Nieuws
Hoe controleer jij je verhuurde materialen? - Blog
Geplaatst op: donderdag 16 augustus 2018Als fietsverhuurder hoor je weleens van een hotel: “Zet maar een 10-tal e-bikes bij me neer”. In Excel wordt bijgehouden hoeveel fietsen er worden verhuurd en aan het einde van de maand krijg je te horen voor welk bedrag je een factuur mag versturen. Alles op goed vertrouwen, maar ook een receptioniste vergeet weleens iets of de conciërge wist niet van het bestaan van het lijstje af. Het gebeurt gewoon en je omzet is ongecontroleerd. En soms duurt het ook nog eens twee maanden voordat je je geld krijgt. Niet fijn natuurlijk… Maar met LeisureKing is dit verleden tijd!
Hoe werkt het dan?
Wij maken voor elk hotel of camping een vestiging aan in ons reserverings- en kassasysteem zodat ze via LeisureKing de reserveringen kunnen invullen. Via LeisureKing werken kost net zoveel tijd als een kruisje zetten in een Excelbestand, maar dan heb je wel alles digitaal en kun je op afstand zien wat er is verhuurd. Eventueel kun je nog steekproefsgewijs langs de verschillende locaties rijden om te checken of het allemaal klopt. Daarnaast kunnen hotels en campings makkelijk bijhouden welke materialen ze aan welke klant hebben meegegeven en kun jij aan het einde van de maand automatisch via LeisureKing je factuur versturen. Een factuur die zeker weten klopt. Lekker makkelijk toch?! O ja, en is de locatie te laat met betalen? Dan krijgen ze hier automatisch een berichtje over.
Het hotel kan jouw materialen ook via hun website verkopen
LeisureKing heeft speciaal voor hotels en campings een applicatie ontwikkeld waarmee zij jouw materialen ook via hun website kunnen verhuren. Jouw activiteiten staan dan op de website van het hotel of de camping zodat hun gasten deze online kunnen boeken (en betalen). Een andere optie is dat het hotel of de camping natuurlijk ook van tevoren een mailtje kan sturen naar al haar gasten met de informatie: reserveer alvast een e-bike of sloepje. Want deze activiteiten zijn natuurlijk altijd in trek.
Kost veel geld zeker?
Nee hoor, wij rekenen namelijk geen maandelijkse kosten. Want in sommige maanden verdien jij geen geld en waarom zou jij dan in die periode voor een systeem moeten betalen? Ons verdienmodel zit aan de afrekenkant (met iDEAL), want de klant betaalt een klein bedrag over de reservering. Uiteraard kun je er ook voor kiezen om dit kleine bedrag zelf te betalen en dit niet door je klant te laten betalen.
Nieuwsgierig geworden? Neem contact met ons op voor een vrijblijvende afspraak.
LeisureKing & TicketsPlus werken samen aan het succes van de Front Office App
Geplaatst op: dinsdag 6 maart 2018
Op 5 maart jl, zijn wij een samenwerking aangegaan met TicketsPlus. Een mooie samenwerking waar zowel de verblijfsaccommodaties als de attractieparken baat bij hebben. Door het samenvoegen van onze kennis en diensten kunnen wij ervoor zorgen dat de Front Office App van LeisureKing nog completer wordt gevuld.
De Front Office App van LeisureKing wordt op deze manier de meest toegankelijk en inzetbare applicatie voor iedere receptiemedewerker. Vele grote bungalowparken en hotelketens zijn reeds enthousiaste gebruikers en met de samenwerking met TicketsPlus kunnen we nu ook sneller groeien.
