! Zet je boekingsmarge dus op nul en loop geen omzet mis.

Daarnaast is het zo dat klanten tegenwoordig juist online willen reserveren en betalen, omdat ze anders bang zijn dat ze misgrijpen en je activiteit niet kunnen doen. Een extra reden om geen boekingsmarge te hanteren. Bedrijven die geen boekingsmarge gebruiken hebben minder telefoon, minder no-show, minder administratieve afhandeling en meer gegarandeerde omzet.

Stel een automatische betaalherinnering in
Heb jij weleens dat je tijdens een online aankoop wordt afgeleid? Dat heeft jouw klant ook. Bij LeisureKing hebben we hier een slimme oplossing voor bedacht: we herinneren klanten eraan als ze hun reservering niet hebben afgemaakt. Zo kun je bijvoorbeeld na 15 minuten een automatische betaalherinnering sturen, waardoor de klant alsnog de reservering betaalt. Dit levert jou veel voordeel op, want ruim 30% van de afgebroken reserveringen wordt zo toch afgerond.

Stuur je de betaalherinnering pas na een paar uur of stel je deze helemaal niet in, dan heeft dit als nadeel dat je beschikbaarheid geblokkeerd is en je dus omzet mist. Het is dus ook belangrijk om erover na te denken wanneer je een onafgemaakte reservering automatisch wil annuleren. Uiteraard kun je deze tijd zelf bepalen.

Laat klanten hun reservering direct betalen
Een andere mogelijkheid om je omzet te vergroten is om klanten hun reservering direct te laten betalen. 91% van de LeisureKing gebruikers doet dit al. Slim, want dat weet je zeker dat ze komen opdagen en dan staan de centjes alvast op je bankrekening. En zoals we al eerder aangaven, de klant wil ook graag online reserveren en direct betalen. Je klant wil er zeker van zijn dat ze jouw activiteit hebben geboekt. Bovendien maken klanten vaak gebruik van upsell, en wanneer ze van tevoren al hebben betaald geven ze op de dag zelf makkelijker extra geld uit aan een drankje, bitterbal of andere impuls aankoop.

Zorg er dus nu voor dat je er helemaal klaar voor bent als straks jouw deuren weer open mogen. Neem gerust eens contact met ons op om samen te kijken of je alles goed in LeisureKing hebt ingesteld. En wist je dat je ook cursussen en trainingen bij ons kunt volgen? Vraag naar de mogelijkheden.

« Recenter nieuws
    
Ouder nieuws »

Dit zeggen onze klanten over ons:

De volgende bedrijven maken o.a. gebruik van LeisureKing

Overige links

CONTACT

@: info@leisureking.nl
T: 088-730 7676 (ma-vr 09:00-17:00)
..