Nieuws



Door:

LeisureKing

Logo LeisureKing

Tijd om te schaatsen!?

Geplaatst op: donderdag 4 februari 2021


Winterweer Volgende week wordt het weer lekker koud. Dat is goed nieuws, want dan kan er weer geschaatst worden!

De lokale schaatsbanen hebben dan wel een uitdaging. Want ja, we zitten natuurlijk nog steeds in corona-tijd... Dat betekent dat de bezoekers aan de hand van vooraf bepaalde tijdsloten mogen binnenkomen. En daar kan LeisureKing natuurlijk bij helpen! Met LeisureKing kunnen de bezoekers zich via jouw website of Facebook-pagina gemakkelijk registeren. Jij bepaalt zelf hoeveel bezoekers er welkom zijn binnen het tijdslot. Na registratie ontvangt jouw bezoeker direct een mailtje met daarin een QR-code en deze scan je gemakkelijk in de LeisureKing-app. Zo weet jij precies wie er in welk tijdslot komt schaatsen, en wordt het nooit te druk.

Door ons unieke No Cure – No Pay principe heb jij binnen 24 uur al een gratis LeisureKing-ticketsysteem op jouw website staan, volledig ingericht. Laat ons weten of wij jou mogen helpen. Bellen is het snelst en kan via 088 730 76 76. Maar mailen naar bart@leisureking.nl of direct aanmelden mag natuurlijk ook.

Door:

LeisureKing

Logo LeisureKing

Tips om je omzet te vergroten

Geplaatst op: vrijdag 29 januari 2021


Het lijkt erop dat de vakantieparken en campings weer gaan volstromen. Ben jij er al klaar voor als straks de deuren weer open mogen?

Zet je boekingsmarge op nul
Bij LeisureKing kijken we graag naar cijfers, want meten is weten natuurlijk. Zo weten we dat maar liefst 63% van de toeristen en dagjesmensen binnen 10 uur voor het uitje pas boekt. Veel last minute boekingen dus. Ben jij hierop voorbereid? We zien dat veel LeisureKing gebruikers de boekingsmarge op 2, 3 of soms zelfs 5 dagen hebben staan. Dat betekent dat je 5 dagen voor aanvang de kans op online boekingen dus volledig misloopt. Daar gaat je omzet... Ja, maar ze bellen mij dan toch gewoon? Nou, als het aanbod van je buurman op dat moment wel te boeken is, dan kijken ze eerst daar voordat ze jou bellen. En dan ben jij dus klanten kwijt, zonde! Zet je boekingsmarge dus op nul en loop geen omzet mis.

Daarnaast is het zo dat klanten tegenwoordig juist online willen reserveren en betalen, omdat ze anders bang zijn dat ze misgrijpen en je activiteit niet kunnen doen. Een extra reden om geen boekingsmarge te hanteren. Bedrijven die geen boekingsmarge gebruiken hebben minder telefoon, minder no-show, minder administratieve afhandeling en meer gegarandeerde omzet.

Stel een automatische betaalherinnering in
Heb jij weleens dat je tijdens een online aankoop wordt afgeleid? Dat heeft jouw klant ook. Bij LeisureKing hebben we hier een slimme oplossing voor bedacht: we herinneren klanten eraan als ze hun reservering niet hebben afgemaakt. Zo kun je bijvoorbeeld na 15 minuten een automatische betaalherinnering sturen, waardoor de klant alsnog de reservering betaalt. Dit levert jou veel voordeel op, want ruim 30% van de afgebroken reserveringen wordt zo toch afgerond.

Stuur je de betaalherinnering pas na een paar uur of stel je deze helemaal niet in, dan heeft dit als nadeel dat je beschikbaarheid geblokkeerd is en je dus omzet mist. Het is dus ook belangrijk om erover na te denken wanneer je een onafgemaakte reservering automatisch wil annuleren. Uiteraard kun je deze tijd zelf bepalen.

Laat klanten hun reservering direct betalen
Een andere mogelijkheid om je omzet te vergroten is om klanten hun reservering direct te laten betalen. 91% van de LeisureKing gebruikers doet dit al. Slim, want dat weet je zeker dat ze komen opdagen en dan staan de centjes alvast op je bankrekening. En zoals we al eerder aangaven, de klant wil ook graag online reserveren en direct betalen. Je klant wil er zeker van zijn dat ze jouw activiteit hebben geboekt. Bovendien maken klanten vaak gebruik van upsell, en wanneer ze van tevoren al hebben betaald geven ze op de dag zelf makkelijker extra geld uit aan een drankje, bitterbal of andere impuls aankoop.

Zorg er dus nu voor dat je er helemaal klaar voor bent als straks jouw deuren weer open mogen. Neem gerust eens contact met ons op om samen te kijken of je alles goed in LeisureKing hebt ingesteld. En wist je dat je ook cursussen en trainingen bij ons kunt volgen? Vraag naar de mogelijkheden.

Door:

LeisureKing

Logo LeisureKing

Ben jij in de avond bereikbaar voor nieuwe reserveringen?

Geplaatst op: vrijdag 15 januari 2021


Het lijkt erop dat het weer een drukke zomer gaat worden. Veel vakantieparken geven bij ons aan dat de boekingen al flink binnenstromen. Deze toeristen willen uiteraard allemaal leuke dingen doen tijdens hun verblijf. En jij bent natuurlijk de persoon om ze hierbij te helpen!

Gemiddeld 81% reserveert online
Mogelijk werd je afgelopen jaar veel gebeld door klanten of je nog beschikbaarheid had. Wanneer je vol zit, is dit erg irritant. Bij onze LeisureKing klanten werd vorig jaar gemiddeld 81% online gereserveerd. Dit zorgt er in ieder geval voor dat jij je centjes al op de rekening hebt, het voorkomt no-show en het geeft rust. Daarnaast ziet je klant op je website of je nog beschikbaarheid hebt, waardoor ze je niet meer hoeven te bellen.

