Nieuws



Door:

LeisureKing

Logo LeisureKing

Laten we 2020 positief afsluiten

Geplaatst op: vrijdag 11 december 2020


Het jaar 2020 zit er bijna op. Een jaar dat we niet snel zullen vergeten,  en velen van ons maar wat graag achter zich laten. Maar er zijn ook positieve dingen gebeurd. Bijvoorbeeld in de wereld van online reserveren, en dat hebben wij ook gemerkt bij LeisureKing.

Afgelopen jaar hebben we maar liefst 143 nieuwe bedrijven mogen verwelkomen als klant. En omdat consumenten activiteiten en uitjes vaak van te voren moesten reserveren, hebben we een recordaantal reserveringen mogen verwerken via ons systeem. Ruim 335.000 reserveringen in 12 maanden tijd! Dat is een groei van 265% ten opzichte van vorig jaar.

Ook was er in 2020 een duidelijke toename van het percentage online boekingen te zien. Waar vorig jaar consumenten nog in 71% van de gevallen hun reservering online deden is dat in 2020 gestegen naar 84%. Online boeken en betalen is dus populairder dan ooit. En wist je dat veel reserveringen op het laatste moment worden gedaan? 63% gebeurt maximaal 2 dagen van tevoren.

Dit jaar hebben we LeisureKing niet alleen als (online) reserveringssysteem, maar ook als ticketsysteem op de kaart gezet. Zo’n 43 musea profiteren inmiddels van het gemak van entreetickets, en de tijdsloten die daaraan gekoppeld kunnen worden. Nu met corona is het belangrijker dan ooit dat musea het aantal bezoekers beheersbaar houden. LeisureKing houdt dan ook slim bij hoeveel bezoekers er maximaal in bepaalde tijdsblokken welkom zijn.

Mooie cijfers, waar we enorm trots op zijn! Maar we kijken ook vooruit, wat mag jij van ons verwachten in het nieuwe jaar? Uiteraard een goede service, waarbij je altijd de mogelijkheid hebt om ons kosteloos te benaderen bij vragen. En gratis webinars, waarin wij onze kennis over online boeken en betalen graag met je delen.

Maar er komen ook nieuwe updates van het systeem aan. Zo gaan we o.a. een nieuwe werkomgeving voor de kassamedewerkers ontwikkelen. Verschillende LeisureKing gebruikers hebben aangegeven hier behoefte aan te hebben, en daar spelen wij graag op in. Op het gebied van snelheid en capaciteit gaan we ook flink uitbreiden, zodat je zeker bent en blijft van een stabiel boekingssysteem.

2021, wij kijken ernaar uit en hebben er vertrouwen in dat er aankomend jaar weer mooie evenementen mogen worden gehouden. Regel je ticketing dus op tijd met LeisureKing, dan zorgen we er samen voor dat jij klaar bent voor al je bezoekers!

Namens het hele team wensen wij je mooie feestdagen en een fantastisch 2021!

Bart & Ernest

Door:

LeisureKing

Logo LeisureKing

Snelle en goede gratis service, waar vind je dat tegenwoordig nog? - BLOG

Geplaatst op: dinsdag 1 december 2020


Afgelopen week vond de eerste gratis webinar van LeisureKing plaats, over hoe je omzetcijfers en statistieken uit het ticket- en reserveringssysteem kunt halen. Zo'n 35 deelnemers kregen in ongeveer drie kwartier tijd een snelcursus over alle ins en outs. Wel handig om zo tegen het einde van het jaar te weten hoe je de juiste financiële informatie uit LeisureKing kunt halen.

Elke maand verzorgt LeisureKing een gratis webinar voor gebruikers, met iedere keer een ander thema. Uiteraard gericht op de periode waarin we dan zitten. Deze informatieve webinars zijn onderdeel van onze gratis service. Daarnaast krijgen gebruikers ook feedback op hun website en online vindbaarheid. Zijn de activiteiten of tickets online goed vindbaar? Worden de juiste reserveerknoppen gebruikt? En staan ze op de juiste plekken op de website? Het lijken misschien kleine dingen, maar ze kunnen een groot verschil maken om het maximale uit je bedrijf te halen. Bij LeisureKing hebben we mensen in huis die deze onderwerpen tot hun expertise hebben gemaakt en jou van waardevol advies kunnen voorzien. Als gebruiker van LeisureKing profiteer je, naast een goed systeem, dus ook direct van goede kennis!

