Nieuws



Door:

LeisureKing

Logo LeisureKing

Helaas, ik heb hier geen materiaal meer beschikbaar - BLOG

Geplaatst op: maandag 20 augustus 2018


Een reactie die je misschien best vaak geeft aan een klant die opbelt. Hoe mooi zou het zijn als de klant deze informatie al op je website kan lezen en kan zien dat je morgen nog wel materiaal beschikbaar hebt. Klanten moeten vooral niet gaan bellen toch?

Kalender met kleurtjes voor beschikbaarheid
Met LeisureKing kun je dit heel eenvoudig realiseren: een kalender met kleurtjes op je website. Rood staat voor niet meer beschikbaar, oranje geeft beperkte beschikbaarheid aan en bij groen is er nog voldoende beschikbaar. Door je klanten erop te attenderen dat ze jouw activiteiten online kunnen reserveren, eventueel met een kleine korting, zul je al snel merken dat ze minder gaan bellen en snel boeken wanneer de voorraad nog oranje is.

Heb je meerdere vestigingen?
Geen probleem, want binnen het reserverings- en kassasysteem van LeisureKing schakel je heel gemakkelijk tussen vestigingen. Hierdoor kun je klanten snel informeren over de beschikbaarheid bij andere vestigingen en zelfs reserveringen plaatsen. LeisureKing is een reserveringssysteem waarbij de gast aan je balie, telefonisch of online altijd dezelfde voorraad te horen/zien krijgt. Altijd up-to-date, je verhuurt dus nooit teveel en kunt de klant optimale service bieden.

Kan dit morgen al geregeld zijn?
Ja hoor, LeisureKing is makkelijk in te richten. En als je het zelf niet kunt, dan richten wij het voor je in. Je bent dan per vestiging online boekbaar en uiteraard kun jij vanaf je mobiel of werkplek alle vestigingen in de gaten houden. Zo kun je niet alleen de voorraad zien, maar ook de omzetten per dienst en per dag, week, maand of andere gewenste periode. En je kunt gemakkelijk vergelijkingen maken met voorgaande jaren. Bovendien hebben wij Bench getallen voor je beschikbaar, waardoor we je goed kunnen helpen met het verbeteren van je activiteiten.

Nieuwsgierig geworden? Neem contact met ons op voor een vrijblijvende afspraak.

Door:

LeisureKing

Logo LeisureKing

Hoe controleer jij je verhuurde materialen? - Blog

Geplaatst op: donderdag 16 augustus 2018


Als fietsverhuurder hoor je weleens van een hotel: “Zet maar een 10-tal e-bikes bij me neer”. In Excel wordt bijgehouden hoeveel fietsen er worden verhuurd en aan het einde van de maand krijg je te horen voor welk bedrag je een factuur mag versturen. Alles op goed vertrouwen, maar ook een receptioniste vergeet weleens iets of de conciërge wist niet van het bestaan van het lijstje af. Het gebeurt gewoon en je omzet is ongecontroleerd. En soms duurt het ook nog eens twee maanden voordat je je geld krijgt. Niet fijn natuurlijk… Maar met LeisureKing is dit verleden tijd!

Hoe werkt het dan?
Wij maken voor elk hotel of camping een vestiging aan in ons reserverings- en kassasysteem zodat ze via LeisureKing de reserveringen kunnen invullen. Via LeisureKing werken kost net zoveel tijd als een kruisje zetten in een Excelbestand, maar dan heb je wel alles digitaal en kun je op afstand zien wat er is verhuurd. Eventueel kun je nog steekproefsgewijs langs de verschillende locaties rijden om te checken of het allemaal klopt. Daarnaast kunnen hotels en campings makkelijk bijhouden welke materialen ze aan welke klant hebben meegegeven en kun jij aan het einde van de maand automatisch via LeisureKing je factuur versturen. Een factuur die zeker weten klopt. Lekker makkelijk toch?! O ja, en is de locatie te laat met betalen? Dan krijgen ze hier automatisch een berichtje over.

