Nieuws



Door:

LeisureKing

Logo LeisureKing

Reserveringen aannemen, niet zo vanzelfsprekend soms...

Geplaatst op: vrijdag 30 januari 2015


Laat mij het even schetsen voor u; een klant belt op met de vraag of er nog fietsen beschikbaar zijn. U antwoord dat dit het geval is en de klant sluit het gesprek af met: "oké, dan bel ik u straks terug." Vervolgens blijft het stil. Omdat de klant geen gegevens achterlaat, noteert u verder ook niets. Vijf weken later belt deze klant terug met de opmerking: "Ik heb voor a.s. zaterdag fietsen bij u gehuurd, kunnen er nog 2 bij?" U kijkt in de agenda, ziet niets staan, en hebt reeds alle fietsen verhuurd. De klant wordt boos, u wordt onzeker of u misschien iets over het hoofd heeft gezien. Misschien op een andere datum in de agenda gezet onder een andere naam weggeschreven? Nee hoor, de klant neemt u in de maling. En het kost u nog veel tijd en negatieve energie ook! Vervolgens gaat u bij de concurrent fietsen inhuren om deze klant te helpen, want misschien heeft deze klant toch wel gelijk. Herkent u dit?

Slecht weer? Klant komt niet opdagen? Geen inkomstenderving meer bij een no show!
Heeft u er ook zo'n hekel aan? Elke keer als een klant een telefonische reservering plaatst en vervolgens op de dag zelf niet komt opdagen? Als u vervolgens informeert naar de reden van de no show: "Het regent vandaag dus we hebben geen zin om te komen, dat begrijpt u toch wel?" Nee dat begrijpt u niet, u baalt! Er zijn voor deze klant materialen gereserveerd, uw bedrijf is open en u heeft 'nee' moeten verkopen aan andere klanten omdat het materiaal al geboekt staat. Of bijvoorbeeld een boeking waarbij op de dag zelf minder mensen komen dan afgesproken en dus ook alleen voor dat aantal willen betalen terwijl u wel het materiaal heeft gereserveerd... Allemaal voorkomende situaties die geld kosten in plaats van opleveren.

Met een online reserveringssysteem als LeisureKing zijn dit soort scenario's verleden tijd. U heeft direct toegang tot de reserveringen en gegevens worden direct in het systeem gezet, inclusief het mailadres. Dit laatste is belangrijk omdat er anders geen bevestigingen verstuurt kunnen worden, en daarmee dus ook geen reservering plaatsvind. Het mooie is dat het systeem automatisch een simpel mailtje verstuurd met daarbij het verhuuritem, de tijden, de kosten, een routebeschrijving en als laatste maar zeker niet de minste: de betaallink. Er wordt vooraf betaald, dus u ontvangt in ieder geval uw geld. Wat een gemak!

Oude gewoontes de deur uit, tijd voor vooruitgang.
Online reserveren en mobiel betalen gaat een enorme vlucht nemen het komende jaar. Omdat consumenten dagelijks online zijn en de meest uiteenlopende zaken via de digitale weg regelen is dit niet verwonderlijk. Opvallend is dat er maar een klein percentage in de leisure-activiteitenbranche hier klaar voor is. Volgens het platform voor de evenementenbranche High Profile Events blijkt dat 62% van de outdoorbedrijven en bedrijven die activiteiten verhuren, nog geen online reserverings- en betaalmogelijkheid aanbieden. Veel bedrijven houden vast aan oude gewoontes omdat dit nou eenmaal zo werkt. En er is geen budget voor nieuwe investeringen. Met het gratis systeem van LeisureKing is dat in ieder geval geen excuus meer!

Even voorstellen!
Wilt u meer weten over LeisureKing en bent u geïnteresseerd in de werking van het systeem? Maak vrijblijvend een afspraak met Ernest van Veldhuizen. Ernest is te bereiken via ernest@leisureking.eu of telefonisch op 06 4591 5817. Ontdek de voordelen van LeisureKing zelf en ervaar de meerwaarde voor uw organisatie!

Door:

LeisureKing

Logo LeisureKing

Er gaat wat veranderen binnen de Leisuremarkt...

Geplaatst op: maandag 26 januari 2015


Volgens het grootste platform voor Internet en Web 2.0 Dutchcowboys.nl, zal de grootste verandering in 2015 plaatsvinden op het gebied van online betalen, reserveren en afhandelen. De leisuremarkt gaat binnen afzienbare tijd veranderen, en de vraag is of u er al klaar voor bent? Kan uw klant al online boeken, betalen, reserveren? Wordt de voorraad automatisch aangepast? Verstuurt u al automatisch een enquete en staan de klantrecensies ook automatisch op de site? Kunt u op afstand alle zaken regelen? Door het integreren van LeisureKing is dit alles binnen handbereik en is uw organisatie, groot of klein, klaar voor het web 2.0.

