Nieuws



Door:

LeisureKing

Logo LeisureKing

Go-Kids kiest voor LeisureKing

Geplaatst op: donderdag 18 mei 2017


Go-Kids is niet meer weg te denken als platform voor allerlei leuke kindvriendelijke plekken en activiteiten in de regio. Met 15 verschillende regio’s zijn zij inmiddels dan ook de grootste speler van Nederland. Duizenden gezinnen en kinderuitjes worden via de website gevonden. Een professionele organisatie die marketing zeer serieus neemt.

Via de website van Go-Kids en met behulp van LeisureKing zijn inmiddels al verschillende attracties online te boeken en betalen. De koppeling tussen Go-Kids en LeisureKing is dus een feit. En dat is ook goed nieuws voor andere gebruikers van LeisureKing!

Wil jij met jouw activiteiten ook op de website van Go-Kids komen te staan? Meld je dan aan via Go-Kids en geef gerust aan dat je een LeisureKing gebruiker bent. Hierdoor ben je nog sneller ook via deze site te boeken en bereik je duizenden extra potentiële klanten.

Logo Go-Kids

Door:

LeisureKing

Logo LeisureKing

Tips voor de beveiliging van persoonsgegevens

Geplaatst op: vrijdag 7 april 2017


Afgelopen maandag 3 april kwam naar buiten dat de gegevens van 450.000 loterijdeelnemers inzichtelijk zijn geworden door een beveiligingslek. Het bleek achteraf om een onderzoek te gaan, maar het zet je wel aan het denken. Het gemak en de snelheid van online reserveren gaan namelijk gepaard met een snelle uitwisseling van persoonsgegevens. Wat wordt er gedaan aan de bescherming van je persoonsgegevens?

Bij LeisureKing nemen we de bescherming van persoonsgegevens serieus. Wij verzamelen daarom ook niet meer gegevens dan dat wij daadwerkelijk nodig hebben. Lees voor meer informatie hierover ons privacybeleid. Daarnaast verlopen onze betalingen via Pay.nl. Zij verzamelen en beheren als betaalprovider de financiële gegevens. Pay.nl hanteert een streng en gecontroleerd privacybeleid. Benieuwd naar hun beleid? Lees hem hier.

De gegevens van bedrijven en klanten worden verzameld in LeisureKing. Maar hoe zorgen wij ervoor dat de veiligheid van deze gegevens wordt gewaarborgd? En wat kun jij doen?

Een sterk wachtwoord is een van de basisbeginselen. Wist je dat 99% van alle gebruikte zwakke wachtwoorden samen te voegen zijn tot een lijst van 10.000 stuks? Om een sterk wachtwoord te realiseren is het belangrijk om een combinatie van hoofdletters, kleine letters, cijfers en numerieke tekens te gebruiken. Daarnaast kun je letters in cijfers veranderen, bijvoorbeeld v3r4nd3r3n.

Het regelmatig wijzigen van je wachtwoord kan de bescherming van gegevens versterken. Wij willen hier wel bij opmerken dat het vaak gemakzucht oplevert. Als je het doet, zorg er dan voor dat het vernieuwde wachtwoord even sterk is als je voorgaande wachtwoord.

Gebruik het wachtwoord slechts op één plek. Veel partijen gaan over op een e-mailadres en wachtwoord als inlog. Hierdoor ben je al snel afhankelijk van de betrouwbaarheid van de externe partij, want wat doen zij met jouw wachtwoord? Wij verzamelen bij LeisureKing daarom alleen gebruikersnamen.

Bij LeisureKing maken wij gebruik van persoonlijke 2 factor authenticatie. Dit bekent dat wanneer iemand het wachtwoord is vergeten, deze persoon persoonlijk contact moet opnemen met LeisureKing. Na verificatie zal een van onze medewerkers toegang verstrekken tot het account waarna er een nieuw wachtwoord kan worden aangemaakt.

Unieke username en wachtwoord voor elke gebruiker binnen je LeisureKing account. Vaak worden wachtwoorden gedeeld met derden, bijvoorbeeld tussen collega’s onderling. Een collega dient een eigen gebruikersnaam en wachtwoord te hebben waarmee hij of zij kan inloggen en bepaalde acties kan uitvoeren. Mocht er ooit discussie komen over een uitgevoerde actie, dan kan dit worden nagezocht.

