Nieuws



Door:

LeisureKing

Logo LeisureKing

Werk aan een Fred-proof website met LeisureKing! - Blog

Geplaatst op: maandag 7 augustus 2017


De komst van Google’s algortime-update genaamd Fred maakt relevante content op websites belangrijker dan ooit. De update is nu een aantal maanden actief op het web, maar de gevolgen zijn goed zichtbaar. Fred rekent genadeloos af met websites die vol staan met waardeloze content en advertenties. Ondanks de onduidelijkheid over de update(s) van Google is één ding zeker: het is een vastberaden typetje, die Fred.

SEO voor gevorderden
De online aanwezigheid is voor ondernemers in de leisure branche niet meer weg te denken. Sinds een aantal jaar is de online toerist een begrip: dagattracties, activiteiten en andere uitjes worden online geboekt en betaald door middel van een online reserveringssysteem. Als ondernemer in de leisure branche wil je daarom je online vindbaarheid vergroten. Investeren in zoekmachineoptimalisatie (SEO) is daarom belangrijk en waardevol. Helaas werken de klassieke SEO-trucs die vroeger al voldoende waren voor een hogere ranking tegenwoordig al niet meer. Het verkleinen van afbeeldingen en het invullen van metatags en keyword tags maken anno 2017 niet meer het verschil.

Relevantie is the key
De Fred-update van Google zorgt voor nog meer focus op relevantie en dat is vrij logisch. Als ondernemer ben je ook op zoek naar de juiste, ook wel relevante, klant. Stel, je biedt verschillende outdoor activiteiten aan en je bent ook online boekbaar. Dan zijn toeristen die op zoek zijn naar outdoor activiteiten, een sportief uitje of een actief vrijgezellenfeest zoals klimmen voor jou wellicht relevant. De online toerist die op zoek is naar producten die outdoor gerelateerd zijn, zoals klimmaterialen, dus niet. Dit geldt ook voor diezelfde online toerist. Relevantie is bij Google de sleutel.

Fred-proof met LeisureKing
Er zijn een aantal mogelijkheden waarmee je ervoor zorgt dat jouw website Fred-proof is. LeisureKing helpt je hierbij. De belangrijkste verschuiving heeft namelijk betrekking op content. Probeer jouw website te voorzien van veel en vooral zelfgeschreven content. In het Iframe van LeisureKing bieden wij de ruimte om deze zelfgeschreven content te plaatsen. Wij stimuleren Iframes die een specifieke activiteit of activiteit categorie bevatten. Dit geldt ook voor de tekst in de bijbehorende tekstvakken. Pas hierbij op dat je wel gaat voor kwaliteit en niet voor kwantiteit. Zelfgeschreven content die gaat over jouw activiteiten is daarom een must. Zorg dat je goed in kaart hebt waar de interesses van jouw doelgroep liggen en pas je content daarop aan. Google Analytics kun je hier goed voor gebruiken.

Naast content zijn er nog een aantal andere zaken waarmee jij je website Fred-proof kunt maken, namelijk:
• Probeer de advertentieruimte die je op je website beschikbaar stelt te beperken tot een minimum. Vul deze ruimte liever in met relevante content.
• Maak je gebruik van links in de tekst? Zorg dan dat de content waar de link naar verwijst, gelinkt is aan het onderwerp. Gebruik dus niet 'klik hier', maar 'meld je aan voor de nieuwsbrief'.
• Je website beschikt vaak over backlinks. Zorg ervoor dat ook deze van goede kwaliteit zijn. Met behulp van Google Analytics krijg je hier duidelijk inzicht in.

Succes met het Fred-proof maken van je website!

Door:

LeisureKing

Logo LeisureKing

83% van onze reserveringen worden online gedaan

Geplaatst op: woensdag 26 juli 2017


Hoger dan dit zal het niet worden, verwacht Erik Kroon (eigenaar van SOS Events in Uddel). Met zijn Klimbos in Garderen en verhuurshops met bijzondere vervoersmiddelen is hij zes jaar geleden begonnen met het online aanbieden van zijn diensten. Dat maar liefst 83% van de reserveringen inmiddels online plaatsvinden had hij vooraf niet kunnen bedenken.

