Door:

LeisureKing

Logo LeisureKing

Je receptionist als verdienmodel

Geplaatst op dinsdag 19 juli 2016


In Nieuw-Zeeland doen het ze het al jaren! Activiteiten en tickets verkopen aan de receptie van een hotel of camping. Voor iedere verkochte ticket of activiteit ontvangt het hotel of bungalowpark commissie. De receptionist wordt zo een verdienmodel in plaats van een kostenpost. Slim! Nu zul je denken dat dit ook in Nederland de normaalste zaak is. Inderdaad, wanneer er in je directe omgeving een museum of attractie zit is het slim om de tickets gewoon aan de receptie te verkopen. Als je meerdere activiteiten, musea, attractieparken of events in de buurt hebt wordt het al lastiger. Activiteiten die voorraad hebben (zoals rondvaartboten, fietsverhuurders, bowlingbanen en escaperooms) zullen nooit per ticket kunnen, omdat je hiervoor altijd de voorraad moet weten. Ook toegangskaarten voor events zijn een uitdaging om aan de receptie te verkopen.

Het mooiste is natuurlijk om een online overzicht te hebben met de beschikbaarheid van activiteiten, musea, attractieparken en events, waarbij de receptiemedewerker digitaal de ticket(s) kan uitprinten. De gast rekent af aan de receptie en het hotel ontvangt hierover een commissie voor het aanbrengen. Een soort receptie applicatie. LeisureKing heeft zo’n applicatie ontwikkeld voor grote én kleine hotels en recreatiebedrijven. Het is ook voor VVV's en informatiepunten een oplossing om zo echt alles te kunnen verkopen aan de balie. Ineens wordt er geld verdiend aan informatieverstrekking. Ook geld verdienen aan je receptiemedewerker? Neem dan contact met LeisureKing op via info@leisureking.eu of via www.leisureking.eu.

Deel dit artikel

Vragen of opmerkingen over dit artikel? U kunt ons altijd bereiken op info@leisureking.nl.
Meld u hier aan voor meer informatie