Even de voordelen van de Front Office App op een rijtje:
- - Extra service voor de gast
- - Verdienmodel
- - Overzichtelijke evenementenkalender, tevens koppelbaar aan je eigen narrowcasting of app
- - Zowel grote als kleine attracties uit je omgeving boekbaar
Kijk dan voor meer info op LeisureKing/foa
Grote merken kiezen voor LeisureKing - Blog
Geplaatst op: donderdag 9 november 2017Toen ik in 2013 LeisureKing oprichtte wilde ik het anders doen dan de rest. Alles gericht op de toekomst en me niet druk maken over hoe andere partijen hun diensten aanbieden. Zo is ons verdienmodel op no cure no pay basis. Juist omdat de meeste gebruikers toeristische bedrijven zijn en ik het gewoon raar vind om in januari ergens voor te betalen, terwijl je alleen tussen april en november handel hebt. Ook zie ik geen nut in jaarcontracten met een opzegtermijn van een paar maanden. Dit model is ouderwets en achterhaald en doet me veel denken aan de tijd dat ik een abonnement had op de sportschool. Deze liet ik te lang doorlopen, terwijl ik er zelden gebruik van maakte. Je moet ergens voor betalen op het moment dat je het gebruikt.
Daarnaast ben ik van mening dat de rol van een softwarepakket niet stopt bij een inlogscherm. Ik wil namelijk dat klanten van LeisureKing het systeem niet alleen intensief als CRM gebruiken, maar ik wil dat ze er ook nog eens geld aan kunnen verdienen. Wij zoeken voor onze klanten naar slimme marketingkanalen die onze partners willen meenemen naar hun relaties. Op deze manier helpen wij onze klanten ook nog eens aan meer business. LeisureKing kost dus geen geld, maar levert je meer geld op.
Nu zitten wij ook nog regelmatig om de tafel met loyaliteitsbedrijven. Deze partijen zijn op zoek naar ons aanbod als verlengstuk voor hun klanten, de grote winkelketens en merken. Dit levert voor de gebruiker van LeisureKing in één klap een groter bereik op. Op deze manier geven wij onze klant een podium bij vele merken. En hebben zij dus geen zorgen of ze wel geld verdienen, want dat doen ze allemaal. Meer dan voorheen.
Daarnaast betrekken we ze ook nog eens bij onze giftcard die vanaf 2018 in 500 winkels ligt, ook weer om de diensten van onze klanten onder de aandacht te krijgen van een breder publiek. In welke commercial zou jij graag je diensten onder de aandacht willen zien? Welk merk hoort gewoon bij jouw activiteiten? Laat het me eens weten en wie weet koppelen wij jouw activiteiten aan een mooi spaarsysteem of winkelketen!
Erik Kroon - Oprichter LeisureKing
Het regent, dus de klant wil geld terug - Blog
Geplaatst op: donderdag 2 november 2017Wij horen het nog weleens als reden waarom een sloep, fiets of scooterverhuurder niet online boekbaar wil zijn. "Wij zijn gastvrij, dus als een klant heeft gereserveerd en het regent dan kan deze klant dit gratis annuleren. Wanneer ze online reserveren en betalen dan moet ik het geld gaan teruggeven en dat is zo'n gedoe..."
Allereerst kan je kiezen om ook zonder betaling een reservering te laten maken. Maar op deze manier loop je wel het risico dat iemand niet komt opdagen en zo je materialen blokkeert. Ten tweede, de klant wil graag van tevoren betalen. Omdat ze dan zeker van de reservering zijn, en juist dit geeft een fijn gevoel. Dit is voor veel bedrijven nog weleens een eyeopener. Want vaak wordt online reserveren en betalen nog gezien als niet netjes, terwijl de klant dit juist verwacht. Daarnaast is het zo dat vele reserveringen op het laatste moment worden geplaatst. Mensen kijken nu eenmaal zelf al naar de buienradar. 44% reserveert een dag van tevoren, 28% op de dag zelf en de rest gebeurt veelal een paar dagen van tevoren. Het weer bepaalt namelijk wanneer mensen reserveren of niet. Je kunt er dus ook voor kiezen om alleen vandaag en gisteren online boekbaar te zijn. Je bent dan verzekerd van je geld, omzet en dat de klant komt opdagen.
Maar je moet natuurlijk ook realistisch blijven: hoe vaak komt het per jaar voor dat een klant zijn geld terug wil hebben omdat het regent? Als dit een hoog aantal is, dan kan je dit bijvoorbeeld aangeven in de algemene voorwaarden of je verzet de reservering kosteloos of tegen een klein bedrag. Dit alleen al is gastvrij te noemen.