Veel boekingen in de avond
In de avond worden de meeste reserveringen geplaatst. Maar liefst 63% van alle reserveringen gebeurt gemiddeld 10 uur voor aanvang van het uitje… Zoveel last-minute beslissingen, die wil jij niet mislopen toch? Het is dan ook zeer verstandig om er zo snel mogelijk voor te zorgen dat je activiteit(en) online te reserveren zijn. Zorg ervoor dat je online goed vindbaar en boekbaar bent, ook op momenten dat je gesloten bent. Met LeisureKing kan dit snel worden geregeld. In de huisstijl van je bedrijf, netjes en overzichtelijk op je eigen website. Al 385 bedrijven gingen je voor.

Online boekingen via vakantieparken
Heb je veel vakantieparken in de buurt? En kunnen zij makkelijk reserveringen bij jou plaatsen? LeisureKing heeft meerdere samenwerkingen met vakantieparken en systemen van parken. Zo kunnen we jouw aanbod bij jouw partners aanbieden. Op die manier bereik je een groot publiek en het kost jou helemaal niets, zelfs geen energie! Daarnaast ben je ook verzekerd van boekingen op momenten dat jij gesloten bent.

Probeer LeisureKing gratis
Ben je geïnteresseerd in het systeem van LeisureKing, maar wil je eens rustig kijken wat de mogelijkheden zijn? Je kunt bij ons een gratis account krijgen om zelf te ervaren hoe het allemaal werkt. Maar liefst 30 dagen lang! Je krijgt toegang tot alle mogelijkheden, en kunt het testen met je eigen aanbod. Echt een persoonlijk account dus. Meld je snel aan, dan gaan wij direct voor je aan de slag!

Door:

LeisureKing

Logo LeisureKing

Je mag nog niet open, en nu?

Geplaatst op: vrijdag 15 januari 2021


Een nog langere periode van gesloten deuren. De persconferentie van afgelopen dinsdag gaf weer weinig hoop. Juist in de periode dat het geld moet worden verdiend blijven de deuren dicht. Een moeilijke periode waarin meer geld uit de lade vliegt, dan dat er binnenkomt. We begrijpen dat kijken naar een (nieuw) boekingssysteem nu niet direct hetgeen is waar je aan denkt. Toch is het juist LeisureKing die kan zorgen voor kostenbesparing in deze vreemde tijd.

Bij LeisureKing betaal je geen vaste maandlasten en zit je niet vast aan een abonnement. Heb je geen boekingen en blijven de deuren gesloten? Dan betaal je ook niets voor het gebruik van ons reserveringsysteem. No cure no pay, wel zo eerlijk.

Daarnaast hebben we een aantal mooie functies ontwikkeld die in deze periode toch nog voor omzet kunnen zorgen. Verkoop bijvoorbeeld waardebonnen, die de klant op een later moment bij je kan besteden. Deze bon, met unieke kortingscode, wordt automatisch vanuit Leisureking verstuurd en uiteraard via je eigen website verkocht. Na de betaling ontvangt de klant jouw unieke voucher. Leuk om te geven en leuk om te krijgen. Bied jouw unieke uitje dus aan als cadeautje en zorg, met een beetje hulp van LeisureKing, toch voor omzet in deze lastige tijden.

Wil je meer weten over LeisureKing? Laat het ons weten, dan plannen we een moment in om ons systeem geheel vrijblijvend aan je te laten zien. Zo kunnen we jouw wensen bespreken en bekijken hoe LeisureKing je kan helpen. We horen graag van je, dan zorgen we er samen voor dat ondernemen weer leuk wordt!

Door:

LeisureKing

Logo LeisureKing

Deze nieuwe functies wil je gebruiken!

Geplaatst op: vrijdag 8 januari 2021


Allereerst natuurlijk de beste wensen voor 2021! Dat dit jaar maar gewoon lekker normaal mag worden. Wij hebben er ontzettend veel zin in, want er staan weer mooie dingen bij LeisureKing op de planning.

Maar laten we beginnen met de laatste update, want in december hebben we nog een aantal verbeteringen doorgevoerd. Eén daarvan gaat over het open- en dichtzetten van tijdsloten. Dat kun je nu voor een bepaalde periode instellen, in plaats van per blok. Voor een hele week een specifiek tijdsblok open- of dichtzetten is nu dus al met één muisklik geregeld. Handig!

Ook nieuw is de mogelijkheid om zelf te bepalen hoeveel tijd er zit tussen een online boeking en de automatische annulering wanneer de boeking niet betaald is. Voorheen zat hier altijd 2 uur tussen. Wil je een onbetaalde boeking liever al na bijvoorbeeld een half uur laten vervallen? Dan is dat vanaf heden zelf in te stellen.

Ook op het gebied van betalingen is er nieuws te melden. Samen met onze partner Pay.nl is het nu mogelijk om alle betalingen die binnen Pay.nl worden geregistreerd te koppelen met je boekhoudsoftware. De betalingen worden dan automatisch netjes in je boekhoudsysteem geplaatst. Dit werkt per direct met Exact, Yuki, Twinfield & E-boekhouden.

We trappen het jaar dus af met een aantal mooie nieuwe functies. Wil jij ook een vliegende start maken en deze functies in jouw eigen LeisureKing omgeving gebruiken? Neem dan gerust contact met ons op. Dan weet je zeker dat jij helemaal klaar bent voor een top jaar!

    
Meld u hier aan voor meer informatie
....