Het hotel kan jouw materialen ook via hun website verkopen
LeisureKing heeft speciaal voor hotels en campings een applicatie ontwikkeld waarmee zij jouw materialen ook via hun website kunnen verhuren. Jouw activiteiten staan dan op de website van het hotel of de camping zodat hun gasten deze online kunnen boeken (en betalen). Een andere optie is dat het hotel of de camping natuurlijk ook van tevoren een mailtje kan sturen naar al haar gasten met de informatie: reserveer alvast een e-bike of sloepje. Want deze activiteiten zijn natuurlijk altijd in trek.

Kost veel geld zeker?
Nee hoor, wij rekenen namelijk geen maandelijkse kosten. Want in sommige maanden verdien jij geen geld en waarom zou jij dan in die periode voor een systeem moeten betalen? Ons verdienmodel zit aan de afrekenkant (met iDEAL), want de klant betaalt een klein bedrag over de reservering. Uiteraard kun je er ook voor kiezen om dit kleine bedrag zelf te betalen en dit niet door je klant te laten betalen.

Nieuwsgierig geworden? Neem contact met ons op voor een vrijblijvende afspraak.

Door:

LeisureKing

Logo LeisureKing

LeisureKing & TicketsPlus werken samen aan het succes van de Front Office App

Geplaatst op: dinsdag 6 maart 2018


LeisureKing en Ticketplus

Op 5 maart jl, zijn wij een samenwerking aangegaan met TicketsPlus. Een mooie samenwerking waar zowel de verblijfsaccommodaties als de attractieparken baat bij hebben. Door het samenvoegen van onze kennis en diensten kunnen wij ervoor zorgen dat de Front Office App van LeisureKing nog completer wordt gevuld.

De Front Office App van LeisureKing wordt op deze manier de meest toegankelijk en inzetbare applicatie voor iedere receptiemedewerker. Vele grote bungalowparken en hotelketens zijn reeds enthousiaste gebruikers en met de samenwerking met TicketsPlus kunnen we nu ook sneller groeien.

Even de voordelen van de Front Office App op een rijtje:
  • - Extra service voor de gast
  • - Verdienmodel
  • - Overzichtelijke evenementenkalender, tevens koppelbaar aan je eigen narrowcasting of app
  • - Zowel grote als kleine attracties uit je omgeving boekbaar


Kijk dan voor meer info op LeisureKing/foa

Door:

LeisureKing

Logo LeisureKing

Grote merken kiezen voor LeisureKing - Blog

Geplaatst op: donderdag 9 november 2017


Toen ik in 2013 LeisureKing oprichtte wilde ik het anders doen dan de rest. Alles gericht op de toekomst en me niet druk maken over hoe andere partijen hun diensten aanbieden. Zo is ons verdienmodel op no cure no pay basis. Juist omdat de meeste gebruikers toeristische bedrijven zijn en ik het gewoon raar vind om in januari ergens voor te betalen, terwijl je alleen tussen april en november handel hebt. Ook zie ik geen nut in jaarcontracten met een opzegtermijn van een paar maanden. Dit model is ouderwets en achterhaald en doet me veel denken aan de tijd dat ik een abonnement had op de sportschool. Deze liet ik te lang doorlopen, terwijl ik er zelden gebruik van maakte. Je moet ergens voor betalen op het moment dat je het gebruikt.

Daarnaast ben ik van mening dat de rol van een softwarepakket niet stopt bij een inlogscherm. Ik wil namelijk dat klanten van LeisureKing het systeem niet alleen intensief als CRM gebruiken, maar ik wil dat ze er ook nog eens geld aan kunnen verdienen. Wij zoeken voor onze klanten naar slimme marketingkanalen die onze partners willen meenemen naar hun relaties. Op deze manier helpen wij onze klanten ook nog eens aan meer business. LeisureKing kost dus geen geld, maar levert je meer geld op.

Nu zitten wij ook nog regelmatig om de tafel met loyaliteitsbedrijven. Deze partijen zijn op zoek naar ons aanbod als verlengstuk voor hun klanten, de grote winkelketens en merken. Dit levert voor de gebruiker van LeisureKing in één klap een groter bereik op. Op deze manier geven wij onze klant een podium bij vele merken. En hebben zij dus geen zorgen of ze wel geld verdienen, want dat doen ze allemaal. Meer dan voorheen.