Niet meer rechten dan noodzakelijk. Binnen LeisureKing kun je voor alle gebruikers binnen je account aangeven tot welke functies zij toegang hebben. Zo kun je er bijvoorbeeld voor zorgen dat een kassamedewerker geen inzicht heeft in de statistieken.

Wij hopen dat je na het lezen van de bovenstaande informatie een beter inzicht hebt gekregen in de beveiliging van je gegevens. Daarnaast zijn wij benieuwd naar je antwoorden op de volgende vragen.

• Gebruik je het wachtwoord ook voor overige inlog data?
• Maak je gebruik van één inlog voor meerdere gebruikers?
• Hebben jouw gebruikers niet teveel rechten?

Kun je deze vragen niet allemaal met nee beantwoorden? Probeer dan bovenstaande tips in acht te nemen. Wij helpen je hier graag bij!

Bekijk onze video’s over het wijzigen van gebruikersinstellingen en het chatten via de online helpdesk.

Door:

LeisureKing

Logo LeisureKing

Ticketshops op boulevards stoppen massaal!

Geplaatst op: donderdag 9 maart 2017


Het is 1 april 2020 en je loopt over de boulevard van je vakantiedorp. De winkeltjes zijn door de jaren heen in grote lijn gelijk gebleven. Souvenir shops, eettentjes, ijskramen en een Engelse pub vullen het straatbeeld. Je mist alleen één soort winkeltje: dat winkeltje waar je 'vroeger' je activiteit altijd boekte. Als je daar naar binnen liep dan zat er altijd iemand, een man of vrouw, van 9 uur 's ochtends tot 's avonds laat. Altijd te wachten op toeristen, die spontaan of gericht een leuke activiteit tijdens hun vakantie wilden gaan doen. Misschien heb jij hebt daar weleens een rondvaartboot geboekt om dolfijnen te bekijken of een auto gehuurd om de omgeving te verkennen. Het boeken van zo'n activiteit duurde dan altijd zo’n 20 minuten. En je kreeg een geschreven bonnetje mee als bewijs dat je had betaald. De volgende dag werd je opgehaald bij je hotel, je bonnetje was je ticket en het avontuur kon beginnen.

Maar waar zijn in 2020 die ticketshops dan toch gebleven? Eerst even het volgende: is het niet raar dat je je hotel verlaat en op een boulevard op zoek gaat naar een shop waar je tickets voor activiteiten kunt kopen? Het is natuurlijk niet raar dat je op een boulevard loopt, maar bij de receptie van je hotel heb je misschien ook al gevraagd waar je een auto kunt huren of welke activiteiten je in de omgeving kunt doen. Waarom kun je dit dan niet aan de receptie afhandelen? Waarom moet je voor het boeken van activiteiten naar een andere locatie toe? Waarom kan de receptiemedewerker de ticket of activiteit niet voor je boeken of reserveren? Ze hebben je toch ook al informatie gegeven?

Een ander voorbeeld dat misschien nu al veel meer tot de verbeelding spreekt: in 2006 (ja, zo lang is het nog niet geleden hoor), als je op vakantie ging, dan boekte je je reis via een reiswinkel. Je kreeg dan advies over welk hotel bij je paste en de medewerkers zochten samen met jou in dikke boeken van reisaanbieders naar de juiste vakantiebestemming. Eenmaal op reis werd je door de reisbegeleiding ontvangen in het hotel en kreeg je een welkomstdrankje met natuurlijk een verkooppraatje over activiteiten en excursies in de omgeving. En niet te vergeten het nodige advies waar je veilig een auto kon huren. Bij de reisorganisatie boekte je de tickets voor activiteiten die je wilde gaan doen, want dit was veiliger (en vaak duurder, maar dat namen we op de koop toe). Tegenwoordig koop je je tickets eenvoudig via een ticketshop. De wereld is ondertussen veranderd en de reisbureaus zijn uit het straatbeeld verdwenen...

Maar straks zullen de ticketshops er ook niet meer zijn, want de tickets voor activiteiten (van attracties tot je huurauto) regel je dan gewoon via de receptie van het hotel of via de receptiemedewerker van de camping. Je boekt straks je tickets online via de site van je verblijfsaccommodatie of cruiseschip. Je koopt op voorhand kant-en-klare arrangementen inclusief een fiets, activiteit en ticket van een attractiepark.