Iedereen moet online kunnen reserveren
De visie van Erik is simpel: iedereen moet zijn diensten online kunnen reserveren. Is er een reservering gedaan? Dan krijgt de klant een week voordat de activiteit plaatsvindt via de mail tips toegestuurd en diverse upsell mogelijkheden aangeboden. Denk aan een combinatie met andere activiteiten of picknickmogelijkheden voor onderweg. "Op dit moment onderzoeken we zelfs de mogelijkheid om activiteiten te combineren met een overnachting. Dat zou een win-win situatie betekenen voor de toerist en diverse ondernemers in de omgeving."

Online reserveren levert alleen maar voordelen op
Kroon merkt dat steeds meer bedrijven de voordelen inzien van online boekbaar zijn. "Wanneer klanten je diensten of producten online afnemen, dan gaat de telefoon een stuk minder vaak en hoef je in de avonduren niet meer vele mailtjes te beantwoorden. Je houdt in feite tijd over, dus kan je je bezighouden met je handel. En daar gaat het om! Daarnaast heb je meer zekerheid dat de klant daadwerkelijk komt opdagen, omdat deze van tevoren heeft betaald. Alleen maar voordelen dus."

De voordelen voor bedrijven zijn wel duidelijk, maar dat de klant ook graag online activiteiten en tickets reserveert blijkt wel uit het hoge percentage. Al komt dit volgens Kroon mede doordat zijn klanten worden beloond wanneer zij online reserveren. Bijvoorbeeld met korting op de toegangsprijs of gratis koffie/thee of een ijsje. "Dit is natuurlijk niet uniek. Attractieparken maken al langer gebruik van diverse online acties om hun parken vol te krijgen."

100% online verkoop is volgens Kroon niet mogelijk: "Je hebt altijd klanten die ter plekke een uitje plannen of toch liever via de telefoon of mail reserveren. Uiteraard staan we ze dan graag te woord. Het enige verschil is dat zij geen korting krijgen aangeboden en mogelijk in de toekomst zelfs geld moeten betalen voor het afhandelen van de reservering. Op die manier proberen we ook de twijfelaar zover te krijgen dat hij/zij online gaat boeken."

Vergroot je bereik met de Front Office App
Daarnaast biedt Kroon zijn aanbod van SOS Events ook aan via de Front Office App. Een uniek concept waarbij verblijf wordt gekoppeld aan activiteiten om zo samen de toerist te bereiken. Met de Front Office App kunnen hotels en bungalowparken de diensten van SOS Events online verkopen aan hun gasten: via de receptie of via hun eigen website.

Meer informatie over de online boekingsmogelijkheden van de Front Office App? Kijk dan eens op de volgende website: www.rentseedo.com/nl/over/front-office-app

Door:

LeisureKing

Logo LeisureKing

Arrangementenweb gaat samenwerken met LeisureKing

Geplaatst op: donderdag 8 juni 2017


Een bijzonder mooie samenwerking is een feit: Arrangementenweb gaat LeisureKing gebruiken om zijn online diensten nog meer te optimaliseren. Arrangementenweb werd in het verleden al enorm gewaardeerd door zijn gerichte arrangementen rondom de feestdagen. En nu breiden zij dit uit met meerdere portals, met uiteraard ook andere diensten en activiteiten, om de bezoekers van hun sites nog betere deals aan te kunnen bieden.

Zo worden straks high teas en activiteiten rondom hotels en restaurants op een slimme manier gecombineerd met behulp van LeisureKing. LeisureKing zal hierbij zorgen dat de diensten en activiteiten online boekbaar en afgerekend kunnen worden.

LeisureKing gebruikers kunnen uiteraard ook gratis gebruikmaken van het succesvolle platform van Arrangementenweb. Weer een mooie manier om op no cure no pay basis onder de aandacht te komen bij potentiële klanten.

Door:

LeisureKing

Logo LeisureKing

Go-Kids kiest voor LeisureKing

Geplaatst op: donderdag 18 mei 2017


Go-Kids is niet meer weg te denken als platform voor allerlei leuke kindvriendelijke plekken en activiteiten in de regio. Met 15 verschillende regio’s zijn zij inmiddels dan ook de grootste speler van Nederland. Duizenden gezinnen en kinderuitjes worden via de website gevonden. Een professionele organisatie die marketing zeer serieus neemt.

Via de website van Go-Kids en met behulp van LeisureKing zijn inmiddels al verschillende attracties online te boeken en betalen. De koppeling tussen Go-Kids en LeisureKing is dus een feit. En dat is ook goed nieuws voor andere gebruikers van LeisureKing!