Daarnaast betrekken we ze ook nog eens bij onze giftcard die vanaf 2018 in 500 winkels ligt, ook weer om de diensten van onze klanten onder de aandacht te krijgen van een breder publiek. In welke commercial zou jij graag je diensten onder de aandacht willen zien? Welk merk hoort gewoon bij jouw activiteiten? Laat het me eens weten en wie weet koppelen wij jouw activiteiten aan een mooi spaarsysteem of winkelketen!

Erik Kroon - Oprichter LeisureKing

Door:

LeisureKing

Logo LeisureKing

Het regent, dus de klant wil geld terug - Blog

Geplaatst op: donderdag 2 november 2017


Wij horen het nog weleens als reden waarom een sloep, fiets of scooterverhuurder niet online boekbaar wil zijn. "Wij zijn gastvrij, dus als een klant heeft gereserveerd en het regent dan kan deze klant dit gratis annuleren. Wanneer ze online reserveren en betalen dan moet ik het geld gaan teruggeven en dat is zo'n gedoe..."

Allereerst kan je kiezen om ook zonder betaling een reservering te laten maken. Maar op deze manier loop je wel het risico dat iemand niet komt opdagen en zo je materialen blokkeert. Ten tweede, de klant wil graag van tevoren betalen. Omdat ze dan zeker van de reservering zijn, en juist dit geeft een fijn gevoel. Dit is voor veel bedrijven nog weleens een eyeopener. Want vaak wordt online reserveren en betalen nog gezien als niet netjes, terwijl de klant dit juist verwacht. Daarnaast is het zo dat vele reserveringen op het laatste moment worden geplaatst. Mensen kijken nu eenmaal zelf al naar de buienradar. 44% reserveert een dag van tevoren, 28% op de dag zelf en de rest gebeurt veelal een paar dagen van tevoren. Het weer bepaalt namelijk wanneer mensen reserveren of niet. Je kunt er dus ook voor kiezen om alleen vandaag en gisteren online boekbaar te zijn. Je bent dan verzekerd van je geld, omzet en dat de klant komt opdagen.

Maar je moet natuurlijk ook realistisch blijven: hoe vaak komt het per jaar voor dat een klant zijn geld terug wil hebben omdat het regent? Als dit een hoog aantal is, dan kan je dit bijvoorbeeld aangeven in de algemene voorwaarden of je verzet de reservering kosteloos of tegen een klein bedrag. Dit alleen al is gastvrij te noemen.

O ja, met LeisureKing hebben we overigens een makkelijke manier gevonden om het geld terug te storten, gewoon via Pay.nl (de online bank waar wij onze geldzaken voor iedereen regelen). Met één druk op de knop geregeld. Dus technisch gezien is het niets meer dan een kleine handeling, mocht je toch graag geld willen terugstorten. De tijd die dit kost staat niet in verhouding tot de vele telefoontjes die je normaal gesproken krijgt als mensen telefonisch of per mail bij jou reserveren.

Online reserveren en betalen heeft niet zoveel te maken met geld terugstorten als excuses. Er zijn namelijk nog veel meer redenen te verzinnen om niet online boekbaar te zijn. Het heeft er allemaal mee te maken of je het daadwerkelijk wil. Ok, laten we dan een voorbeeld noemen om alle vooroordelen weg te nemen. 19 jaar geleden werd er misschien wel aan je gevraagd of je met jouw bedrijf op internet wilde staan. Toen zei jij waarschijnlijk, en velen met jou, waarom zou ik deze technologie volgen? Ik sta toch in de gouden gids? En iedereen kijkt daar toch in? En tegenwoordig heeft praktisch ieder bedrijf wel een website. Dit geldt binnen nu en een paar jaar ook voor online boeken en betalen. Jouw bedrijf zal ook online boekbaar worden, omdat jouw klant via vele platforms en andere kanalen je diensten online wil reserveren. Er zijn vele redenen om het niet te doen, maar er is één reden om het zeker morgen in te richten: de klant wil het, of het nu regent of niet.

    
Meld u hier aan voor meer informatie