Nieuws



Door:

LeisureKing

Logo LeisureKing

Ticketshops op boulevards stoppen massaal!

Geplaatst op: donderdag 9 maart 2017


Het is 1 april 2020 en je loopt over de boulevard van je vakantiedorp. De winkeltjes zijn door de jaren heen in grote lijn gelijk gebleven. Souvenir shops, eettentjes, ijskramen en een Engelse pub vullen het straatbeeld. Je mist alleen één soort winkeltje: dat winkeltje waar je 'vroeger' je activiteit altijd boekte. Als je daar naar binnen liep dan zat er altijd iemand, een man of vrouw, van 9 uur 's ochtends tot 's avonds laat. Altijd te wachten op toeristen, die spontaan of gericht een leuke activiteit tijdens hun vakantie wilden gaan doen. Misschien heb jij hebt daar weleens een rondvaartboot geboekt om dolfijnen te bekijken of een auto gehuurd om de omgeving te verkennen. Het boeken van zo'n activiteit duurde dan altijd zo’n 20 minuten. En je kreeg een geschreven bonnetje mee als bewijs dat je had betaald. De volgende dag werd je opgehaald bij je hotel, je bonnetje was je ticket en het avontuur kon beginnen.

Maar waar zijn in 2020 die ticketshops dan toch gebleven? Eerst even het volgende: is het niet raar dat je je hotel verlaat en op een boulevard op zoek gaat naar een shop waar je tickets voor activiteiten kunt kopen? Het is natuurlijk niet raar dat je op een boulevard loopt, maar bij de receptie van je hotel heb je misschien ook al gevraagd waar je een auto kunt huren of welke activiteiten je in de omgeving kunt doen. Waarom kun je dit dan niet aan de receptie afhandelen? Waarom moet je voor het boeken van activiteiten naar een andere locatie toe? Waarom kan de receptiemedewerker de ticket of activiteit niet voor je boeken of reserveren? Ze hebben je toch ook al informatie gegeven?

Een ander voorbeeld dat misschien nu al veel meer tot de verbeelding spreekt: in 2006 (ja, zo lang is het nog niet geleden hoor), als je op vakantie ging, dan boekte je je reis via een reiswinkel. Je kreeg dan advies over welk hotel bij je paste en de medewerkers zochten samen met jou in dikke boeken van reisaanbieders naar de juiste vakantiebestemming. Eenmaal op reis werd je door de reisbegeleiding ontvangen in het hotel en kreeg je een welkomstdrankje met natuurlijk een verkooppraatje over activiteiten en excursies in de omgeving. En niet te vergeten het nodige advies waar je veilig een auto kon huren. Bij de reisorganisatie boekte je de tickets voor activiteiten die je wilde gaan doen, want dit was veiliger (en vaak duurder, maar dat namen we op de koop toe). Tegenwoordig koop je je tickets eenvoudig via een ticketshop. De wereld is ondertussen veranderd en de reisbureaus zijn uit het straatbeeld verdwenen...

Maar straks zullen de ticketshops er ook niet meer zijn, want de tickets voor activiteiten (van attracties tot je huurauto) regel je dan gewoon via de receptie van het hotel of via de receptiemedewerker van de camping. Je boekt straks je tickets online via de site van je verblijfsaccommodatie of cruiseschip. Je koopt op voorhand kant-en-klare arrangementen inclusief een fiets, activiteit en ticket van een attractiepark.

Met de Front Office app van RentSeeDo.com, een marketingplatform van LeisureKing, is dit al mogelijk. Er zijn al vele hotels en bungalowparken die via deze app tickets van lokale attracties, musea en activiteiten aan hun gasten verkopen. De locatie bepaalt zelf welke tickets zij wil aanbieden en maakt zelf de commissiedeal waardoor er een verdienmodel ontstaat. De Front Office app is makkelijk in gebruik en wordt gezien als de gamechanger in receptie- en ticketland.

Geniet van de boulevard en je vakantie en regel straks makkelijk en snel al je activiteiten via je verblijf of van tevoren via www.RentSeeDo.com.

Door:

LeisureKing

Logo LeisureKing

Als het mooi weer is, zit ik toch vol!

Geplaatst op: donderdag 15 september 2016


Er zijn zat redenen te bedenken waarom je jouw activiteiten nog niet online boekbaar wilt hebben. Een reden kan zijn dat je toch wel vol zit als het mooi weer is. Of dat klanten in het hoogseizoen zo komen aanlopen. Toch zijn dit geen goede redenen, want iedereen zit vol bij mooi weer en in het hoogseizoen. Het gaat er juist om dat je slimmer bent dan je concurrent. Door je diensten en activiteiten gedeeltelijk of in zijn geheel ook online aan te bieden genereer je omzet die je normaal niet had gekregen op dagen dat je niet vol zou zitten. Bijvoorbeeld bij slechter weer of via een marketingkanaal dat alleen online beschikbaar is. Uit onderzoek blijkt dat jouw klant graag online wil boeken en betalen. In 2016 zelfs 54%. Dus waarom zou je jouw activiteiten of diensten niet online aanbieden?

Natuurlijk kun je op drukke dagen, wanneer je helemaal vol zit, niet online boekbaar zijn. Op welke dagen jouw activiteiten boekbaar zijn kun je dan ook zelf aangeven. Je kunt er zelfs voor kiezen om activiteiten online boekbaar te maken tot 1 of 2 dagen voordat het plaatsvindt. Mocht een klant dan op de dag zelf willen reserveren, dan kan dit alleen via de telefoon of door binnen te lopen. In dat geval ben je toch online boekbaar, maar bepaal je zelf wanneer.