Wil jij met jouw activiteiten ook op de website van Go-Kids komen te staan? Meld je dan aan via Go-Kids en geef gerust aan dat je een LeisureKing gebruiker bent. Hierdoor ben je nog sneller ook via deze site te boeken en bereik je duizenden extra potentiële klanten.

Logo Go-Kids

Door:

LeisureKing

Logo LeisureKing

Tips voor de beveiliging van persoonsgegevens

Geplaatst op: vrijdag 7 april 2017


Afgelopen maandag 3 april kwam naar buiten dat de gegevens van 450.000 loterijdeelnemers inzichtelijk zijn geworden door een beveiligingslek. Het bleek achteraf om een onderzoek te gaan, maar het zet je wel aan het denken. Het gemak en de snelheid van online reserveren gaan namelijk gepaard met een snelle uitwisseling van persoonsgegevens. Wat wordt er gedaan aan de bescherming van je persoonsgegevens?

Bij LeisureKing nemen we de bescherming van persoonsgegevens serieus. Wij verzamelen daarom ook niet meer gegevens dan dat wij daadwerkelijk nodig hebben. Lees voor meer informatie hierover ons privacybeleid. Daarnaast verlopen onze betalingen via Pay.nl. Zij verzamelen en beheren als betaalprovider de financiële gegevens. Pay.nl hanteert een streng en gecontroleerd privacybeleid. Benieuwd naar hun beleid? Lees hem hier.

De gegevens van bedrijven en klanten worden verzameld in LeisureKing. Maar hoe zorgen wij ervoor dat de veiligheid van deze gegevens wordt gewaarborgd? En wat kun jij doen?

Een sterk wachtwoord is een van de basisbeginselen. Wist je dat 99% van alle gebruikte zwakke wachtwoorden samen te voegen zijn tot een lijst van 10.000 stuks? Om een sterk wachtwoord te realiseren is het belangrijk om een combinatie van hoofdletters, kleine letters, cijfers en numerieke tekens te gebruiken. Daarnaast kun je letters in cijfers veranderen, bijvoorbeeld v3r4nd3r3n.

Het regelmatig wijzigen van je wachtwoord kan de bescherming van gegevens versterken. Wij willen hier wel bij opmerken dat het vaak gemakzucht oplevert. Als je het doet, zorg er dan voor dat het vernieuwde wachtwoord even sterk is als je voorgaande wachtwoord.

Gebruik het wachtwoord slechts op één plek. Veel partijen gaan over op een e-mailadres en wachtwoord als inlog. Hierdoor ben je al snel afhankelijk van de betrouwbaarheid van de externe partij, want wat doen zij met jouw wachtwoord? Wij verzamelen bij LeisureKing daarom alleen gebruikersnamen.

Bij LeisureKing maken wij gebruik van persoonlijke 2 factor authenticatie. Dit bekent dat wanneer iemand het wachtwoord is vergeten, deze persoon persoonlijk contact moet opnemen met LeisureKing. Na verificatie zal een van onze medewerkers toegang verstrekken tot het account waarna er een nieuw wachtwoord kan worden aangemaakt.

Unieke username en wachtwoord voor elke gebruiker binnen je LeisureKing account. Vaak worden wachtwoorden gedeeld met derden, bijvoorbeeld tussen collega’s onderling. Een collega dient een eigen gebruikersnaam en wachtwoord te hebben waarmee hij of zij kan inloggen en bepaalde acties kan uitvoeren. Mocht er ooit discussie komen over een uitgevoerde actie, dan kan dit worden nagezocht.

Niet meer rechten dan noodzakelijk. Binnen LeisureKing kun je voor alle gebruikers binnen je account aangeven tot welke functies zij toegang hebben. Zo kun je er bijvoorbeeld voor zorgen dat een kassamedewerker geen inzicht heeft in de statistieken.

Wij hopen dat je na het lezen van de bovenstaande informatie een beter inzicht hebt gekregen in de beveiliging van je gegevens. Daarnaast zijn wij benieuwd naar je antwoorden op de volgende vragen.

• Gebruik je het wachtwoord ook voor overige inlog data?
• Maak je gebruik van één inlog voor meerdere gebruikers?
• Hebben jouw gebruikers niet teveel rechten?

Kun je deze vragen niet allemaal met nee beantwoorden? Probeer dan bovenstaande tips in acht te nemen. Wij helpen je hier graag bij!

Bekijk onze video’s over het wijzigen van gebruikersinstellingen en het chatten via de online helpdesk.

    
Meld u hier aan voor meer informatie