Door:

LeisureKing

Logo LeisureKing

Ik heb computervrees - BLOG

Geplaatst op woensdag 19 september 2018


Wees gerust, we horen het vaker. Je bent niet de enige met dit virus hoor. Je wil niet met computers werken, je kunt niet met computers werken en je hebt ook geen zin om het te leren. Wij begrijpen het volledig. Jij wil graag bezig zijn met je bedrijf, evenement, materiaal, activiteiten of andere zaken waar je welverstand van hebt!

Ondanks dat je misschien denkt dat je de enige bent, kunnen wij je verzekeren dat dat niet het geval is. En dat weten wij uit ervaring. Veel bedrijven die activiteiten verzorgen of materialen verhuren zijn daar het liefst mee bezig en willen niet suf achter een computer zitten en zich druk maken over een website of andere zaken.

Een computercursus is niet nodig
Zodra we deze bedrijven hebben gerustgesteld dat ze echt geen computercursus hoeven te volgen of hun website moeten verbouwen om hun activiteit(en) online boekbaar te maken worden ze iets minder argwanend. En wanneer we doorvragen naar hoeveel tijd ze bezig zijn met mail beantwoorden krijgen we vaak te horen dat dit soms wel 2 of 3 uur is. Ja, mail verwerken valt blijkbaar voor velen niet onder computervrees. Toch grappig, want dit wordt vaak wel op een computer gedaan. Uit het gesprek blijkt verder al snel dat ze dit ook eerst hebben moeten leren, maar dat ze het nu zien als de nieuwe manier van post. Deze aanpassing in de werkwijze kan dus wel, en de wil om te leren is er gelukkig ook…

Wij nemen je veel werk uit handen
De computervrees zit hem dus vooral in iets wat spannend lijkt en waarbij de verwachting is dat er veel zelfgeregeld moet worden. Echter, het tegendeel is het geval. Wij nemen het liefst zoveel mogelijk werk voor je uit handen. In de praktijk betekent dit dat wij ervoor zorgen dat jouw activiteit(en) online te boeken zijn, zonder dat jij hiervoor iets hoeft in te stellen. Vooraf nemen we een wensenlijstje met je door m.b.t. de hoeveelheid materialen, welke tijden, wat mag het kosten, welk btw-tarief hoort erbij, etc. En zodra wij alles hebben ingesteld nemen we, wanneer je dat wilt, ook nog even contact op met de websitebouwer om ervoor te zorgen dat alles netjes op je site komt te staan.

Nieuwe reserveringen in je mailbox
Klanten kunnen nu via je website een reservering plaatsen en deze komen dan binnen in het systeem. Via je mailbox krijg je hiervan een seintje, zodat de computervrees niet direct weer toeslaat. In de mail vind je informatie over de reservering en met één druk op de knop kun je dit ook terugvinden in het reserveringssysteem. Hier zie je dan ook nog meer gegevens van de klant.

Uiteindelijk is het, net zoals met de mail, dus een kwestie van leren omgaan met ons reserveringssysteem LeisureKing. En natuurlijk kunnen wij je hierbij helpen, bijvoorbeeld door een training te geven aan jou en je medewerkers.

Demonstratie van het systeem op jouw locatie?
Is je computervrees al iets minder geworden? Neem dan gerust eens contact met ons op via de mail om een afspraak te maken, eventueel bij jullie op locatie. Dan kunnen wij vrijblijvend op jullie eigen computer ons systeem een keer demonstreren.

Deel dit artikel

Vragen of opmerkingen over dit artikel? U kunt ons altijd bereiken op info@leisureking.nl.
Meld u hier aan voor meer informatie