Door:

LeisureKing

Logo LeisureKing

Oplossingen voor probleem last-mile - Blog

Geplaatst op donderdag 17 augustus 2017


Steeds meer bedrijven vragen ons naar oplossingen voor de last-mile. De last-mile? Wat is dat zul je misschien denken. We hebben er allemaal weleens mee te maken. Bijvoorbeeld wanneer je met het openbaar vervoer reist. Meestal gaat het goed tot aan de laatste halte. Daarna volgt het laatste stuk (the last-mile) tot aan de eindbestemming. Vaak te ver om te lopen, maar je moet wel, want er is geen halte dichterbij. Om reizigers hierin tegemoet te komen zijn steeds meer vervoersbedrijven op zoek naar verlengstukken van hun eigen diensten. Zij zijn op zoek naar oplossingen voor de last-mile.

Een last-mile oplossing in bovenstaande situatie zou het huren van een fiets kunnen zijn. Je stapt uit bij de bushalte en loopt in 5 minuten naar de dichtstbijzijnde fietsverhuurder. Je fiets staat al klaar en je kunt eenvoudig je reis vervolgen. De oplossing klinkt simpel, maar de uitdaging zit hem in het feit dat vervoersbedrijven op zoek zijn naar online oplossingen. Want de reiziger wil zijn reis per bus en fiets natuurlijk in één keer online boeken en betalen. LeisureKing biedt uitkomst! Wanneer een fietsverhuurder gebruikmaakt van LeisureKing kan zijn voorraad namelijk automatisch online worden gekoppeld aan een digitale strippenkaart. De fietsverhuurder krijgt mail wanneer een fiets is gereserveerd. En in LeisureKing kan hij alle informatie vinden die hij nodig heeft.

Maar ook een bedrijf dat oplaadpalen voor elektrische auto’s verzorgd in openbare gebieden kan profijt hebben van een last-mile oplossing. Of parkeergarages waar iemand na het parkeren van zijn auto per e-bike of ander vervoersmiddel de laatste afstand wil overbruggen. Allemaal locaties waar de last-mile van toepassing is en waar wij met LeisureKing de digitale oplossing voor hebben.

En dan hebben we natuurlijk nog de NS. Zij zijn al jaren bezig met de last-mile. Zo kun je bij veel stations al een OV-fiets huren in combinatie met een treinkaartje. Maar het hoeft niet alleen bij vervoer te blijven. Want de NS kan natuurlijk ook activiteiten en attracties aan de last-mile koppelen. De reiziger koopt dan een treinkaartje + OV fiets + entreetickets voor een attractiepark of huurt een sloepje. Een compleet dagje uit dus. LeisureKing heeft hiervoor de software beschikbaar en kan ervoor zorgen dat alle partijen eenvoudig aan elkaar worden gekoppeld.

We merken dat steeds meer bedrijven willen samenwerken om de reiziger ook de laatste meters van zijn reis van dienst te kunnen zijn. En er zijn nog mogelijkheden genoeg. Want eigenlijk is het best vreemd dat wanneer je met het vliegtuig reist en je 5 uur in je vliegtuigstoel naar een schermpje zit te kijken dat je niet iets online kunt boeken. Het zou toch ideaal zijn als je alvast activiteiten kunt reserveren op je vakantiebestemming, een fiets kunt huren bij het vliegveld of contact kunt opnemen met een taxichauffeur voor je rit naar het hotel? Dan zou de tijd toch voorbij ‘vliegen’?! Met LeisureKing kunnen we dit mogelijk maken.

Ook wanneer je op een cruiseschip een activiteit wilt boeken loop je als reiziger tegen problemen aan. Want de activiteit ‘moet’ je namelijk regelen via de receptie van de cruisemaatschappij. Wat zou het dan handig zijn als je via de app van de cruisemaatschappij een segwaytour kunt boeken op het volgende eiland, wanneer het jou uitkomt. LeisureKing biedt de oplossing door verschillende bedrijven eenvoudig aan elkaar te koppelen. En zo de voorraad van activiteitenbedrijven inzichtelijk te maken voor receptiemedewerkers en reizigers.

Waarom komen bedrijven juist bij LeisureKing voor oplossingen voor de last-mile? Omdat LeisureKing zich focust op leisure verhuurbedrijven die beperkte voorraad en bijzondere voorwaarden hebben, zoals de fietsverhuurder. Inmiddels hebben al ruim 90 fietsverhuurders (22.000 fietsen en e-bikes) zich bij ons aangesloten. En in totaal beheren wij de data van 250 bedrijven in heel Nederland! Allemaal bedrijven die interessant zijn voor de last-mile oplossing. En we moeten natuurlijk ook niet vergeten dat dit kansen biedt voor die bedrijven. Want de fietsverhuurder heeft via LeisureKing kans op een groter afzetgebied, meer omzet en doelgerichte marketing.

Is je interesse gewekt om LeisureKing in te zetten als last-mile oplossing? Neem gerust contact met ons op voor een afspraak. Ben je nog geen LeisureKing gebruiker en wil je morgen online boekbaar en koppelbaar zijn als last-mile oplossing? Het CRM van LeisureKing is gratis en werkt op no cure no pay basis. Dus meld je vandaag nog aan!

Deel dit artikel

Vragen of opmerkingen over dit artikel? U kunt ons altijd bereiken op info@leisureking.nl.
Meld u hier aan voor meer informatie