We denken met je mee, kijken naar mogelijkheden en passen waar nodig items voor je aan. Ons servicelevel is hoog. Wellicht zelfs 'te' hoog als je kijkt naar hoe andere systemen dit doen. Toch gaan we hier gewoon mee door. Want we weten dat een (nieuw) boekingssysteem in gebruik nemen niet altijd gemakkelijk is. En dat het misschien net even anders werkt dan hoe je gewend was. Daarom kun je bij ons terecht met al je vragen over ons systeem, en dan helpen we je graag verder. Nog altijd gratis en met een persoonlijke touch, wel zo leuk!

Benieuwd of LeisureKing iets voor jouw organisatie is? Meld je aan en probeer het nu 30 dagen gratis!

Door:

LeisureKing

Logo LeisureKing

Iedere maand een gratis LeisureKing webinar - BLOG

Geplaatst op: vrijdag 20 november 2020


We krijgen regelmatig vragen van onze klanten, via de telefoon, mail en chat. Bijvoorbeeld over hoe functies werken of waar bepaalde informatie te vinden en aan te passen is. Op deze vragen kunnen we vaak snel een antwoord geven en dan kan de klant weer verder. Klant blij, wij blij. Toch denken we dat dit sneller en handiger kan. Daarom gaan we met LeisureKing vanaf nu iedere maand een gratis webinar verzorgen. Speciaal voor jou, zodat jij het maximale uit je online ticket- en reserveringssysteem kunt halen.

Wat zijn de belangrijkste (nieuwe) functies van LeisureKing? Hoe werken ze precies? Zijn jouw activiteiten wel optimaal boekbaar? Maak jij al gebruik van de gouden online boekregels, of mis je er nog één? Elke maand komt er een ander thema aan bod. En omdat we, zo richting het einde van het jaar, steeds meer vragen krijgen over financiële overzichten trappen we daarmee af.

A.s. woensdag 25 november gaan we het hebben over de jaarafsluiting en waar je welke informatie in LeisureKing kan vinden. En uiteraard krijg je de gelegenheid om vragen te stellen. Iedereen mag gratis deelnemen aan de webinars, dus nodig gerust je boekhouder uit om mee te kijken. Net zo makkelijk!

Benieuwd wanneer de webinars plaatsvinden? Check welke thema’s er op de planning staan en schrijf je direct in!

Door:

LeisureKing

Logo LeisureKing

Morgen kunnen jouw tickets online boekbaar zijn - BLOG

Geplaatst op: maandag 9 november 2020


De boodschap van onze minister-president in mei 2020 was duidelijk, ook in tijden van corona kun je heel goed een bezoek brengen aan een museum. Maar… dan moet je wel van tevoren reserveren. Het is nu namelijk belangrijker dan ooit dat het niet te druk wordt en de 1,5-meter richtlijn goed gewaarborgd kan worden. Maar hoe regel je dat nou precies? En kan het ook geautomatiseerd worden? Jazeker, met LeisureKing is het een fluitje van een cent! Maar een online reserveringssysteem heeft nog meer voordelen: meer verkoop, automatische bezoekersregistratie (naar de richtlijnen van het RIVM) en een 24/7 reserveringsmogelijkheid. Handig!

Bij LeisureKing merken we dat musea en attractieparken het toch nog een grote stap vinden om over te gaan op een ticket- en reserveringssysteem. Voor ons reden genoeg om de overstap voor deze en andere bedrijven zo simpel mogelijk te maken. Dit doen wij door het aanbieden van verschillende starterspakketten, waarbij je zelf kunt kiezen hoeveel werk wij jou uit handen nemen.

LeisureKing werkt eenvoudig. Jij bepaalt jouw openingstijden, mogelijke tijdsloten en maximale aantal bezoekers in dat tijdslot, zonder dat je de richtlijnen van het RIVM overschrijdt. Nadat wij dit samen met jou hebben afgestemd en ingesteld, plaats je een boekingsscherm op jouw eigen website. De klant kiest een datum, ziet welke tijdsblokken er nog beschikbaar zijn en bestelt de kaartjes. Na de betaling, bijvoorbeeld via iDEAL, worden de toegangskaartjes automatisch via de mail naar je klant gestuurd.