Met de Front Office app van RentSeeDo.com, een marketingplatform van LeisureKing, is dit al mogelijk. Er zijn al vele hotels en bungalowparken die via deze app tickets van lokale attracties, musea en activiteiten aan hun gasten verkopen. De locatie bepaalt zelf welke tickets zij wil aanbieden en maakt zelf de commissiedeal waardoor er een verdienmodel ontstaat. De Front Office app is makkelijk in gebruik en wordt gezien als de gamechanger in receptie- en ticketland.

Geniet van de boulevard en je vakantie en regel straks makkelijk en snel al je activiteiten via je verblijf of van tevoren via www.RentSeeDo.com.

Door:

LeisureKing

Logo LeisureKing

Als het mooi weer is, zit ik toch vol!

Geplaatst op: donderdag 15 september 2016


Er zijn zat redenen te bedenken waarom je jouw activiteiten nog niet online boekbaar wilt hebben. Een reden kan zijn dat je toch wel vol zit als het mooi weer is. Of dat klanten in het hoogseizoen zo komen aanlopen. Toch zijn dit geen goede redenen, want iedereen zit vol bij mooi weer en in het hoogseizoen. Het gaat er juist om dat je slimmer bent dan je concurrent. Door je diensten en activiteiten gedeeltelijk of in zijn geheel ook online aan te bieden genereer je omzet die je normaal niet had gekregen op dagen dat je niet vol zou zitten. Bijvoorbeeld bij slechter weer of via een marketingkanaal dat alleen online beschikbaar is. Uit onderzoek blijkt dat jouw klant graag online wil boeken en betalen. In 2016 zelfs 54%. Dus waarom zou je jouw activiteiten of diensten niet online aanbieden?

Natuurlijk kun je op drukke dagen, wanneer je helemaal vol zit, niet online boekbaar zijn. Op welke dagen jouw activiteiten boekbaar zijn kun je dan ook zelf aangeven. Je kunt er zelfs voor kiezen om activiteiten online boekbaar te maken tot 1 of 2 dagen voordat het plaatsvindt. Mocht een klant dan op de dag zelf willen reserveren, dan kan dit alleen via de telefoon of door binnen te lopen. In dat geval ben je toch online boekbaar, maar bepaal je zelf wanneer.

Ben je al nieuwsgierig geworden naar een online boekingssysteem voor je bedrijf? Mogelijk kunnen de volgende redenen je nog meer overtuigen. Met een online boekingssysteem worden reserveringen niet meer via de telefoon gemaakt, waardoor je meer tijd over hebt voor overige werkzaamheden. Een ander voordeel is dat de betaling van tevoren wordt gedaan, waardoor je meer zekerheid hebt dat de klant ook komt opdagen. Het digitaliseren van je bedrijf klinkt misschien spannend, maar het is wel de toekomst!

Dus denk niet aan de dagen dat je toch al vol zit, maar aan de dagen dat je extra handel kunt gebruiken. Juist voor die dagen is online boeken een perfecte oplossing. Wil je weten wat het beste bij jou past op het gebied van online boeken? Wij adviseren je graag. Bekijk gratis onze online toepassing LeisureKing. Kijk voor meer informatie op www.leisureking.eu en/of maak een vrijblijvende afspraak.

Door:

LeisureKing

Logo LeisureKing

Tickets verkopen voor je event?

Geplaatst op: maandag 8 augustus 2016


Je hebt een klein evenement georganiseerd en wilt de tickets van tevoren online verkopen. Hoe zorg je ervoor dat de bezoeker zijn ticket online kan boeken en betalen, zonder tussenkomst van ingewikkelde bankzaken. Je wilt het zelf regelen en het liefst nu!

Maak dan gebruik van LeisureKing. Een ticket- en reserveringssysteem waarmee je makkelijk en snel tickets online kunt verkopen. Betalingen verlopen veilig en de bezoeker ontvangt de ticket in zijn mailbox, eventueel met scanbare barcode. Alle boekingen in een duidelijk overzicht. Het organiseren van ticketverkoop is nog nooit zo makkelijk geweest. LeisureKing is per direct inzetbaar voor elk evenement. Het systeem werkt op no cure no pay basis. Je zit dus niet vast aan een abonnement. LeisureKing is per definitie het makkelijkste ticketsysteem van Nederland. Wil je een demo ontvangen? Neem dan contact met LeisureKing via info@leisureking.eu of bezoek onze demodagen.

    
Meld u hier aan voor meer informatie