Door:

LeisureKing

Logo LeisureKing

Steeds meer attracties zien de Front Office App zitten - BLOG

Geplaatst op dinsdag 22 augustus 2017


De Front Office App wordt op dit moment door heel Nederland uitgerold. Dit platform maakt het mogelijk dat je grote en kleine attracties in de directe omgeving van je hotel, bungalowpark, B&B of VVV inzichtelijk hebt. En daarnaast de tickets kunt verkopen aan je gasten met een gunstig verdienmodel. Het begon allemaal bij kleine aanbieders vertelt Ernest van Veldhuizen, accountmanager van het platform. Wij hebben een reserveringssysteem (LeisureKing) die veel wordt gebruikt door kleine bedrijven zoals fietsverhuurders, escaperooms, bowlingbanen en bootverhuurders. Omdat wij meer wilde leveren dan een gratis reserveringssysteem hebben wij besloten om deze bedrijven op een platform tentoon te stellen, waarbij ze rechtstreeks geboekt konden worden. Een mooie manier van meer leveren dan gevraagd. Daarna kwamen er vragen van campings en bungalowparken die graag deze activiteiten en attracties wilde reserveren. We begonnen op de Veluwe, vertelt Ernest enthousiast, doordat daar onze roots liggen. Nu zijn we landelijk dekkend en ondertussen ook in het buitenland actief.

Waarom de grote attracties nu de Front Office App ook aan het ontdekken zijn is simpel, vervolgt van Veldhuizen; wij plaatsen gratis de barcodes in ons systeem en kunnen zo makkelijk en eenvoudig de tickets verkopen via de Front Office App. De Gast staat aan de receptie, wordt geïnformeerd over de mogelijke activiteiten in de directe omgeving, en de tickets worden ter plekke uitgeprint en betaald door de gast. Doordat er voor het hotel of bungalowpark een verdienmodel achter de tickets zit wordt informatie nu omgezet in omzet.

Vouchers
De attractieparken krijgen nu ook door dat de campings, hotels en bungalowparken niet meer op het klassieke voucherboekje zitten te wachten. De vouchers staan te boek als voorraad op de camping en ze geven in de praktijk ook nog eens veel gedoe aan de receptie. Met de Front Office App kopen bijvoorbeeld de campings pas de tickets wanneer de gast bij de receptie staat. De gast rekent de tickets direct af, en de camping print ze als service uit of mailt ze heel gemakkelijk naar de gast. Kortom, met de Front Office App zijn de voucherboekjes nu echt verleden tijd.

De gast wil korting
Waar we al snel achter kwamen is dat de gast bereid is om de tickets aan de receptie te kopen, mits er een korting is voor de gast. Dit is uiteraard in het systeem verwerkt en de verblijfslocatie bepaald dan ook zelf wat hij ‘weggeeft’ aan zijn gast. Daarnaast bepaald elk attractiepark zelf zijn commissie naar een verblijfslocatie of VVV. Daar blijven wij verder buiten, uiteraard geven wij wel graag advies en willen wij meedenken om het voor alle partijen interessant te maken.

Evenementenkalender
Een nieuwe toevoeging aan de Front Office App is de evenementenkalender. Immers is de meest gestelde vraag aan de receptie: wat is er (lokaal) te doen? Om niet alleen attracties en activiteiten inzichtelijk te krijgen hebben we besloten om de Front Office App uit te breiden met een evenementenkalender. Een kalender waar zichtbaar is wat de lokale activiteiten zijn. Het interessante aan dit verhaal is dat we dit systeem zo hebben gebouwd dat het hotel, bungalowpark of VVV ook zijn eigen evenementen kan toevoegen. Op dit moment testen we dit systeem op de Veluwe en de reacties zijn veelbelovend. Het leukste aan de kalender is dat deze ook te koppelen is aan de website van een verblijfslocatie en eventueel getoond kan worden via narrow-casting. Daarnaast kunnen tickets van attracties ook via de website van een hotel of camping worden verkocht. Op deze manier zijn er meerdere kanalen waar de gast geattendeerd wordt op de lokale activiteiten en attracties.

Wat moet een attractie eigenlijk doen om ook op de Front Office App te komen?
Uiteraard komen we graag langs voor een demonstratie. Daarnaast is het inrichten en het realiseren hooguit 1 uur arbeid. Doordat we barcodes in ons systeem plaatsen voorkom je technische ingewikkelde koppelingen. Mocht je dit niet wensen en alleen willen werken via een API dan kunnen we hier natuurlijk een oplossing voor bieden. Ben je een attractie die nog niet online boekbaar is of nog geen barcodes heeft? Dan kunnen wij hier natuurlijk voor zorgen, inclusief een reserveringssysteem.

Voor meer informatie over de Front Office App kan je terecht op leisureking.eu/nl/front-office-app


Deel dit artikel

Vragen of opmerkingen over dit artikel? U kunt ons altijd bereiken op info@leisureking.nl.
Meld u hier aan voor meer informatie