Ben je al nieuwsgierig geworden naar een online boekingssysteem voor je bedrijf? Mogelijk kunnen de volgende redenen je nog meer overtuigen. Met een online boekingssysteem worden reserveringen niet meer via de telefoon gemaakt, waardoor je meer tijd over hebt voor overige werkzaamheden. Een ander voordeel is dat de betaling van tevoren wordt gedaan, waardoor je meer zekerheid hebt dat de klant ook komt opdagen. Het digitaliseren van je bedrijf klinkt misschien spannend, maar het is wel de toekomst!

Dus denk niet aan de dagen dat je toch al vol zit, maar aan de dagen dat je extra handel kunt gebruiken. Juist voor die dagen is online boeken een perfecte oplossing. Wil je weten wat het beste bij jou past op het gebied van online boeken? Wij adviseren je graag. Bekijk gratis onze online toepassing LeisureKing. Kijk voor meer informatie op www.leisureking.eu en/of maak een vrijblijvende afspraak.

Door:

LeisureKing

Logo LeisureKing

Tickets verkopen voor je event?

Geplaatst op: maandag 8 augustus 2016


Je hebt een klein evenement georganiseerd en wilt de tickets van tevoren online verkopen. Hoe zorg je ervoor dat de bezoeker zijn ticket online kan boeken en betalen, zonder tussenkomst van ingewikkelde bankzaken. Je wilt het zelf regelen en het liefst nu!

Maak dan gebruik van LeisureKing. Een ticket- en reserveringssysteem waarmee je makkelijk en snel tickets online kunt verkopen. Betalingen verlopen veilig en de bezoeker ontvangt de ticket in zijn mailbox, eventueel met scanbare barcode. Alle boekingen in een duidelijk overzicht. Het organiseren van ticketverkoop is nog nooit zo makkelijk geweest. LeisureKing is per direct inzetbaar voor elk evenement. Het systeem werkt op no cure no pay basis. Je zit dus niet vast aan een abonnement. LeisureKing is per definitie het makkelijkste ticketsysteem van Nederland. Wil je een demo ontvangen? Neem dan contact met LeisureKing via info@leisureking.eu of bezoek onze demodagen.

Door:

LeisureKing

Logo LeisureKing

Reserveringssysteem voor je activiteiten?

Geplaatst op: donderdag 4 augustus 2016


Waar begin je de zoektocht naar een goed reserveringssysteem? Allereerst moet je jezelf afvragen waarom je een reserveringssysteem nodig hebt. Is het omdat je graag je eigen diensten online wilt verkopen via je eigen site? Is het omdat je de boekhouding digitaal geregeld wilt hebben? Is het omdat je niet meer vanuit een papieren agenda wilt werken? Is het om personeelskosten te reduceren of omdat je zelf minder uren wilt maken? Is het omdat je je materialen online wilt beheren? Of is het gewoon omdat je alles geautomatiseerd wilt hebben?

Er zijn vele verschillende reserveringssystemen in omloop waaronder LeisureKing. Een no cure no pay systeem waarmee je morgen al kunt beginnen. Geen vaste maandlasten en per direct opzegbaar. Een systeem dat het mogelijk maakt om tickets online te verkopen zonder dat er problemen ontstaan met je voorraad of capaciteit. LeisureKing onderscheidt zich doordat het geschikt is voor kleine én grote bedrijven. Daarnaast zorgt LeisureKing ervoor dat je tickets of activiteiten ook boekbaar worden via hotels, bungalowparken en andere sites. Kijk voor meer info op www.leisureking.eu of vraag een demo aan via info@leisureking.eu.

Door:

LeisureKing

Logo LeisureKing

Je receptionist als verdienmodel

Geplaatst op: dinsdag 19 juli 2016


In Nieuw-Zeeland doen het ze het al jaren! Activiteiten en tickets verkopen aan de receptie van een hotel of camping. Voor iedere verkochte ticket of activiteit ontvangt het hotel of bungalowpark commissie. De receptionist wordt zo een verdienmodel in plaats van een kostenpost. Slim! Nu zul je denken dat dit ook in Nederland de normaalste zaak is. Inderdaad, wanneer er in je directe omgeving een museum of attractie zit is het slim om de tickets gewoon aan de receptie te verkopen. Als je meerdere activiteiten, musea, attractieparken of events in de buurt hebt wordt het al lastiger. Activiteiten die voorraad hebben (zoals rondvaartboten, fietsverhuurders, bowlingbanen en escaperooms) zullen nooit per ticket kunnen, omdat je hiervoor altijd de voorraad moet weten. Ook toegangskaarten voor events zijn een uitdaging om aan de receptie te verkopen.

Het mooiste is natuurlijk om een online overzicht te hebben met de beschikbaarheid van activiteiten, musea, attractieparken en events, waarbij de receptiemedewerker digitaal de ticket(s) kan uitprinten. De gast rekent af aan de receptie en het hotel ontvangt hierover een commissie voor het aanbrengen. Een soort receptie applicatie. LeisureKing heeft zo’n applicatie ontwikkeld voor grote én kleine hotels en recreatiebedrijven. Het is ook voor VVV's en informatiepunten een oplossing om zo echt alles te kunnen verkopen aan de balie. Ineens wordt er geld verdiend aan informatieverstrekking. Ook geld verdienen aan je receptiemedewerker? Neem dan contact met LeisureKing op via info@leisureking.eu of via www.leisureking.eu.

    
Meld u hier aan voor meer informatie