Online boeken en betalen | Stijging IDEAL-betalingen
Gewetensvraag: als u een vakantie gaat boeken, doet u dit dan online? Als u een ticket voor een voorstelling wil boeken, doet u dit dan online? Als u een nieuwe tv aanschaft, koopt u die dan online? Beantwoord u deze vragen ook met ja? Ook wij van LeisureKing komen tot de conclusie dat wij het heel normaal vinden om online tickets te kopen. In dat licht gezien is het toch gek dat veel outdoor en activiteiten-verhuurbedrijven dit nog niet aanbieden, nietwaar?

De moderne consument wil graag online boeken en betalen. De trend in de boekingswereld is dat ruim 35% al online (2013) boekt en betaalt. Ook wat betreft het betalen via IDeal is er een stijging te zien. In 2014 is het aantal betalingen met 25% gestegen t.o.v. 2013. Dit zal het komende jaar waarschijnlijk alleen maar toenemen. Echter is het zo dat pas 8% van de activiteiten in Nederland online geboekt kunnen worden... Mooi moment om hierop in te springen en LeisureKing te integreren in uw bedrijfsvoering voordat de concurrent dit doet!

Waar bestaat een goed reserverings- en voorraadsysteem uit?
Een efficiënt systeem is gekoppeld aan uw website. Bij elke activiteit staat een button: boek hier deze activiteit. Hierachter zit niet alleen een NAW veld (waar de klant zijn gegevens kwijt kan), maar ook een veld waar de klant direct kan boeken en betalen. Daarna krijgt de klant een bevestigingsmail met de afgesproken details. De grootste uitdaging zit in de duur van een activiteit en of deze meerdere keren op een dag te boeken is. Wanneer dit bepaald is, kunt u vervolgens de materialen, activiteiten of arrangementen online in een voorraadsysteem plaatsen. Daarna kunt u ervoor zorgen dat de klant online kan boeken en gelijk betalen. Voordeel hiervan is dat de klant bijvoorbeeld ook komt opdagen als het regent! Met LeisureKing is uw organisatie up-to-date en kunnen klanten straks, zoals DutchCowboys het voorspelt, ook bij u online reserveren en betalen.

Ontmoet LeisureKing op de beurs en bekijk de demo!

Op 12 februari 2015 staat LeisureKing op de beurs: EvenementContact in Zaandam. U bent van harte welkom om LeisureKing te ontmoeten en een demonstratie van het systeem te zien. Wij zien u graag op de 12e om te kijken of LeisureKing het verschil in uw organisatie kan maken!

Door:

LeisureKing

Logo LeisureKing

Hét GRATIS online reserverings- en betaalsysteem dat hét verschil gaat maken in uw organisatie, groot of klein.

Geplaatst op: maandag 12 januari 2015


Het verschil tussen een ouderwetse bedrijfsvoering waarbij klanten niet online kunnen reserveren en betalen of een bedrijf die klaar is voor de moderne consument. Een organisatie die voldoet aan de vraag van de klant en deze snel, eenvoudig en gericht kan bedienen. LeisureKing: Geboekt, Betaald, Geregeld!

Groot voordeel is dat het automatiseren van uw reserverings- en voorraadsysteem uw aanzienlijk veel tijd bespaart, tijd die u weer kunt investeren in het bedenken van nieuwe activiteiten en evenementen. Kortom datgene waar u goed in bent! Op deze manier bent u de concurrent een (digitale) stap voor! Nog een mooie bijkomstigheid: omdat de klant van te voren reserveert en betaalt is de kans veel groter dat de klant ook daadwerkelijk komt opdagen, dus realiseert u een betere omzet.

Met LeisureKing krijgt u inzicht. Bijvoorbeeld: u heeft meerdere vestigingen maar de voorraad is niet in één oogopslag zichtbaar? U wilt weten welke omzetten er daadwerkelijk worden gegenereerd per vestiging? U wilt zien welke activiteiten de échte hardlopers zijn? LeisureKing maakt online inzichtelijk welke reserveringen er zijn, welke materialen beschikbaar zijn en of er betalingen zijn binnen gekomen. Door het gebruik van LeisureKing genereert u meer omzet en bespaart u ook nog eens op personeelskosten. Een efficiënt doeltreffend systeem voor iedereen in de mooiste branche ter wereld: de vrijetijdsbranche!

Door het invoeren van uw voorraad, materialen en activiteiten is het vervolgens een fluitje van een cent om overzicht te houden in de boekingen, betalingen en omzetcijfers. Maar ook het versturen van automatische bevestigingen, facturen uitdraaien en enquêtes van de klant te bekijken. Kortom LeisureKing zorgt voor efficiëntie in uw bedrijfsvoering!

LeisureKing is het snelst groeiende reserverings- en voorraadsysteem, geschikt voor ondernemingen die zich bezighouden met leisure-activiteiten. LeisureKing werkt juist heel goed voor het midden- en kleinbedrijf! Als u al eens gedacht heeft aan het digitaliseren van uw huidige werkwijze dan is nu het moment om de stap te zetten. Bent u ook toe aan een online systeem waar u direct kunt zien wat u morgen gaat omzetten? Zet de stap met LeisureKing, maak een afspraak en boek tijdswinst!

Meld u hier aan voor meer informatie