O ja, met LeisureKing hebben we overigens een makkelijke manier gevonden om het geld terug te storten, gewoon via Pay.nl (de online bank waar wij onze geldzaken voor iedereen regelen). Met één druk op de knop geregeld. Dus technisch gezien is het niets meer dan een kleine handeling, mocht je toch graag geld willen terugstorten. De tijd die dit kost staat niet in verhouding tot de vele telefoontjes die je normaal gesproken krijgt als mensen telefonisch of per mail bij jou reserveren.
Online reserveren en betalen heeft niet zoveel te maken met geld terugstorten als excuses. Er zijn namelijk nog veel meer redenen te verzinnen om niet online boekbaar te zijn. Het heeft er allemaal mee te maken of je het daadwerkelijk wil. Ok, laten we dan een voorbeeld noemen om alle vooroordelen weg te nemen. 19 jaar geleden werd er misschien wel aan je gevraagd of je met jouw bedrijf op internet wilde staan. Toen zei jij waarschijnlijk, en velen met jou, waarom zou ik deze technologie volgen? Ik sta toch in de gouden gids? En iedereen kijkt daar toch in? En tegenwoordig heeft praktisch ieder bedrijf wel een website. Dit geldt binnen nu en een paar jaar ook voor online boeken en betalen. Jouw bedrijf zal ook online boekbaar worden, omdat jouw klant via vele platforms en andere kanalen je diensten online wil reserveren. Er zijn vele redenen om het niet te doen, maar er is één reden om het zeker morgen in te richten: de klant wil het, of het nu regent of niet.
Hebben jullie ook een app? - Blog
Geplaatst op: dinsdag 31 oktober 2017Een vraag die je tegenwoordig vaak hoort. En veel campings, bungalowparken, hotels, dorpen, steden, regio’s en cruiseschepen hebben ook hun eigen app. In deze app vind je dan het recreatieprogramma, informatie over het eten, het weer van morgen of de openingstijden van het zwembad. Of je kunt bijvoorbeeld je verblijf opleuken met een ontbijtdienst, die de volgende dag dan warme broodjes voor je klaarlegt of je inschrijven voor een activiteit die wordt georganiseerd.
Maar als je de ondernemer dan vraagt of de app ook actief door gasten wordt gebruikt krijg je veelal te horen dat dit tegenvalt of veel kosten met zich meebrengt. Vaak vindt men dan ook dat het nut van de app niet echt bewezen is. "We hadden gehoopt dat de app de receptiefunctie zou overnemen, maar dat is in de praktijk niet zo gebleken."
De reden hiervoor is eigenlijk heel simpel: de app wordt niet optimaal gebruikt omdat we gasten niet dwingen. Want dwingen is niet gastvrij. Maar is gratis Wifi dan wel gastvrij? "Ja!", roepen we dan allemaal in koor. Waarom laat je gasten dan niet eerst verplicht je app downloaden, voordat ze van de gratis Wifi gebruik kunnen maken. Op die manier hebben ze in ieder geval de app al geïnstalleerd tijdens hun verblijf.
En dan wordt het leuk! Want je kan van je app een verdienmodel maken! Met LeisureKing zorgen wij ervoor dat de tickets van attractieparken, musea en activiteiten in je directe omgeving in de app zichtbaar zijn. Je gasten kunnen dan tickets kopen en activiteiten boeken via de app. Voor iedere ticket of activiteit die je verkoopt krijg je een van tevoren afgesproken percentage. Op die manier levert je app dus geld op en kun je de kosten van de app terugverdienen.
O ja, koppel dan ook direct de gratis evenementenkalender van LeisureKing aan je app. Dan kunnen je gasten heel eenvoudig zien welke evenementen er in de directe omgeving van je park of hotel plaatsvinden. En je eigen evenementen kun je dan ook heel gemakkelijk aan de kalender toevoegen.
Zo kan een app dus zeker van toegevoegde waarde zijn, want de meestgestelde vraag aan de receptie is toch vaak: "Wat is er vandaag te doen?"