Wat je net hebt gelezen, zit allemaal in Starterspakket A. Met dit pakket zetten we dus een LeisureKing-account voor je klaar dat je direct kunt gebruiken. Je betaalt eenmalig aansluitkosten en daarna gaat LeisureKing gratis voor jou aan het werk! Klinkt goed toch?!

De overige pakketten bieden jou extra opties om het ticketsysteem nog completer in te richten. Denk bijvoorbeeld aan een ticket-scanner, training voor je personeel, LeisureKing-pinapparaat of website op maat. Je kunt dus echt een pakket kiezen dat aansluit op de wensen en behoeften van jouw bedrijf.

Wij helpen je graag, ook in deze tijd. Dus heb je vragen over onze starterspakketten of ben je benieuwd wat LeisureKing jouw organisatie te bieden heeft? Neem even contact met ons op, dan plannen we een afspraak in om alles door te nemen. Tot snel!

Door:

LeisureKing

Logo LeisureKing

Samen krijgen we die glimlach terug! - BLOG

Geplaatst op: vrijdag 1 mei 2020


Het zijn rare tijden... Die zin hoor ik tijdens elk telefoongesprek minimaal één keer. Rare tijden zijn het zeker ja. Voor mij reden genoeg om in de digitale pen te klimmen.

In de eerste weken was er paniek: Bestaat de recreatiebranche straks nog wel? Gelukkig laten de meeste ondernemers zien waarom de recreatiebranche zo mooi is en tal van creatieve initiatieven werden zichtbaar. Alles om hun bedrijf door deze donkere tijden heen te loodsen. En gelukkig, het meest donkere lijkt achter de rug.

Licht aan het einde van de tunnel, langzaamaan wordt het allemaal steeds duidelijker. We mogen stiekem weer dromen over gevulde agenda's en lege loodsen of kades, bezoekers in musea en speelparken. Wanneer alles weer mogelijk is, daar is helaas nog geen antwoord op te geven. Maar dat we straks weer met zijn allen naar buiten willen en leuke dingen willen doen, dat staat als een paal boven water!

Tijdsloten en spreiding, dat zijn twee belangrijke sleutelwoorden is de laatste tijd al wel gebleken. Van bestaande klanten krijgen we bij LeisureKing dan ook regelmatig de vraag of dit mogelijk is. Jazeker! Juist timelocks, tijdsloten en tijdsblokken is wat we al die jaren realiseren voor onze klanten en waar we sterk in zijn. Hier is ons hele systeem op gebouwd en dat maakt het ook zo krachtig. En juist nu hebben vele bedrijven, ook die in het verleden nog niet klaar waren voor automatisering, deze mooie oplossing nodig. Ze zijn allemaal op zoek naar mogelijkheden van online reserveren en betalen met als belangrijkste tool: corona-proof zijn met tijdsloten.

Elkaar helpen is een ander belangrijk sleutelwoord. We zien steeds meer mooie initiatieven ontstaan van samenwerkende bedrijven, en ook in de recreatiebranche moeten we verder kijken. Misschien vind je het lastig om in deze tijden een concurrent te helpen, maar daarmee vergroot je wel de kans dat onze mooie branche straks nog bestaat.

Wij voeren nu gesprekken met bedrijven die straks, als deze crisis voorbij is, ons misschien niet meer nodig hebben. Als alles weer 'normaal' is, gaan ze mogelijk weer terug naar hun oude gewoontes en bedrijfsvoering. En dat is natuurlijk prima! Als wij ze met LeisureKing door deze moeilijke periode kunnen helpen, dan zijn wij meer dan tevreden.

Ik denk dat we juist nu minder moeten kijken naar concurrentie en eigen belangen. Wij moeten met zijn allen de recreatiebranche helpen en ervoor zorgen dat de leuke uitjes, de schoolreisjes en de bedrijfsevenementen straks weer 'gewoon' door kunnen gaan. Dit is het moment om er voor elkaar te zijn en elkaar te steunen met tips en tricks om de mensen weer een mooie dag te kunnen laten beleven. Uiteraard met gepaste afstand en de juiste maatregelen. Op dit moment is Nederland het meest toe aan een glimlach… En wij, de recreatiebranche, wij zorgen voor die glimlach!

Ik kom graag met je in gesprek om te kijken hoe ik je kan helpen in deze tijden. Dan zorgen we er samen voor dat die glimlach weer terugkeert!

Ernest - Accountmanager LeisureKing

    
Meld u hier aan voor meer informatie
....